راه‌هایی ساده برای رهایی از تبلیغات مزاحم در فایرفاکس
چگونه در فایرفاکس تبلیغات و پاپ‌آپ را بلاک کنیم
اگر بازاریاب‌ها تلاش نمی‌کردند تا تبلیغات خود را به هر شکل ممکن به مخاطبان خود معرفی کنند، شاید تبلیغات مشکل چندانی نبودند. اما مسئله آن است که کاربران اینترنت دائما مورد هجوم انواع و اقسام بنرهای فلش، تبلیغات تمام صفحه، ویدیوهای گوناگون و شکل‌های مختلفی از پاپ‌آپ‌ها قرار می‌گیرند. خوشبختانه لازم نیست که تمام این تبلیغات را تماشا کنیم چون می‌توانیم آنها را بلاک کنیم. در این مقاله، به شما آموزش می‌دهیم که در فایرفاکس به چند روش مختلف جلوی نمایش تبلیغات را بگیرید.

چگونه از طریق دستکاری در تنظیمات مرورگر پاپ‌آپ‌ها را در فایرفاکس بلاک کنیم

در داخل فایرفاکس به‌طور پیش‌ساخته امکاناتی با نام Tracking Protection وجود دارد. Tracking مجموعه‌ای از داده‌های مربوط به فعالیت یک کاربر خاص در بین وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی است که در مالکیت گردآوری کننده داده‌ها نیست. یعنی اینکه قابلیت Tracking Protection فایرفاکس آن دسته از اجزای صفحه که فعالیت شما را خوانده و جمع‌آوری می‌کنند بلاک می‌کند و سپس آن اطلاعات را در داخل یک دیتابیس ذخیره می‌کند.

مرورگر اپرا هم مجهز به ابزار پیش‌ساخته بلاک کننده تبلیغات است. اگر از اپرا استفاده می‌کنید از طریق دستکاری در تنظیمات مرورگر آن‌را فعال کنید.

چگونه Tracking Protection را در فایرفاکس فعال کنیم

- روی دکمه منوی همبرگر شکل که در سمت راست بالای صفه قرار دارد کلیک کنید. سپس منو را باز کنید و گزینه Options را انتخاب کنید.

چگونه Tracking Protection را در فایرفاکس فعال کنیم

- در پنجره جدید روی Privacy And Security کلیک کنید.

چگونه Tracking Protection را در فایرفاکس فعال کنیم

- صفحه را به سمت پایین پیمایش کنید تا گزینه Tracking Protection را پیدا کنید. روی Always کلیک کنید تا Tracking Protection روی تمام وبسایت‌ها فعال شود.

چگونه Tracking Protection را در فایرفاکس فعال کنیم

می‌توانید یک لیست سفید از وبسایت‌هایی که می‌خواهید Tracking در آنها مجاز باشد تهیه کنید. Tracking Protection به‌طور قابل توجهی سود وبسایت‌ها از تبلیغات را کاهش می‌دهد پس اگر به وبسایت خاصی وفادار هستید می‌توانید با اضافه کردن آن به لیست سفید وبسایت موردنظر را از این قاعده مستثنی کنید (مرحله 4 را ببینید).

- به وبسایتی که می‌خواهید Tracking در آن مجاز باشد بروید. روی شیلد خیلی کوچکی که کنار URL وبسایت قرار دارد کلیک کنید. در پنجره کشویی گزینه Disable protection for this site را کلیک کنید.

چگونه Tracking Protection را در فایرفاکس فعال کنیم

مشاهده می‌کنید که یک خط قرمز روی شیلد قرار می‌گیرد و آدرس وبسایت در لیست Exceptions ظاهر می‌شود.

- Do Not Track- می‌توانید به وبسایت‌ها سیگنال بفرستید تا آنها متوجه شوند که شما علاقه‌ای به ردیابی شدن ندارید.

چگونه Tracking Protection را در فایرفاکس فعال کنیم

پس از حالا به‌بعد روی مرورگر فایرفاکس هیچ تبلیغی نمی‌بینم؟

با اینکه Tracking Protection فایرفاکس بهتر از ابزار بلاک کننده تبلیغات که داخل گوگل کروم تعبیه شده عمل می‌کند، اما نمی‌تواند تمام تبلیغات را بلاک کند. در بعضی از وبسایت‌ها، Protection نحوه نمایش داده‌ها در صفحه را به هم می‌ریزد.

پس از حالا به‌بعد روی مرورگر فایرفاکس هیچ تبلیغی نمی‌بینم؟

تبلیغات در فایرفاکس را با FlashBlock بلاک کنید

فلش‌بلاک یک افزونه بسیار کاربردی است که برای فایرفاکس طراحی شده است. فلش بلاک کنترل محتویات ادوبی فلش شامل تبلیغات، گیم‌ها و سایر اجزای فلش که در بدنه وبسایت‌ها تعبیه شده را به‌دست می‌گیرد. وقتی وبگردی می‌کنید و به سایتی سر می‌زنید، فلش بلاک جلوی اجرای اجزای فلش را می‌گیرد و بجای آن “Flash Content” را نمایش می‌دهد. با کلیک بر روی آنها، بارگزاری محتوای اصلی را فعال می‌کنید. فلش بلاک خوب است چونکه:

تبلیغات در فایرفاکس را با FlashBlock بلاک کنید

- اجازه می‌دهد تا محتوای فلش در تمامی صفحات وب در یک زمان بلک شوند.

- کار با آن ساده است: دو کلیک برای قرار دادن روی حاات On یا Off و سه کلیک برای لیست سفید.

تبلیغات در فایرفاکس را با FlashBlock بلاک کنید

در فایرفاکس با NoScript تبلیغات را حذف کنید

برای بلاک کردن تبلیغات در فایرفاکس افزونه دیگری به نام NoScript وجود دارد. افزونه NoScript به جاوااسکریپت، جاوا، فلش و سایر پلاگین‌ها اجازه می‌دهد تا فقط توسط صفحات قابل اعتماد اجرا شوند، از طرفی همان اجزا در سایر صفحات وب غیرفعال می‌شوند. ساخت لیست سیاه و سفید در NoScript با چند کلیک انجام می‌شود.

آیا وبگردی خصوصی فایرفاکس باعث امنیت بیشتر کاربران می‌شود؟

ناشناخته‌های زیادی در خصوص مود Private Browsing در فایرفاکس و کمک آن به حذف تبلیغات، حملات بدافزارها و همچنین ارجاعات خرابکارانه شنیده‌ایم. اما اجازه دهید تا همه چیز را شفاف کنیم.

قطعا، Private Browsing یکی از ویژگی‌های مفید فایرفاکس است، زیرا:

- اگر شخص دیگری روی کامپیوتر شما از فایرفاکس استفاده کند، تمام فعالیت‌های آنلاین شما از دید آنها پنهان نگه داشته می‌شود.

- به شما اجازه می‌دهد تا در یک پنجره خصوصی وبگردی کنید که کوکی‌ها و تاریخچه وبگردی در آن ذخیره نمی‌شود.

- تاریخچه دانلودهای شما را پنهان می‌کند.

اما آنطور که گفته می‌شد امنیت شما را تضمین نمی‌کند. طبق اطلاعات رسمی منتشر شده توسط توسعه‌دهندگان فایرفاکس:

- شما را نامرئی و هویت‌تان را پنهان نمی‌کند.

- وبگردی خصوصی شما را در برابر حملات بدافزارها و ارجاعات در امان نگه نمی‌دارد.

یعنی اینکه شما می‌توانید قربانی اسکمرها، سارقان سایبری و راهزنان مرورگر شوید. توصیه می‌کنیم بجای آزمایش ده‌ها افزونه‌ای که وجود دارد یک adblocker قابل اطمینان دانلود کنید. 

چگونه در فایرفاکس دسکتاپ با استفاده از AdLock جلوی تبلیغات را بگیریم؟

AdLock را دانلود کنید

با استفاده از این لینک AdLock را برای ویندوز دانلود کنید.

AdLock را نصب کنید

AdLock خودش شروع به نصب می‌کند و بهترین پوشه برای نصب را پیشنهاد می‌کند.

AdLock را باز و آن‌را تنظیم کنید

از همان لحظه‌ای که AdLock را باز می‌کنید شروع به بلاک کردن تبلیغات می‌کند. پس می‌توانید آن را بسته به نوع نیازی که دارید تنظیم کنید. مثلا، اگر می‌خواهید روی یک وبسایت خاص تبلیغات ببینید، باید URL آن‌را به بخش Domains exclusions در AdLock اضافه کنید. در اپلیکیشن یک زبانه AdLocker باز کنید، روی Add domain name کلیک کنید و آدرس موردنظرتا را به این شکل تایپ کنید: www.example.com. از این لحظه به بعد، AdLock بغیر از این آدرس، جلوی تبلیغات را در همه سایت‌های دیگر می‌گیرد.

AdLock را باز و آن‌را تنظیم کنید

چگونه در فایرفاکس اندروید با استفاده از AdLock جلوی تبلیغات را بگیریم؟

اپلیکیشن را باز کنید، منوی Overflow را لمس کنید (آیکون سه نقطه که در گوشه بالای سمت راست مرورگر قرار دارد)، و روی Check Updates تقه بزنید. در منوی جدید روی Update All تقه بزنید.

چگونه در فایرفاکس اندروید با استفاده از AdLock جلوی تبلیغات را بگیریم؟

فیلترینگ HTTPS را فعال کنید

به زبانه AdLocker سوییچ کنید و فیلترینگ HTTPS را فعال کنید. در پنجره پاپ‌آپ روی OK تقه بزنید. از شما خواسته می‌شود تا یک کلید گرافیکی برای شناسایی هویت خود جهت انجام فعالیت‌های بعدی بسازید. کلیدی بسازید که مطمئن باشید آن را بخاطر خواهید داشت.

فیلترینگ HTTPS را فعال کنید

به Filtering بروید

سپس به صفحه اصلی برگردید، روی آیکون “⋮” که در گوشه بالای سمت راست مرورگر قرار دارد کلیک کنید. بعد از آن Settings را انتخاب کنید و در منوی جدید روی Filtering تقه بزنید.

به Filtering بروید

تأییدیه‌های فایرفاکس را نصب کنید

فایرفاکس ذخیره‌ساز تأییدیه محلی خودش را چک می‌کند، به همین دلیل باید تأییدیه AdLock در این قسمت نصب شده باشد تا تبلیغات روی وبسایت‌های HTTPS فیلتر شوند. در یک منوی جدید روی Firefox certificate تقه بزنید. به‌صورت خودکار به صفحه‌ای که حاوی لینک دانلود برای تأییدیه AdLock است ارجاع داده می‌شوید. در باکس گفتگوی ?Download File گزینه Save را انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود تا هویت خود را شناسایی کنید، باید با کلید گرافیکی که در مرحله 2 ساختید هویت خود را تأیید کنید.

تأییدیه‌های فایرفاکس را نصب کنید

چگونه تبلیغات یوتیوب را در فایرفاکس بلاک کنیم

گروه AdLock با ابداع یک روش جدید موفق شده‌اند تا فرمت جدید تبلیغات یوتیوب که قادر به پرش از آنها نبودیم را بلاک کنند. در واقع این روش جدید مجوعه تازه‌ای از قوانین فیلترینگ محتوا هستند که می‌توانند به‌سادگی تبلیغات را حذف کنند. AdLock را دانلود کنید، آن را نصب و سپس تنظیم کنید تا متوجه شوید که این قوانین جدید چقدر مؤثر هستند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟