10 ترفند جذاب گوشی‌های شیائومی
شرکت‌های تولیدکننده گوشی، قابلیت‌ها و ترفندهای خاصی در محصولات و سیستم‌عامل‌های خود قرار می‌دهند که آگاهی در مورد آن‌ها اجازه می‌دهد به شکل بهتری از گوشی خود استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم ده مورد از جذاب‌ترین ترفندهای مربوط به گوشی‌های شیائومی را بررسی کنیم.

میان‌برها

برای این منظور باید منوی تنظیمات را باز کنید، صفحه را به سمت پایین پیمایش کنید تا بخش Additional Settings یا همان تنظیمات پیشرفته را پیدا کنید. آن‌را لمس کنید و گزینه Button shortcuts را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده دسترسی به بخش‌های مختلف را مشاهده می‌کنید. در این صفحه می‌توانید هر میان‌بری که دوست داشتید را مشخص کنید. به‌طور مثال، برای اجرای برنامه دوربین (Launch Camera) به شما اعلام می‌دارد که اگر دوبار دکمه پاور را فشار دهید Double press the Power button) برنامه دوربین گوشی اجرا می‌شود. میان‌بر کارآمد دیگر Open Split Screen است. در این بخش می‌توانید تنظیم کنید که اگر دکمه هوم را فشار دادید (Log Press the Hone button) قابلیت Split Screen گوشی فعال شود تا بتوانید همزمان از دو برنامه روی گوشی استفاده کنید.

مد مخفی شیائومی

برای آن‌که بتوانید وضعیت گوشی یا همان تست سلامت را اجرا کنید کافی است کد *#*#6484#*#* را از طریق برنامه شماره‌گیر اجرا کنید. در این حالت صفحه‌ای ظاهر می‌شود که آزمایش بخش‌های مختلف گوشی را امکان‌پذیر می‌کند. به‌طور مثال ممکن است تمایل به آزمایش سیم‌کارت، بلندگوها، حس‌گرهای مختلف، وای‌فای، دوربین ماکرو و... داشته باشید. این صفحه اجازه آزمایش هر یک از این مولفه‌ها را می‌دهد. در ادامه پس از انجام آزمایش به برنامه اعلام می‌کنید که آزمایش قابل قبول (Pass) بود یا رد (Fail) شد. قابلیت فوق به ویژه در زمان خرید گوشی‌های دست دوم به کمک می‌آید.

ساخت واترمارک

عکاسان حرفه‌ای برای محافظت از دستبر غیر قانونی به عکس‌هایی که تهیه می‌کنند از تکنیک واترمارک استفاده می‌کنند. کاربران گوشی‌های شیائومی نیز قادر هستند از این تکنیک استفاده کنند و نام خودشان را پایین عکس‌ها قرار دهند، بدون آن‌که نیازی به نصب برنامه خاصی باشد. برای انجام این‌کار کافی است برنامه دوربین گوشی را اجرا کنید به بخش تنظیمات دوربین بروید و دکمه مقابل گزینه Watermark را فعال کنید. در حالت پیش‌فرض ممکن است گزینه Device watermark غیر فعال باشد، آن‌را فعال کرده و گزینه Custom watermark را لمس کنید و در فیلد متنی نامی که در نظر دارید روی عکس‌ها حک شود را مشخص کنید. در انتها گزینه Save را فعال کنید.

فونت‌های جدید برای استوری های اینستاگرام

این روزها شبکه اجتماعی اینستاگرام حسابی مورد توجه کاربران قرار گرفته و همگی به دنبال قرار دادن استوری‌های جذاب و خلاقانه هستند. شیائومی دسترسی به طیف گسترده‌ای از فونت‌ها را امکان‌پذیر می‌کند که استوری‌ها را جذاب می‌کنند. ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید، بخش Additional Settings را لمس کنید و گزینه Region را انتخاب کنید. در این‌جا کشور موردنظر را انتخاب کنید تا چند برنامه به گوشی اضافه شود. در ادامه به برنامه Themes بروید، در این حالت برنامه Themes تغییر کرده و قابلیت‌های گسترده‌ای به آن اضافه می‌شود. فونت را لمس کنید، اکنون با یک جست‌وجوی ساده به طیف بسیار گسترده‌ای فونت‌های جذاب دسترسی خواهید داشت. بعد از دانلود، فونت به بخش My Font اضافه می‌شود. دقت کنید زمانی که قصد تغییر فونت را دارید یکبار گوشی را راه‌اندازی کنید.

اسکرین‌شات زیاد

هنگامی در حال کار با گوشی هستید، اسکرین‌شات گرفتن ممکن است با مشکلات خاصی همراه باشد. شما می‌توانید با سوایپ کردن سه انگشت به سمت پایین اسکرین‌شات تهیه کنید. در حالت پیش‌فرض در گوشی‌های شیائومی اگر با سه انگشت از بالا به پایین سوایپ کنید، گوشی اسکرین‌شات تهیه می‌کند. با این‌حال، اگر گوشی شما فاقد این قابلیت است، باید آن‌را تنظیم کنید. به بخش تنظیمات بروید، بخش Additional Settings را باز کنید، Button shortcut را باز کنید و گزینه Take Screenshot را لمس کنید. در صفحه ظاهر شده گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید که اعلام می‌دارد با سه انگشت قادر به عکس‌برداری از صفحه هستید (Slide 3 fingers down).  

مشاهده بهتر فیلم‌ها

اگر علاقه‌مند به مشاهده فیلم‌های مختلف هستید شیائومی قابلیت خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد تا از سبک‌های مختلف نمایشی، صدا و تنظیمات مختلف را روی ویدیو اعمال کنید. قابلیت اسکرین‌شات گرفتن، نمایش ویدیو روی صفحه‌نمایش‌های دیگر یا فیلم‌برداری از خود فیلم نیز وجود دارد. این قابلیت به‌نام Video Toolbox نامیده می‌شود. برای فعال‌سازی آن به بخش تنظیمات بروید و گزینه Special features را لمس کنید. در ادامه گزینه Video toolbox را انتخاب کنید. در حالت پیش‌فرض گزینه Video toolbox فعال است.

فضای مخصوص فایل‌های شخصی

برای آن‌که بتوانید فایل‌های خود به شکل شخصی روی گوشی نگه‌داری کنید، شیائومی قابلیت App Lock را در اختیار کاربران قرار داده است. برای فعال‌سازی آن تنظیمات را باز کنید، صفحه را پیمایش کنید تا به برنامه‌ها برسید و در ادامه گزینه App Locks را انتخاب کنید. زمانی که برنامه فوق را فعال کردید، باید یک الگوی تصویری که معادل رمزعبور است را مشخص کنید، برای پشتیبان‌گیری، کافی است به حساب کاربری خود بروید. برنامه فوق فهرستی از برنامه‌هایی که امکان قفل کردن آن‌ها وجود دارد را نشان می‌دهد.

Power Option

قابلیت مهم دیگری که شیائومی در اختیار کاربران قرار می‌دهد Power Option است که اطلاعاتی در ارتباط با نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش، دمای دستگاه و... را نشان می‌دهد. به بخش تنظیمات گوشی بروید، گزینه About Phone را لمس کنید و MIUI Version را چندمرتبه لمس کنید. با این‌کار دسترسی به حالت developer فعال می‌شود. یک مرحله به عقب برگردید، به بخش Additional Settings بروید، صفحه را به سمت پایین پیمایش کنید تا گزینه developer option را پیدا کنید. صفحه را به سمت پایین پیمایش کنید تا گزینه Power Monitor را پیدا کنید. زمانی که گزینه فوق را لمس کنید اگر گزینه Start در بخش Frame Rate Monitor Tools را لمس کنید در بالای صفحه، دمای دستگاه، تفکیک‌پذیری و نرخ نوسازی صفحه را مشاهده می‌کنید. اگر دکمه Start در پایین صفحه را لمس کنید، وضعیت گرافیک را نشان می‌دهد.

یک فصای کاملا اختصاصی و شخصی در گوشی

گاهی اوقات دوست دارید یک فضای کاملا شخصی در ارتباط با برنامه‌ها، اعلان‌ها، داده‌ها و.... روی گوشی در اختیار داشته باشید باید از قابلیت Second Space استفاده کنید. قابلیت فوق دو محیط کاملا مجزا از گوشی در اختیارتان قرار می‌دهد که هیچ‌کدام ارتباطی با یکدیگر ندارند. برای فعال‌سازی به تنظیمات بروید، در پایین صفحه Special features را انتخاب کنید، در ادامه گزینه Second Space را انتخاب کنید. در این حالت از شما درخواست می‌کند گزینه فوق را فعال کنید. در صفحه ظاهر شده چگونگی حرکت میان فضاها را درخواست می‌کند، بهتر است گزینه رمزعبور را انتخاب کنید. اکنون برای فضای دوم باید رمزعبور را مشخص کنیم. پس از انجام این‌کار، فضای دوم در اختیارتان قرار می‌گیرد. جالب آن‌که فایل منیجر برای دسترسی به این فضاها نیازمند رمزعبور است.

تفکیک صدا

اگر به دنبال آن هستید که صدای برخی از برنامه‌ها را زیاد و برخی دیگر را کم کنید شیائومی قابلیت جالبی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای این منظور به بخش تنظیمات بروید، در پایین صفحه Sound & Vibration را انتخاب کنید. گزینه Sound Assistant را انتخاب کنید، گزینه Adjust media sound in multiple را فعال کنید. اکنون اگر ویدیویی را نشان دهید، وقتی صدا را کم یا زیاد کنید آیکون صدایی ظاهر می‌شود که اگر آن‌را لمس کنید مشاهده می‌کنید که یک ابزار برای تنظیم صدای ویدیو در اختیار دارید و ابزاری اصلی برای تنظیم صدای گوشی در اختیارتان قرار دارید.

قابلیت مهم دیگری در ارتباط با فضای خصوصی

گاهی اوقات در جمعی هستید و نگران هستید زمانی که برنامه‌ای را باز می‌کنید ممکن است اطلاعات درون آن برنامه را اطرافیان مشاهده کنند. قابلیتی وجود دارد که اجازه می‌دهد تصویر برخی از برنامه‌ها که انتخاب می‌کنید تار شوند تا دیگران متوجه آن برنامه‌ها نشوند. برای فعال‌سازی این قابلیت کافی است هر برنامه‌ای که در نظر دارید را محتوای آن قابل مشاهده نباشد، را انتخاب کنید (انگشت خود را روی آیکون برنامه نگه دارید) و سپس گزینه App Info را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده نیز گزینه Blur app previews را انتخاب کنید. اکنون تصویر پیش‌نمایش برنامه دیگر قابل مشاهده نیست.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟