تماشا کنید: گفت‌وگو با مدیرعامل استارت‌آپ اسمارت وای‌فای
در بازدیدی که از سالن استارت‌آپ‌های الکامپ امسال داشتیم مصاحبه ای داشتیم با پویان ابراهیمی مدیر عامل اسمارت وای‌فای. در ادامه متن این گفت‌وگو را بخوانید و بخشی از صحبت‌های ابراهیمی را تماشا کنید.

تیم اسمارت وای‌فای بسیار پر انرژی و سرزنده بود. به دلیل مشغول بودن اعضای تیم در نمایشگاه متاسفانه نتوانستیم با کل تیم مصاحبه داشته باشیم و پویان ابراهیمی به نمایندگی از مجموعه اسمارت وای‌فای به گفت‌وگو با شبکه نشست.

اسمارت وای‌فای دقیقا چیست؟
اسمارت وای فای یک سیستم هوشمند کنترلی یکپارچه تحت رایانش ابری می‌باشد که به واسطه قرارگرفتن یک دستگاه سخت‌افزاری (روتر)  و برنامه ابری  میزبانی شده است و بین اینترنت یک مجموعه و کاربران آن قرار گرفته و وظیفه مدیریت اینترنت و رفتار کاربران آن را بر عهده می‌گیرد. در واقع این سیستم یکپارچه، کنترل بر وای‌فای اماکن مختلف، رفتارهای موجود در آن و احراز هویت کاربران آن را ممکن می‌سازد.

اسمارت وای‌فای از کجا شروع شد؟
ایده اسمارت وای فای از تابستان 93 در ذهنمون شکل گرفت و همون موقع تصمیم گرفتیم که شروع کنیم، خب اول جایی رو نداشتیم که به عنوان دفتر ازش استفاده کنیم و از خونه شروع کردیم  و بعدش با کمک دوستان خوبی که به ما اضافه شدند تیم کوچکی شکل گرفت و حدود دو سال و نیم  پیش یعنی بهار 94 از یک دفتر کوچک فعالیت رسمی رو  شروع کردیم  و با کلی کار مداوم، امروز نزدیک به 200 نقطه در کشور رو تحت پوشش اسمارت وای فای داریم.

نمایشگاه الکامپ امسال چطور بود؟ 
از همان اول شکل گیری تیم استارتاپی مان حضور همیشه در بازار رو هدف اصلی قرار دادیم و سعی کردیم که واقعا یک مشکل رو حل و بعدش  ارزش‌های افزوده ایجاد کنیم و  در نهایت ما به عنوان اولین سیستم هات‌ اسپات امن کشور در نمایشگاه الکامپ امسال در قسمت استارتاپ‌ها حضور پیدا کردیم.

مشتریان اسمارت وای‌فای بیشتر چه کسانی هستند؟
تمام دو سال و نیم گذشته بصورت تخصصی روی ارائه وای‌فای به شکل عمومی کار کردیم و زیر ساختی استاندارد و گسترده برایش ساختیم، در حال حاضر بیشتر در رستوران ها و کافه‌های خوب شهرمان اسمارت وای‌فای را دیدیم. در حال حاضر  برای بیشتر جا‌ها راهکار های مختلف و  جامعی ارائه دادیم و یا مشغول کامل‌تر شدن هستیم.

اسمارت وای فای مجموعه ای از فعالیت های مختلفی رو پوشش میده ولی الان برای اینکه بهتر با اون آشنا بشید سه تا از وظایف اصلی اسمارت وای‌فای رو براتون بصورت خلاصه نام می برم:
اول : مدیریت هوشمند پهنای باند و کاربر
دوم : بازاریابی روی بستر وای فای که جزییات زیادی داره
سوم : ایجاد امنیت برای  مدیران و کاربران بر روی بستر وای‌فای

" بهتره بگم اسمارت وای‌فای فقط یک هات اسپات نیست، بلکه یک راهکار جامع و استاندارده  واسه ارائه وای‌فای "

چرا باید از اسمارت وای‌فای استفاده کنیم؟
اسمارت وای‌فای یک سرویس دو طرفه استُ یعنی ما هم به رضایت صاحب کسب و کار فکر کردیم هم به لذت بردن کاربر از یک وای‌فای ایمن و خوب.
رضایتمندی کاربرانی که به اسمارت وای فای متصل می‌شوند رو در اولویت قرار دادیم و سرویس رو بصورت  زیر فراهم کردیم:
مراحل شناسایی رو بسیار راحت کردیم  که بتونن از اینترنتی منصفانه با یک بستر امن استفاده کنند و سپس  با دریافت هوشمندانه نظرات کاربران در مورد سرویس‌های دریافت شده در مجموعه‌ها، سیستم نظر‌سنجی مستقیم رو برای رسیدگی به امور مشتریان یا کاربران برای احترام به حقوقشون راه اندازی کردیم.

صاحبان کسب و کار ها هم  مشکلات بسیار جدی در همین حوزه داشتند.
بخاطر عدم وجود مدیریت اصولی بر پهنای باند، نبود امنیت بر ارائه و  در آخر هزینه اینترنت بسیاری از مدیران از ارائه اینترنت می‌ترسیدند و یا راهکار جامعی برای آن نداشتند و این موضوع سالانه هزینه بسیار زیادی رو بدون منفعت زیاد براشون به‌همراه داشت.
اما با اسمارت وای‌فای سالانه بسیاری از هزینه‌های اضافی براشون ذخیره میشه و اینکه اسمارت وای‌فای به نوعی بازگشت سرمایه خوبی براشون به حساب میاد چون علاوه بر مدیریت صحیح روی پهنای باند و ایجاد امنیت لازم ارزش‌های افزوده زیاد دیگه‌ای رو به‌وجود میاره مثل: یک راهکارهوشمندانه بازاریابی دیجیتالی و شبکه های اجتماعی، سیستم جامع دریافت نظرات مشتریان و ویژگی های مختلفی برای بازاریابی.

بسیار ممنون از توضیحات کاملی که دادید. و اما سخن آخر:

لازمه بگم جزییات مربوط به این طرح خیلی زیاده و پیشنهادم اینه که اگه اطلاعاتی تکمیلی خواستید حتما از خودمون اطلاعات رو دریافت کنید.
خبرهای خوب دیگه‌ای هم  تو راهه که علاوه بر سرویس‌های حاضر، ارزش‌‌‌های دیگه ای رو برای آموزشگاه‌‌ها، دفاتر اداری و.... فراهم می‌کنیم.

همیشه استراتژی مون برد برد بوده و همین راه رو ادامه می‌دیم.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟