هرآنچه گوگل در مورد شما می‌داند را دانلود کنید
چگونه یک کپی از اطلاعاتی که گوگل از ما جمع‌آوری کرده به دست آوریم؟
گوگل به کاربران اجازه می‌دهد یک کپی از هرگونه محتوایی که از آن‌ها به دست آورده و روی سرورهای این شرکت قرار گرفته است به دست آورند. شما نیز می‌توانید آرشیوی که گوگل از شما به دست آورده و اطلاعاتی که از شما در اختیار دارد را داشته باشید. در نتیجه پیش از آن‌که تصمیم بگیرد حساب کاربری خود در گوگل را بسته یا به سرویس دیگری مهاجرت کنید پیشنهاد می‌کنیم یک کپی از این اطلاعات را تهیه کنید.

1606683296_1_0.gif

گوگل چگونه این‌کار را انجام می‌دهد؟

برای بسیاری از کاربران جالب است که یک آرشیو از ردپایی که از آن‌ها در فضای مجازی به جای مانده و گوگل این ردپاها را جمع‌آوری کرده در اختیار داشته باشند. اگر شما جزء آن گروه از کاربرانی هستید که به‌طور مستمر از سرویس‌های گوگل همچون Google Maps یا موتور جست‌وجوگر این شرکت استفاده می‌کنید، باید بدانید که گوگل اطلاعات بسیار زیادی از شما به دست آورده است. اسم، جنسیت، تاریخ تولد، شماره تلفن شخصی، مکانی که در آن کار می‌کنید، مکانی که در چند سال گذشته در آن سکونت داشته‌اید، سرگرمی‌هایی که به آن‌ها علاقه‌ دارید، سرویس‌دهنده اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید و... از جمله اطلاعاتی هستند که گوگل از هر کاربری به دست می‌آورد. در آرشیو‌های گوگل یک کپی از اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره شد همراه با مخاطبانی که در جی‌میل دارید، بوک‌مارک‌های کروم، معاملات آنلاین بین‌المللی که با اتکا بر سرویس‌های مختلف گوگل انجام داده‌اید و مکان‌هایی که در نقشه گوگل ذخیره‌سازی کرده‌اید در سرورهای این شرکت ذخیره‌سازی می‌شوند. در حالت عادی یک کاربر فضای مجازی اطلاعات زیر را در اختیار گوگل قرار می‌دهد:

هر مکانی که در نقشه گوگل آن‌را جست‌وجو کرده است

برنامه‌هایی که روی سیستم‌عامل اندروید آن‌ها را باز کرده است

کارت‌های جایزه‌ای که در گوگل پلی آن‌ها را استفاده کرده

هر نظری که در یوتیوب و پایین هر ویدیو قرار داده است

هر برنامه اندرویدی که برای دانلود به جست‌وجوی آن‌ها پرداخته

هر مقاله خبری که از طریق Google News آن‌ها را مطالعه کرده

تبلیغاتی که بازدید کرده یا از طریق هر یک از محصولات گوگل به او نشان داده شده

همه فایل‌های جی‌میل حتا آن‌هایی که در پوشه‌های Spam و Trash قرار گرفته‌اند

و اطلاعات بسیار دیگری هم اکنون از شما در اختیار گوگل قرار دارد.

چگونه می‌توانیم آرشیو مربوط به خودمان را دانلود کنیم؟

شما می‌توانید آرشیو مخصوص به خود و هر آن چیزی که در سرویس‌های گوگل ذخیره‌سازی کرده‌اید یا از شما ذخیره‌سازی شده است را به روش زیر دانلود کنید.

ابتدا به آدرس http://takeout.google.com/settings/takeout بروید.

محصولاتی که در نظر دارید از آن‌ها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که همه محصولات را انتخاب کنید.

روی دکمه Next در پایین صفحه کلیک کنید.

در ادامه فرمت فایلی را انتخاب کنید. شما می‌توانید یک فایل ZIP را همراه با حداکثر فایلی که ساخته خواهد شد را انتخاب کنید. توصیه من این است که اندازه 50 گیگابایت را انتخاب کنید تا فایل‌ها به صورت شکسته شده ساخته نشوند. اگر اندازه 2 گیگابایت را انتخاب کنید گوگل طیف گسترده‌ای از فایل‌های فشرده شده را ایجاد خواهد کرد.

در ادامه گزینه Create Archive را انتخاب کنید.

صبور باشید تا زمانی که گوگل به شما هشدار دهد که این آرشیو را ساخته است. این فرآیند ممکن است چند ساعت یا حتا چند روز به‌طور انجامد. به‌طور مثال برای برخی از کاربران این فرآیند در مدت زمان 20 ساعت با حجمی برابر با 148 گیگابایت از محتوای مختلفی که از آن‌ها به دست آماده تهیه می‌شود.

در نهایت گوگل همه اطلاعاتی که درباره شما به دست آورده، ذخیره‌سازی کرده و محصولاتی که از آن‌ها استفاده کرده‌اید را در قالب یک گزارش ایجاد کرده و سپس ایمیلی برای شما ارسال کرده و لینکی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید فایل‌ها را باز کرده و به مشاهده داده‌ها، تصاویر و فایل‌های مختلفی بپردازید که از شما به دست آماده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟