یک به روزرسانی کارآمد
بهترین ویژگی‌های ارائه شده در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10
مایکروسافت دیروز جدیدترین به‌رروزرسانی ویندوز 10 که تحت عنوان به‌روزرسانی اکتبر 2018 از آن نام برده می‌شود را منتشر کرد. به‌روزرسانی که بسیاری از کاربران از مدت‌ها پیش در انتظار آن بودند. این به‌روزرسانی از آن جهت حائز اهمیت است که یکسری قابلیت‌های کاملا کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت‌هایی که به مرور زمان نشان خواهند داد که چطور می‌توانند بهره‌وری شما در انجام کارها را افزایش دهند.

چه زمانی به‌روزرسانی را دریافت خواهیم کرد؟

این به‌روزرسانی که با نام رداستون 5 از آن نام برده می‌شود و در فضای مجازی با بیلد 1809 شناخته می‌شود، به‌طور رسمی از سوی مایکروسافت دیروز منتشر شده است و کاربران اینسایدر می‌توانند آن‌را دریافت کنند. اما به‌طور معمول کامپیوتر شما به شکل خودکار در یکی دو هفته آینده این به‌روزرسانی را دریافت خواهد کرد. اما به‌روزرسانی جدید همراه با یکسری قابلیت‌های کاربردی ارائه شده که در این مقاله با بهترین‌ها آشنا خواهید شد.

یکی از ویژگی‌های کاربردی که در به‌روز‌رسانی جدید شاهد آن هستیم برنامه کاربردی Your Phone است. است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا گوشی اندرویدی خود را به ویندوز 10 متصل کرده و عکس‌های درون گوشی همراه را روی کامپیوتر شخصی مشاهده کنید. اما توانایی شما به موردی که به آن اشاره شد محدود نمی‌شود. این برنامه به شما اجازه می‌دهد پیامک‌های متنی را به کامپیوتر ارسال کنید. البته این قابلیت در اختیار امکان آی‌فون‌ها نیز وجود دارد، اما انعطاف‌پذیری آی‌فون‌ها در این زمینه کمتر است. ارسال لینک‌هایی از گوشی همراه برای کامپیوتر یکی دیگر از قابلیت‌های ارائه شده از سوی این برنامه است. همسان‌سازی اعلان‌های نشان داده شده روی گوشی اندرویدی با کامپیوتر نیز یکی از قابلیت‌هایی است که مایکروسافت اعلام کرده به زودی به این برنامه کاربردی اضافه خواهد شد.

همان‌گونه که پیش از این اعلام شده بود در به‌روزرسانی جدید یک ویژگی جدید به حافظه موقت ویندوز یا همان کلیپ‌بورد اضافه شده است. قابلیتی که از طریق فشار دادن کلیدهای Windows+V در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. زمانی که این کلیدهای ترکیبی را فشار دهید، تاریخچه‌ای از متون و لینک‌هایی که کپی کرده‌اید به شما نشان داده می‌شود. البته مایکروسافت گفته است که در آینده نزدیک امکان‌همسان‌سازی محتویات کلیپ‌بورد میان کامپیوترهای ویندوزی و گوشی‌های اندرویدی امکان‌پذیر خواهد بود. در نتیجه فرآیند کپی کردن متون میان دو دستگاه بیش از پیش ساده خواهد شد. لازم به توضیح است که فرآیند همگام‌سازی حافظه موقت میان کامپیوترهای ویندز 10 وجود دارد.

البته قابلیت Set که قرار بود همزمان با این به‌روزرسانی ارائه شده با کمی تاخیر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ویژگی فوق این پتانسیل را دارد تا زبانه‌هایی را به هر برنامه کاربردی سیستم شما اضافه کند.

پشتیبانی از تم تاریک که اغلب برنامه‌های کاربردی همچون مرورگر کروم به آن تجهیز شده‌اند اکنون به فایل اکسپلورر ویندوز 10 افزوده شده است. در نتیجه از این پس می‌توانید از یک تم تاریک در این برنامه مدیریت فایل استفاده کنید.

صفحه‌کلید لمسی ویندوز 10 نیز دست‌خوش تغییراتی گشته است. این صفحه‌کلید اکنون به SwiftKey تجهیز شده است. اکنون می‌توانید از ابزارSnip & Sketch برای تهیه اسکرین‌شات‌های جدید از ویندوز 10 استفاده کنید.  اما  تغییرات ویندوز 10 محدود به رابط کاربری نیست و ابزارها و مولفه‌های ویندوز 10 نیز تغییراتی را به خود دیده‌اند. اکنون پیکربندی HDR ساده‌تر از قبل شده و پهنای باند آن نیز بهبود پیدا کرده است.

در بخشTask Manager ویندوز 10 نیز تغییراتی اعمال شده است. اکنون این ابزار به شما اجازه می‌دهد توان مصرفی برنامه‌ها و پردازه‌ها را مشاهده کنید. در نتیجه نظارت دقیق‌تری بر توان مصرفی سیستم خود خواهید داشت.

تنظیمات جدید ارائه شده از سوی به‌روزرسانی اکتبر 2018 به شما اجازه می‌دهد تا متون را بزرگ کرده یا کوچک کنید تا متن‌ها به شکل دقیق‌تری مشاهده شوند.

نوت‌پد ویندوز 10 یکی از جذاب‌ترین تغییرات را تجربه کرده است. مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفت تغییراتی در این برنامه به وجود آورد. برنامه فوق قادر است از سبک‌های انتهای پایان دهنده خطوط UNIX پشتیبانی کند. پشتیبانی از شل لینوکس به شکل مستقیم از طریق برنامه مدیریت فایل اکسپلورر ویندوز 10  بدون تردید باعث خوشنودی توسعه‌دهندگان خواهد شد.  کادر جست‌وجوی ویندوز 10 نیز تغییرات جالبی دیده است. اکنون اگر در بخش جست‌وجوی ویندوز 10 به دنبال یک فایل متنی باشید و در ادامه نام فایل را وارد کنید، مولفه جست‌وجوی ویندوز 10 قادر است پیش‌نمایشی از فایل را به شما نشان دهد.  اما مایکروسافت تنها کاربران عادی و توسعه‌دهندگان را مورد توجه قرار نداده است، گیمرها نیز مورد توجه مایکروسافت بوده‌اند. در به‌روزرسانی جدید تغییراتی را در بخش Game Bar  شاهد هستیم. به‌روزرسانی جدید به شما اجازه می‌دهد میزان فعالیت پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را مشاهده کرده و به شکل لحظه‌ای فریم‌های اجرایی را مشاهده کنید. در نتیجه در زمان اجرای بازی‌ها به خوبی می‌توانید شدت فشار وارد شده روی سیستم خود را ارزیابی کنید. همچنین اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که از استریم‌های بازی‌ها استفاده می‌کنند، پیشرفت‌های انجام شده در بخش ضبط صدایGame Bar قدرت خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد تا از استریم بازی‌ها لذت ببرید.

قابلیت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم از مهم‌ترین و شاخص‌ترین قابلیت‌های به‌روزرسانی جدید است. طبیعی است که یکسری تغییراتی جزیی نیز به وجود آمده‌اند که شما در زمان کار با ویندوز 10 متوجه آن‌ها خواهید شد. ما سعی خواهیم کرد در مقالات آتی قابلیت‌های جدید ارائه شده را به تفصیل مورد بررسی قرار دهیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟