28/02/1400 - 08:20
شروع تجارت با ثبت شرکت
باور برخی از افراد بر این است که برای شروع کسب و کار نباید ریسک ثبت شرکت را به جان خرید زیرا اگر کسب و کار موفق نشود ممکن است داشتن شرکت دردسر ساز باشد. ما در این مطلب به صراحت این باور اشتباه را رد می کنیم. این باور اتفاقا از اصلی ترین دلایل در عدم موفقیت کسب و کارها و تجارت است. تجارت امروز نیاز به پشتوانه و اعتبار دارد، نیاز دارد تا در بازارهای مورد نیاز ورود پیدا کند و نباید دور خود دیوار بکشد.

اصل اساسی موفق ترین کسب و کارها دقیقا در این نکته بوده که با رسمیت بخشیدن به تجارت خود این اعتماد را در مشتریان به وجود آورده اند که شریک، مشتری و یا تامین کننده معتبری هستند و می توان به راحتی روی آنها حساب کرد. باورهای قدیمی به درد همان قدیم می خورند. ما برای رقابت در بین تجار موفق و گردن کلفت امروز نیاز به تفکر امروزی داریم. به همین دلیل است که باید در کنار دانش و تخصص به ابزاری به نام شخصیت حقوقی مجهز باشیم تا خود را هم به خودف هم به مشتریان حقیقی و حقوقی و هم دولت اثبات کنیم.

دلیل نیاز به ثبت شرکت برای شروع تجارت چیست؟

  • ثبت شرکت باعث می شود که تجارت شما شخصیت حقوقی و رسمیت پیدا کند. رسمیت داشتن تجارت به مفهوم اعتبار و وجهه معتبرتر برای کسب و کار و تجارت است. تجارتی که ثبت شود به شرکا و یا مالکین شرکت نیز وجهه رسمی تری می دهد و باعث می شود این موقعیت جدید قدرت برتری به آنها برای رقابت در بازار بدهد.
  • دولت وظیفه دارد از حقوق کسب و کارهایی که ثبت شده اند حمایت کند. حمایت دولت ابعاد مختلفی دارد به این مفهوم که با ثبت شرکت می توان از معافیت ها و تسهیلات دولتی بهره مند شد، از خدمات شرکت های دولتی با شانس بیشتر بهره برد و با استفاده از حمایت های حقوقی و قانونی دولت از شرکت در بازارها و موقعیت ها بهتر نفوذ پیدا کرد.
  • تقسیم مسئولیت تجارت در بین چند نفر از مهم ترین ویژگی های ثبت شرکت است. تجارتی که ثبت نشود حتی اگر به صورت اشتراکی نیز انجام شود طبق  قانون وظیفه تضامنی بر عهده شرکا می گذارد. منظور اینکه اگر تجارت با ورشکستگی و بدهی مواجه شود باید همه بدهی ها و دیون شرکت را هر یک از شرکا بدون در نظر گرفتن میزان مشارکتش در آن تجارت متقبل شود. اما وقتی تجارتی با ثبت شرکت رسمی شود، نه تنها اطمینان شرکا نسبت به هم افزایش پیدا می کند و بلکه به خوبی هر یک از شرکا میزان مسئولیت خود را در شرکت می داند و تنها به همان میزان در شرکت نسبت به بدهی های احتمالی شرکت مدیون خواهد بود.
  • شانس استفاده از دانش و تخصص دیگران در مشارکت تخصصی و با ضریب اطمینان بالا در ثبت شرکت تحقق پیدا می کند. وقتی یک تجارت با اندیشه های یک نفر مدیریت شود، تنها او است که همه امور را باید برنامه ریزی و هدایت کند اما هنگامی که با ثبت شرکت دو تا چند نفر با هم شراکت می کنند می توان از دانش و تخصص آنها نیز بهره برد و دامنه فعالیت های بیشتری را به تجارت اضافه کرد. حتی می توان با استخدام نیروهای دانشی در شرکت، به بازارها و موضوعاتی ورود پیدا کرد که حتی در مخیله شما نیز نبوده است.
  • با ثبت شرکت می توان از تسهیلات و وام های بانکی و موسسات مالی و اعتباری بیشتری بهره مند شد. شخصیت های حقوقی می تواند حجم بیشتری وام و تسهیلات دولتی دریافت کنند و در ضمن سودهای کمتری نیز برای وام های خود باید پرداخت کنند. افزایش سرمایه از طریق دریافت وام و تسهیلات دولتی با ثبت شرکت، از اصلی ترین دلایل موفقیت شرکت ها در عقد قراردادهای سنگین با سود آورده زیاد می باشد.
  • وقتی تجاری شکل رسمی پیدا کند رسمیت و اعتبار این تجارت به اندازه ای خواهد بود که می تواند وارد فرصت های بی شماری در حوزه های کسب و کار داخلی و بین المللی شود. دریافت انواع نمایندگی ها، مشارکت با انواع شرکت های داخلی و خارجی، ورود به مناقصات و مزایده های دولتی و غیر دولتی، عقد قراردادهای با سود زیاد و غیره از این دست است. به یاد داشته باشید که تنها راه دریافت نمایندگی بسیاری از شرکت های بزرگ خارجی یا داخلی داشتن شخصیت حقوقی است.
  • یکی دیگر از امتیازات شروع تجارت با ثبت شرکت این است که می توانید به راحتی برند خود را به صورت حقوقی ثبت کنید. ثبت برند حقوقی یک رکن اساسی در برند سازی است. برند های حقوقی بیشتر کانون توجه هستند و در بلند مدت ارزش افزوده و سرمایه کلان تری برای کسب و کار خواهند شد.
  • یکی از مهم ترین دلایلی که تاکید بر ثبت شرکت برای شروع تجارت دارد اعتمادی است که می توانید در جامعه مشتریان برای خود فراهم کنید. مشتری چه حقیقی باشد چه حقوقی وقتی شما یک تجارت ثبت شده داشته باشید می تواند با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و یا سایت روزنامه رسمی ، تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره شرکت شما اعم از تعداد شرکا، میزان سرمایه، مدیران شرکت، آدرس شرکت، ادرس شعب و نمایندگی ها و بسیاری دیگر را مطالعه کند و این یعنی شفافیت در مورد شرکت.  به همین دلیل مشتریان با اطمینان بالا شما را انتخاب و حتی به دیگران در صورت داشتن تجربه خوشایند در معامله با شما، پیشنهاد می کنند.
  • وقتی می گوییم شروع تجارت باید با ثبت شرکت باشد یک دلیل مهم دیگر نیز دارد. یکی از مهم ترین دلایل اعتبار شرکت ها سوابق هر شرکت است. با ثبت شرکت در همان ابتدای شروع تجارت، همه فعالیت تجاری شما به عنوان سابقه شرکت لحاظ می شود و این باعث می شود که بعد از چند سال رزومه بسیار معتبری برای خود فراهم کنید که همین موضوع نیز فرصت های بیشتری را پیش روی تجارت شما قرار می دهد.

در هر صورت مهم است که برای شروع تجارت ، ثبت شرکت را انتخاب کنید. ثبت شرکت اعتبار لازم را به کسب و کار شما می دهد و اگر به درستی برنامه ریزی و هدف گذاری کنید و روند شفافی را از همان ابتدا در تجارت خود در کشور پیش بگیرید، به راحتی مسیر موفقیت شما را هموار می کند.

برای اینکه بتوانید در کوتاه ترین زمان کار ثبت شرکت را انجام داده و تجارت خود را شروع کنید می توانید همین امروز با ثبت ویونا تماس بگیرید. ویونا از برترین مجوعه های ثبتی در ایران است که به صورت تضمینی کار ثبت شرکت را در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه برای مشتریان خود در  سراسر ایران انجام می دهد.

ویونا مجموعه ای از کارشناسان و وکلای خبره و کار آزموده را در اختیار دارد و با تکیه بر دانش و تخصص آنها و ده ها سال سابقه درخشان بهترین انتخاب شما برای ثبت شرکت است. شما می توانید با انتخاب ویونا سایر موضوعات ثبتی خود مانند ثبت برند یا علامت تجاری، ثبت اختراع، ثبت مالکیت صنعتی، رتبه بندی شرکت، اخذ کارت بازرگانی و بسیاری دیگر از این موارد را نیز با تخفیف ویژه دریافت کنید. از مشتریان ما بپرسید تا اطمینان یابید بهترین مجموعه ثبتی را برای ثبت شرکت و شروع تجارت خود انتخاب خواهید کرد.

ایسوس

نظر شما چیست؟