23/07/1401 - 21:05
دوره‌های آموزش شبکه‌های کامپیوتری و لینوکس
دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network) برای افرادی که عاشق ارتباطات شبکه‌ای و وایرلس هستند و سروکله زدن با چالش‌ها و تهدیدات اینترنتی را دوست دارند فرصتی عالی و باورنکردنی است؛ زیرا هم در انتهای این دوره مدرکی معتبر و بین‌المللی از شرکت مطرح آمریکایی کامپتیا دریافت می‌کنید هم می‌توانید به زمینه‌های تخصصی دیگر مثل شبکه‌های مایکروسافت و... وارد شوید. این دوره با ارائه بهترین مقالات، ویدیو‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد و کارآمد برایتان محسوب شود؛ بنابراین اگر شما هم تشنه پیشرفت در این علم نامحدود هستید، توصیه می‌کنیم به خواندن این متن ادامه دهید.

دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network) چیست؟

همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد نتورک یعنی شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات؛ این دوره آموزشی برای افرادی طراحی شده است که علاقه‌مند به پشتیبانی و ایمن‌سازی شبکه هستند و دوست دارند در این زمینه به تخصص برسند. کار‌هایی که یک متخصص نتورک پلاس انجام می‌دهد علاوه بر مدیریت و اعمال تنظیمات، شامل تنظیمات آدرس IP در کارت شبکه سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوز و لینوکس، مقایسه سرویس‌ها و تکنولوژی شبکه WAN، ایمن‌سازی شبکه وایرلس، مانیتورینگ، اقدامات BCP و بازیابی از حادثه می‌شود.

جدا از نکاتی که در بالا گفته شد دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network) می‌تواند تجربه‌ای عالی و شگفت‌انگیز محسوب شود؛ زیرا در انتهای دوره با شرکت در آزمون بین‌المللی آن مدرک معتبر کامپتیا را که متعلق به یک شرکت سرشناس آمریکایی است، دریافت می‌کنید و می‌توانید با آن حتی در خارج از ایران مشغول به کار شوید. این مدرک یکی از قوی‌ترین گواهی‌نامه‌ها در حوزه آموزش فناوری اطلاعات به شمار می‌آید.

آیا با مدرک نتورک پلاس می‌توانم وارد بازار کار شوم؟

سؤال بیشتر افراد همین است. درواقع مدرک آموزش +Network از اعتبار زیادی برخوردار است؛ اما در ایران به‌عنوان پیش‌نیازی برای ورود به زمینه‌های تخصصی‌تر علوم IT محسوب می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی شبکه‌های کامپیوتری می‌توانید به حوزه‌های دیگر مثل کسب تخصص در شبکه‌های لینوکس، شبکه‌های مجازی‌سازی، شبکه‌های مایکروسافتی، شبکه‌های سیسکو و... وارد شوید و مدرک بگیرید.

با این اوصاف مدرک آموزش نتورک پلاس (آموزش +Network) تنها پلی برای ورود به زمینه‌های قدرتمندتر است و چون یک دوره تئوری به شمار می‌آید کار مستقلی نمی‌توان با آن انجام داد. البته در صورت تمایل برای مهاجرت و پذیرش کاری و تحصیلی در کشور‌های دیگر می‌توانید به‌عنوان مدرکی معتبر از آن استفاده کنید.

سرفصل‌های دوره نتورک پلاس را چه موضوعاتی تشکیل می‌دهند؟

ازآنجایی‌که انتهای این دوره به آزمون بین‌المللی کامپتیا ختم می‌شود، 5 دسته‌بندی به‌عنوان سرفصل برای دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network) در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از:

شناخت پایه و نحوه عملکرد شبکه یا Networking Fundamentals

در این سرفصل با مفاهیم مقدماتی سرویس‌های پردازش ابری، توپولوژی و ارتباطات فیزیکی شبکه همراه با انواع سرویس‌ها آشنا خواهیم شد.

شناخت نحوه اجرای تجهیزات شبکه یا Network Implementations

این سرفصل شما را با اجرای راهکار‌های اترنت، درک مسیر اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری، نحوه کارکرد ابزار‌های شبکه مانند روتر، فایروال و... همچنین درک شبکه‌های وایرلس آشنا می‌سازد.

شناخت نحوه کارکرد شبکه یا Network Operations

در مرحله سوم به یادگیری نحوه مانیتورینگ و نظارت بر شبکه می‌رسیم. همچنین در این سرفصل با مفاهیمی مثل تداوم کسب‌وکار یا شناخت مرکزی (NOC) روبه‌رو خواهیم شد.

شناخت امنیت شبکه یا Network Security

در مرحله چهارم از آموزش شبکه، باید تهدید‌ها و حملاتی که به طور معمول به شبکه انجام می‌شود را بشناسید و عملکرد تدافعی را یاد بگیرید.

شناخت اشکالات شبکه یا Network Troublesooting

در آخرین مرحله از «دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network)» نوبت به شناخت ایرادات و پروتکل‌های شبکه می‌رسد و روش‌های رفع آن‌ها را آموزش می‌بینید.

شبکه لینوکس چیست؟

در انتهای بحث دوره شبکه به بحث آموزش Linux می‌رسیم. لینوکس نوعی سیستم‌عامل معتبر است که رابطی بین سخت‌افزار‌های کامپیوتر و برنامه‌هایی است که روی آن اجرا می‌شوند. این سیستم‌عامل از هسته اصلی سیستم‌عامل UNIX نشئت‌گرفته است که این هسته با نام Kernel شناخته می‌شود. آموزش لینوکس یکی از مهم‌ترین مباحث علوم ارتباطی و اطلاعاتی در بحث کامپیوتر است که امروزه طرف‌داران زیادی دارد.

لینوکس می‌تواند به‌عنوان ماشین مجازی مورداستفاده قرار بگیرد. خیلی از افراد با یک سیستم‌عامل مشخص روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود کار می‌کنند و از آن راضی هستند؛ اما درصورتی‌که دوست دارید یک سیستم open source هم داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم این سیستم‌عامل را نصب کنید. با وجود روش‌های مختلفی که برای این کار وجود دارد بهترین راه دانلود و نصب آن روی نرم‌افزار مجازی‌سازی است؛ برنامه‌هایی مثل VMware Workstation یاbox Sun Virtual بستر خوبی برای نصب لینوکس محسوب می‌شوند.

کار با سیستم‌عامل لینوکس دنیای گسترده‌ای دارد؛ برای مثال باید تاریخچه پدیدآمدن آن را بشناسید، با توزیع این سیستم‌عامل از طریق Dual Boot آشنا شوید، همچنین نصب مستقیم یا Fresh install را بلد باشید، نصب گام‌به‌گام و اصطلاحات آن را یاد بگیرید و... برای این منظور از شما دعوت می‌کنیم تا به دوره آموزش لینوکس در سایت توسینسو سری بزنید و به‌صورت تخصصی همه نکات لازم را یاد بگیرید.

سخن پایانی

برای شرکت در دوره آموزشی نتورک پلاس (+Network) لازم است عاشق هیجانات ناشی از ارتباطات بی‌سیم، نظارت بر کسب‌وکار و آمادگی برای رفع هک و حمله‌ها باشید. مسیری که انتخاب کرده‌اید بدون شک سختی‌های خود را دارد و باید این‌قدر بااراده و مصمم باشید که با تجربه موانع موجود جا نزنید و تلاش کنید. با انتخاب دوره آموزش شبکه در سایت توسینسو پیشمان نخواهید شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟