18/07/1402 - 13:19
بهترین جایگزین برای سوئیچ سری 2960 سیسکو
کمپانی سیسکو یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه و تجهیزات مخابراتی است که محصولات متنوعی را براساس نیازهای هر شبکه از منازل گرفته تا ایستگاه‌های فضایی، تولید و غیره به بازار تجهیزات شبکه عرضه می‌کند. یکی از این محصولات سوئیچ های شبکه است که به‌دلیل تنوع گسترده براساس ویژگی‎‌ها و کاربردهای خاص در مدل‌های مختلفی عرضه می شود که هر کدام از این سوئیچ‌ها ویژگی‌های منحصربه ‌فردی دارند. یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند سوئیچ های سری 9200 هستند که در مقایسه با مدل های دیگر مانند سوئیچ سری 2960 بهترین جایگزین ممکن محسوب می‌شوند. اینکه بدانید سوئیچ شما از چه قابلیت‌هایی پشتیبانی میکند و ویژگی‌های فنی و کاربردی آن بر چه اساس تعیین شده است می‌تواند کمک شایانی در خرید سوئیچ شبکه کند.

کمپانی سیسکو یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه و تجهیزات مخابراتی است که محصولات متنوعی را براساس نیازهای هر شبکه از منازل گرفته تا ایستگاه‌های فضایی، تولید و غیره به بازار تجهیزات شبکه عرضه می‌کند. یکی از این محصولات سوئیچ های شبکه است که به‌دلیل تنوع گسترده براساس ویژگی‎‌ها و کاربردهای خاص در مدل‌های مختلفی عرضه می شود که هر کدام از این سوئیچ‌ها ویژگی‌های منحصربه ‌فردی دارند. یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند سوئیچ های سری 9200 هستند که در مقایسه با مدل های دیگر مانند سوئیچ سری 2960 بهترین جایگزین ممکن محسوب می‌شوند. اینکه بدانید سوئیچ شما از چه قابلیت‌هایی پشتیبانی میکند و ویژگی‌های فنی و کاربردی آن بر چه اساس تعیین شده است می‌تواند کمک شایانی در خرید سوئیچ شبکه کند.

معرفی سوئیچ های سری 2960 سیسکو

سوئیچ سیسکو سری 2960 جزو سوئیچ های پر فروش بازار تجهیزات شبکه است که دارای ویژگی هایی خاصی در سری خود می باشد. این سری از سوئیچ‌ها برای استفاده در شبکه‌های کوچک و متوسط و حتی بزرگ ​​با عملکرد قابل اعتماد و امنیت مناسب طراحی شده‌اند. سری 2960 محصولات سیسکو به سوئیچ‌های اترنت، الگوریتم‌های هوشمند مسیریابی، پیکربندی ثابت،Half/Full Duplex Auto-Negotiation، پشتیبانی از فناوریpoe، پورت‌های آپ‌لینک، پشتیبانی از فیبرنوری (برخی مدل‌ها) و موارد این چنینی مجهز شده اند. سوئیچ سری 2960 که بر روی نرم‌افزار Cisco IOS کار می‌کند، از مدیریت ساده دستگاه تا مدیریت شبکه را از طریق رابط خط فرمان (CLI) و همچنین WebUI درون جعبه پشتیبانی می‌کند.

انواع سوئیچ 2960 سیسکو

به طور کلی سوئیچ های سری 2960 سیسکو در انواع مختلف تولید شده‌اند تا ویژگی‌های خاصی مانند: افزایش قدرت محاسباتی، پهنای باند فشرده، گسترش داده‌های بسیار حساس در شبکه، پشتیبانی از نقاط دسترسی LAN بی‌سیم، تلفن‌های IP سیسکو و … را در اختیار کاربران قرار دهند. سوئیچ های سری 2960 به دسته سوئیچ های سیسکو سری  ، X، S، G، SF  و TTL  تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت. همچنین هر کدام از این مدل‌ها براساس تعداد پورت دارای مدل‌های دیگر هستند که با پارت نامبر WS-C2960 شروع و سپس نام مدل و تعداد پورت آن آورده می‌شود.

 سوئیچ سیسکو 2960 سری X

سوئیچ سری 2960X سوئیچ هایی با قابلیت پیکربندی ثابت هستند که امکان اتصال شبکه برای مراکز تجاری متوسط و دفاتر را فراهم میکند. پشتیبانی از فناوری Cisco EnergyWise توسط سوئیچ سیسکو2960X ، علاوه بر اینکه میزان برق مصرفی توسط دستگاه ها و تجهیزات داخل شبکه را اندازه گیری و مدیریت می‌کند، انتشار گازهای گلخانه‌ای (GhG) را نیز کاهش داده و این سری سوئیچ ها را در دسته محصولات سبز و دوستدار طبیعت، طبقه بندی می‌کنند.

 سوئیچ سیسکو 2960 سری S

سوئیچ سیسکو 2960 سری S، با طراحی و مهندسی بی‌نظیر خود، قابلیت های قدرتمندی جهت مدیریت و بهینه سازی مصرف برق ارائه می‌دهند. سری  Sسوئیچ‌های اترنت گیگابیتی با پیکربندی ثابت و عملکرد درلایه 2 مناسب جهت استفاده در دانشگاه، دفاتر شعبه و محیط‌های سنتی فضای کاری دسکتاپ می باشد. سوئیچ سیسکو 2960 سری S دارای ویژگی هایی از جمله پیاده‌سازی کیفیت خدمات (QoS) برای ارائه اولویت‌بندی صدا، اجرای سیاست‌های امنیتی اساسی برای محدود کردن دسترسی به شبکه و کاهش تهدیدات، قابلیت چیدمان فلکس استک با 20 گیگابیت بر ثانیه توان عملیاتی استک،PoE+  سازگار با استاندارد IEEE 802.3at برای توان حداکثر 30 وات در هر پورت است.

سوئیچ سیسکو 2960 سریG

سوئیچ سیسکو 2960 سری G که جزو پرفروش‌ترین سوئیچ‌های سیسکو می باشد و از نوع مدیریتی لایه 2 و مناسب برای ایجاد شبکه داخلی در شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک تا متوسط است. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به پیکربندی ثابت 1RU،  پشتیبانی از نرم‌افزارLAN Base، امنیت یکپارچه مانند: کنترل پذیرش شبکه (NAC)، کیفیت خدمات پیشرفته (QoS) و انعطاف‌پذیری برای ارائه خدمات هوشمند برای لبه شبکه اشاره کرد. تنظیمات PoE در سیسکو 2960 سری G توان مصرفی با 15.4 وات است که دارای کنترل شبکه و بهینه‌سازی پهنای باند با استفاده از QoS پیشرفته، ACL، برقراری امنیت شبکه از طریق طیف گسترده‌ای از روش های احراز هویت، فناوری‌های رمزگذاری داده‌ها، پیکربندی آسان شبکه، ارتقا و عیب‌یابی با استفاده از نرم‌افزار Cisco Network Assistant و پیکربندی خودکار برای برنامه‌های تخصصی با استفاده ازSmartports  است.

سوئیچ سیسکو 2960 سری SF

سوئیچ سیسکو 2960 سری SF  از سوئیچ‌های اترنت مدیریتی، لایه 2 است که برای شبکه‌های متوسط و برنامه‌های کاربردی دفاتر شعبه و کلاس‌های دانشگاهی یک گزینه مناسب می باشد. از ویژگی‌های این مدل سوئیچ می‌توان به قابلیت Cisco FlexStack برای مدیریت ساده با توان عملیاتی 20 گیگابیت در ثانیه، PoE+  سازگار با استاندارد IEEE 802.3at برای توان حداکثر 30 وات در هر پورت است . همچنین سوئیچ سری SF 2960 از ویژگی‌های عملیاتی هوشمند سیسکو مانند Smart Install و Auto Smartports نیز پشتیبانی می‌کند.

سوئیچ سیسکو 2960 ttl

سوئیچ سیسکو TTL یکی دیگر از سوئیچ‌های سری 2960 است که از صدا، ویدئو، داده و دسترسی بسیار امن پشتیبانی می‌کند. این مدل سوئیچ‌ها برای تغییر نیازهای هرگونه کسب‌وکار و مدیریت‌های مقیاس‌پذیر انتخاب عالی هستند. از ویژگی‌های سیسکو 2960 سری TTL می‌توان به امنیت پیشرفته مانند: Cisco TrustSec برای ارائه احراز هویت، کنترل دسترسی و مدیریت سیاست امنیتی، گزینه‌های عملکرد اترنت چندگانه سریع یا گیگابیت، Cisco EnergyWise برای مدیریت انرژی، مدیریت شبکه مقیاس‌پذیر اشاره کرد.

سوئیچ های سری 9200 جایگزینی برای سوئیچ سری 2960:

با توجه به دسته دوم بودن اکثر سوئیچ‌های سری 2960 ، بهترین گزینه برای جایگزینی، سوئیچ سری 9200 میباشند. بزرگ ترین مزیت سوئیچ سری 9200 نو یا NEW بودن و  برتری‌های فنی آن نسبت به سری 2960 است. کمپانی cisco به طور رسمی در وب سایت  خود ، به جای هر مدل از سوئیچ‌های 2960 ، یک مدل معادل در سری 9200 را پیشنهاد داده است . سوئیچ‌های سری 9200، عضو خانواده محبوب و قدرتمند،   Catalyst سیسکو هستند. ویژگی مهم این خانواده از سوئیچ ها ، قابلیت پیکربندی و برنامه یزی توسط کاربر بوده و اصطلاحا به آنها سوئیچ‌های managed گفته میشود . سوئیچ‌های سری 9200 به دو دسته: 9200 و  C9200L تقسیم بندی میشوند که سری C9200، قابلیت‌های بیشتری مانند: ماژولار بودن فن و آپلینک را دارد. سیسکو در سوئیچ سیسکو سری 9200 سعی کرده است با قیمتی بسیار مناسب و در حد سوئیچهای Catalyst 2960  مشخصات فنی جدید و قابل توجهی را برای مصرف کنندگان ارائه دهد.

مقایسه سوئیچ سری 2960 و 9200

از انواع سوئیچ سیسکو، سوئیچ‌های 2960 تجربه خوبی در بازار تجهیزات شبکه از گذشته تاکنون به کاربران ارائه کرده است. در مقابل، سوئیچ های سیسکو سری 9200 تلاش می‌کنند که با ارائه قیمت مقرون‌به‌صرفه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی مدل های 2960 را برای کاربران فراهم کنند و به جایگزین مناسب این سری سوئیچ‌ها تبدیل شوند. سری 9200 در آخرین سری سوئیچ‌های Catalyst سیسکو در لایه اکسس به‌شمار می‌روند. این سری دارای امنیت بالا، پایداری و قابلیت برنامه‌ریزی بهتر هستند که موجب شده است تا این دستگاه‌ها توجه بیشتر مصرف‌کنندگان را به خود جلب نمایند. در واقع قابلیت ماژولار بودن پاور، فن و آپلینک‌ها در کنار بالاترین MTBF ممکن، پایداری بیشتر سیستم را ضمانت کرده و عملکرد بهتر شبکه را در پی دارد. از سوی دیگر، ویژگی‌های سخت‌افزاری سازگار و قابلیتShared Code  که در سوئیچ‌های سری 9200 ارائه شده است در سری 2960 وجود ندارد. با اینکه می‌توان عملکرد سوئیچ‌های سری 9200 را مشابه با 2960 دانست اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند.

ایسوس

نظر شما چیست؟