28/04/1396 - 13:15
معرفی Pengfei: شاسی ‌بلند جدید لیفان
لیفان با محصول جدید خود وارد رقابتی سخت در کلاس خودرویی شاسی بلند‌های کامپکت شده است. باید دید تا چه اندازه می‌تواند در این کلاس موفق شود.

لیفان وارد کلاس خودرویی بسیار رقابتی شاسی بلندهای کامپکت شده است. ورود این خودروساز چینی به این کلاس با محصول جدید Pengfei رقم خواهد خورد. گفته می‌شود این خودرو در ماه سپتامبر وارد بازار داخلی چین خواهد شد. اساساً ظاهر این خودرو شبیه هر شاسی‌بلند چینی دیگر بوده و شاهد ستون D مشکی، جلوپنجره درخشان و براق، قوس‌های چرخ مشکی و رینگ‌های بسیار کوچک هستیم.

البته این خودرو برای کمپانی‌ای چون لیفان بد نیست. چراغ‌ها نسبتاً مدرن بوده و نشان بزرگ لیفان نیز نشان از شجاعت این کمپانی دارد. خروجی‌های اگزوز نیز به‌صورت مناسب در سپر جای گرفته‌اند. از نظر ابعادی این خودرو کاملاً با کلاس خود همخوانی داشته و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با 4390/1820/1715 میلی‌متر بوده و فاصله بین محورها نیز 2610 میلی‌متر اعلام شده است.

مطلب پیشنهادی

مقایسه 4 خودروی زیر 50 میلیون بازار ایران
دنا پلاس، جیلی GC6، تندر90 پلاس و برلیانس H330!

خب تا به اینجا اوضاع خوب به نظر می‌رسد؛ اما اخبار بدی نیز وجود داشته و آن پیشرانه خودرو است. کل رقبا از پیشرانه‌های کوچک و توربو استفاده می‌کنند اما لیفان Pengfei از پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با خروجی کم 141 اسبی سود می‌برد. این پیشرانه به یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 5 سرعته اتوماتیک متصل شده و قدرت خود را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

تصاویر جاسوسی ابتدایی از این خودرو که رنگ قرمز داشت بهتر از نمونه‌ی سفیدرنگ به نظر می‌رسید. چراغ‌ها کمی بزرگ‌تر از حد به نظر می‌رسند مخصوصاً وقتی آن‌ها را با رینگ‌های زیر خودرو مقایسه کنیم!
تاکنون تصاویر بسیار کمی از کابین خودرو منتشر شده و به نظر می‌رسد صفحه لمسی آن ابعادی در حدود 10 اینچ داشته باشد. تونل مرکزی خودرو با ترمزدستی معمولی کمی از مد افتاده نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی

دنا بخریم یا زانتیا، کدام انتخاب بهتری است؟

در کل به نظر می‌رسد لیفان Pengfei خودروی مناسبی باشد اما نباید به آن لقب هیجان‌انگیز داد. این خودرو ابعاد خوبی داشته و بهای آن نیز احتمالاً مناسب خواهد بود اما پیشرانه ضعیف و عجیب آن را در مرتبه‌ای پایین قرار می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟