با فیلتر نور آبی از فشار به چشمان خود جلوگیری كنيد
چگونه قابلیت Night Light ویندوز 10 را فعال و از نور آبی جلوگیری کنیم؟
نور آبی ساطع شده از کامپیوتر شما می‌تواند مشکلات سلامتی از جمله به هم خوردن چرخه خواب شما را به همراه داشته باشد. مایکروسافت برای جلوگیری از این علائم آزاد دهنده به کمک آمده است. قابلیت Night Light ویندوز 10 یکی از امکاناتی است که با فیلتر نور آبی نمایشگر از فشار به چشمان شما جلوگیری کرده و به سلامت شما کمک می‌کند.

ابزار فیلتر نور آبی که در تنظیمات ویندوز 10 با نام Night light گنجانده شده است، نور و شفافيت صفحه نمایش شما را تغییر نمی‌دهد، بلکه با تغییر مقدار رنگ آبی نمایش داده شده روی صفحه نمایش دمای رنگ آن را تنظیم می‌کند.

چگونه وضعیت Night Light را روی ویندوز 10 فعال کنیم؟

تا قبل از این که مایکروسافت امکان فیلتر نور آبی را در ویندوز 10 فعال کند، کاربران مجبور بودند از اپلیکیشن‌های ثالث برای تعیین سطح نور آبی ساطع شده از نمایشگر خود استفاده کنند. اما خوشبختانه در حال حاضر این قابلیت به خود ویندوز 10 اضافه شده و فعال کردن آن بسیار راحت است.

مرحله 1. روی دکمه استارت ویندوز 10 در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش کلیک کرده و بعد روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید تا به بخش تنظیمات (Settings) ویندوز وارد شوید.

مرحله 2. بعد از ظاهر شدن پنجره Windows Settings از بین گزینه‌های موجود System را انتخاب کنید.

مرحله 3. سپس از گزينه‌های پنل سمت چپ Display را انتخاب کنید. حالا در پنل سمت راست روی لینک Night light settings کلیک کنید.

توجه داشته باشید که قابلیت Night Light روی همه دستگاه به ویژه آنهایی که از درایورهای Basic Display یا DisplayLink استفاده می‌کنند موجود نیست. همچین اگر شما از دو یا چند مانیتور استفاده می‌کنید ممکن است قابلیت Night Light روی مانیتورهای شما اعمال نشود.

مرحله 4. برای فعال کردن فوری Night Light روی دکمه Turn on now کلیک کنید.

مرحله 5. اگر می‌خواهید Night Light به طور خودکار در زمان‌های مشخصی فعال شود، دکمه Schedule night light را روی حالت روشن قرار دهید. با این کار دو گزینه نمایش داده می‌شود. گزینه پیش فرض غروب تا طلوع خورشید (Sunset to sunrise) است که ویژگی Night Light را در زمان غروب آفتاب روشن و در زمان طلوع آن خاموش می‌کند. مدت زمان بین غروب و طلوع بر اساس منطقه زمانی شما به طور خودکار تشخیص داده می‌شود.

اگر ترجيح می‌دهيد خودتان زمان فعال شدن قابلیت Night Light را تعیین کنید، گزینه دوم یا Set hours را انتخاب کرده و ساعات روشن و خاموش شدن را تعیین کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از نوار لغزنده Color temperature at night دامنه شدت نور را تنظیم کنید. هر چه این نوار لغزنده به سمت راست متمایل باشد، نور نارنجی نمایشگر بیشتر می‌شود و هر چه به سمت چپ برده شود نور آبی بیشتر تابیده می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟