دیدگاه‌های متفاوت درباره ویندوز 11
رسانه‌های خبری بزرگ چه دیدگاهی نسبت به ویندوز 11 دارند؟
هنگامی که مایکروسافت برای اولین بار از سیستم‌عامل ویندوز 11 رونمایی کرد، واکنش‌ها به انتشار سیستم‌عامل جدید شبیه به زمانی بود که ویندوز 8 معرفی شد. مایکروسافت همراه با انتشار ویندوز 11 برای اولین بار از یک رابط کاربری جدید رونمایی کرد که دسترسی به مولفه‌ها و برنامه‌های کاربردی را ساده‌تر می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد برای انجام کارهای روزانه به ساده‌ترین شکل از ابزارهای ویندوز 11 استفاده کنند.

 ویندوز جدید در مقایسه با نسخه‌های قبلی به‌شکل بهتری از دستگاه‌های ورودی پشتیبانی می‌کند و سعی دارد کاربران و توسعه‌دهندگان را به دنیای جدیدی وارد کند. اکنون که نزدیک به دو ماه از انتشار رسمی ویندوز 11 زمان سپری شده، برخی آن‌را یک سیستم‌عامل یکپارچه توصیف کرده‌اند که سرانجام در اختیار کاربران قرار گرفت و برخی دیگر آن‌را در ابعاد و اندازه یک سیستم‌عامل جدید ندیدند. ویندوز 11 سیستم‌‌عاملی است که از جنبه‌های مختلف نسبت به ویندوز 10 تغییر کرده و امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع برخلاف نسخه‌های پیشین که تغییرات بیشتر به افزودن ویژگی‌های جدید خلاصه شده بودند، مایکروسافت تغییرات زیادی در طراحی ظاهری رابط کاربری ویندوز 11 اعمال کرده است. علاوه بر آن، کاربران دیگر نیازی به نصب شبیه‌ساز برای استفاده از برنامه‌های اندرویدی ندارند، زیرا ویندوز 11 می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را اجرا کند. پیام‌رسان کاربردی مایکروسافت تیمز نیز در جدیدترین سیستم‌‌عامل مایکروسافت در دسترس است تا کاربران بتوانند از ویژگی‌های مختلف آن برای چت متنی، صوتی و تصویری استفاده کنند. البته ویژگی‌های تیمز تنها به چت خلاصه نمی‌شود و ابزارهای کاربردی فراوانی دارد. اگر هنوز تردید دارید که ویندوز 11 را نصب کنید یا خیر پیشنهاد می‌کنیم به دیدگاه‌های رسانه‌های مطرح جهان در مورد جدیدترین سیستم‌‌عامل مایکروسافت نگاهی داشته باشید تا شناخت دقیق‌تری از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت به‌دست آورید. در این مقاله قصد داریم مروری بر خلاصه‌ای از بررسی‌های صورت‌گرفته در رسانه‌های مطرح دنیا داشته باشیم و بدانیم کارشناسان حوزه‌ فناوری چه دیدگاهی به جدیدترین سیستم‌ عامل مایکروسافت دارند. 

 SE11، ویندوزی برای دانش‌آموزان 

همان‌گونه که اطلاع دارید، آلفابت نسخه‌ای خاص از سیستم‌عامل کروم را برای دانش‌آموزان و مدارس طراحی کرده است. این سیستم‌عامل جدید سودآوری قابل توجهی برای آلفابت به همراه داشته، به‌طوری که مایکروسافت را وسوسه کرده است تا نسخه ویژه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز 11 به‌نام ویندوز SE 11 را برای دانش‌آموزان و مدارس طراحی کند. آنیرون کوپمن نویسنده سایت Cnet در مقاله‌ خود در ارتباط با رونمایی از سیستم‌عامل SE 11 می‌نویسد: «مایکروسافت نسخه‌ جدیدی از ویندوز 11 را توسعه داده که به‌شکل انحصاری برای دانش‌آموزان و مدارس طراحی شده است. ویندوز 11 SE  منحصرا روی لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمتی عرضه می‌شوند که برای کلاس‌های K-8 ساخته شده‌اند و این نشان‌دهنده‌ تلاش دیگری از مایکروسافت برای مقابله با رشد روزافزون کروم‌بوک‌های گوگل و محبوبیت آن‌ها در مدارس ایالات متحده‌ آمریکا است. مایکروسافت برای درک این‌که چرا مدارس و دانش‌آموزان مشتاق به استفاده از کروم‌بوک‌ها شده‌اند، هزینه زیادی صرف کرده است. این شرکت در گذشته حالت S را آزموده بود که ویندوز 10 را روی فروشگاه مایکروسافت قفل می‌کرد، اما این محدودیت برای کاربران و مدارس آزاردهنده بود، زیرا برنامه‌های کافی در فروشگاه مایکروسافت وجود نداشت تا آن‌ها بتوانند استفاده کنند. ویندوز 11 SE رویکرد متفاوتی درمقایسه‌ با ویندوز 10 مخصوص مدارس اتخاذ کرده و مسیر آن مشابه چیزی است که پیش‌تر مایکروسافت قصد داشت با ویندوز X 10 به آن برسد. ویندوز 11 SE تنها در دستگاه‌های ارزان‌قیمت جدید و برای مدارس و آموزشگاه‌ها در نظر گرفته شده است. این سیستم‌عامل برای ارائه‌ تجربه کاربری بهتر هنگام استفاده از مایکروسافت اج و آفیس و سرویس‌های مبتنی ‌بر فضای ابری مایکروسافت بهینه شده است، اما تنها به نرم‌افزار‌های مایکروسافت محدود نمی‌شود.» در همین ارتباط پیج جانسون، رئیس بازاریابی آموزشی مایکروسافت می‌گوید: «ویندوز 11 SE از برنامه‌های ثالث مثل زوم و کروم پشتیبانی می‌کند، زیرا می‌خواهیم به مدارس اجازه دهیم بهترین گزینه که بهره‌وری آن‌ها را بیشتر می‌کند استفاده کنند. سرپرستان فناوری اطلاعات مسئول برنامه‌هایی هستند که نصب می‌شود. به‌علاوه، می‌توان دستگاه‌ها را مدیریت کرد تا خارج از زمان کلاس به‌روزرسانی شوند.»

مایکروسافت 18 ماه گذشته را صرف صحبت با معلمان و دانش‌آموزان کرده تا بازخورد آن‌ها در ارتباط با ساخت لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ویندوزی را بررسی کند. ماحصل این بازخوردها این بوده که برنامه‌ها در ویندوز SE 11 همواره در حالت تمام صفحه اجرا می‌شوند. علاوه بر این، چند تغییر جزیی نسبت به نسخه اصلی ویندوز 11 در آن اعمال شده است. بخش جدید ویجت‌های ویندوز 11 در SE حذف شده‌اند، زیرا مایکروسافت متوجه شده در محیط کلاس درس وجود چنین قابلیتی باعث حواس‌پرتی می‌شود. مرورگر اج به گونه‌ای پیکربندی شده تا آن گروه از افزونه‌های کروم که به‌طور پیش‌فرض در ویندوز 11 فعال هستند را دریافت کند؛ به‌دلیل این‌که بیشتر مدارس در ایالات متحده‌ آمریکا به سیستم‌عامل کروم متکی هستند به این افزونه‌ها نیاز است. سیستم‌عامل مذکور به‌طور پیش‌فرض از فایل‌های کاربران در وان‌درایو پشتیبان‌گیری و با پشتیبانی آفلاین استفاده از لپ‌تاپ در خارج از کلاس را ساده‌تر آسان‌تر می‌کند.

ویندوز 11 SE به‌شکل پیش‌فرض با پس‌زمینه رنگارنگ و تغییراتی در نحوه‌ کنار هم قرار گرفتن برنامه‌ها در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. در شرایطی که ممکن است دو نسخه‌ مختلف از OneNote یا Teams در ویندوز 11 را مشاهده کنید، در ویندوز 11 SE تنها یک نسخه وجود دارد. علاوه بر این، ویندوز 11 SE تنها روی لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمتی که به مدارس فروخته می‌شوند، در دسترس خواهد بود. ایسر، ایسوس، دل، Dynabook، فوجیتسو، اچ‌پی، JK-IP، لنوو و Positivo همگی در ماه‌های آتی لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 SE را تولید می‌کنند. با این توصیف این احتمال وجود دارد که ویندوز SE 11 و لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت مجهز به این سیستم‌عامل به کشورهای دیگری همچون هند وارد شوند. به ویژه آن‌که کاربران هندی از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت مجهز به سیستم‌عامل ویندوز به خوبی استقبال می‌کنند. 

ویندوز 11 SE همچنین بخش بزرگی از تلاش‌های کلی این شرکت برای رقابت با سیستم‌عامل کروم است. مایکروسافت اغلب آن‌چه باعث شده تا سیستم‌عامل کروم برای استفاده سرپرستان فناوری اطلاعات و مدارس ساده شود را نادیده می‌گرفت، اما اکنون در نسخه‌ جدید سیستم‌عامل خود قصد دارد مشابه با عملکرد شرکت آلفابت گام بردارد. یکی از تلاش‌های مهم مایکروسافت در این زمینه گرد‌آوری برنامه‌های پرکاربردی مثل Teams ،Office ،OneNote ،Minecraft for education و Flipgrid در ویندوز 11 SE است تا مدیران فناوری اطلاعات مجبور نباشند آن‌ها را جداگانه نصب کنند. این امر باعث می‌شود که دانش‌آموزان به‌سادگی لپ‌تاپ ویندوز 11 SE را باز و اطلاعات خود را تایپ و به‌سرعت به برنامه‌ها و اسناد موجود در فضای ابری دسترسی پیدا کنند. مایکروسافت بر این باور است که لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 SE همزمان با شروع فصل خرید وسایل آموزشی در سال 2022 در دسترس معلمان و دانش‌اموزان قرار گیرد. 

سایت PC World 

مارک هکمن نویسنده سایت پی‌سی ورلد در مقاله بسیار مفصل خود که بالغ بر 10 هزار کلمه می‌شود، به بررسی زوایای مختلف ویندوز 11 پرداخته و آن‌را با ویندوز 10 مقایسه کرده است. او در مجموع می‌گوید: «ویندوز 11 جایگزینی غیرضروری برای کاربران ویندوز 10 است. در حال حاضر کاربران ویندوز 10 نیازی به نصب ویندوز 11 ندارند و بهتر است همچنان از نسخه فعلی سیستم‌ عامل خود استفاده کنند. ویندوز 11 آن چیزی نیست که بیشتر کاربران تمایل داشته باشند آن‌را تجربه کنند، اما همانند ویندوز 10 با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مایکروسافت ممکن است در آینده تغییراتی در ارتباط با برخی ویژگی‌ها مثل حالت کشیدن و رها کردن آیکون‌ها و نوار وظیفه اعمال کند. هنگامی که مایکروسافت ویندوز 10 را معرفی کرد، کاربران توانستند از رابط کاربری بی‌نظم ویندوز 8 رها شوند و به شکل بهتری از فناوری‌های امنیتی زیستی و دستیاران مجازی استفاده کنند. مایکروسافت بر این باور است که ویندوز 11 باعث بهره‌وری کاربران می‌شود، اما از بسیاری جهات کاستی‌هایی نسبت به ویندوز 10 دارد. به‌طوری که مایکروسافت در بخش‌هایی از طراحی ویندوز 11 ضعیف عمل کرده است. از اشتباهاتی که مایکروسافت در معرفی  ویندوز 11 کرده عدم پرداختن به ویژگی‌های مهم و کاربردی این سیستم‌عامل است. در واقع بسیاری از کاربران از جنبه‌های مثبت ویندوز 11 باخبر نیستند و همین امر می‌تواند بر افزایش تعداد کاربران آن اثر منفی بگذارد. می‌توانیم تلاش‌های مایکروسافت برای به‌روزرسانی بصری ویندوز 11 را تحسین کنیم، در حالی که اذعان می‌کنیم از نظر عملکردی، کاملاً موفق نیست. هنوز به درستی مشخص نیست که چرا برخی عملکردها از منوی استارت و نوار وظیفه حذف شده‌اند، در حالی که برنامه‌های غیرضروری مانند ویجت‌ها و چت تیمی به آن اضافه شده است. از ویژگی‌هایی که فکر می‌کنیم ویندوز 11 را ارزشمند می‌کنند، باید به اجرای برنامه‌های اندرویدی، DirectStorage و AutoHDR اشاره کرد که بازهم وابسته به سخت‌افزارهای خاصی هستند یا به سادگی در دسترس نیستند.»

ویندوز 11 از نگاه مجله فوربس 

بری کالینز نویسنده مجله فوربس ویندوز 11 را بهترین سیستم‌‌عامل مایکروسافت می‌داند، اما توضیح می‌دهد که برتری ویندوز 11 بر ویندوز 10 کم است. در نتیجه دلیل کافی برای کاربران ویندوز 10 برای نصب ویندوز 11 وجود ندارد. از دیدگاه کالینز کاربران کمی تمایل به ارتقای ویندوز 10 خود به ویندوز 11 خواهند داشت. او می‌نویسد: «اگر هم ‌اکنون روی دستگاه‌تان نسخه‌ای پایدار از ویندوز 10 است و ویژگی‌های جدید ویندوز 11 نتوانسته‌اند نظر شما را جلب کنند، دیگر چه دلیلی برای نصب ویندوز 11 وجود دارد؟ به ویژه آن‌که ویندوز 10 تا سال 2025 از پشتیبانی نرم‌افزاری برخوردار است و علاوه بر پچ‌های امنیتی انتظار می‌رود ویژگی‌های جدید به آن افزوده شود. اگر قصد خرید کامپیوتری در سال جدید را دارید، شاید دلیل خوبی برای مهاجرت از ویندوز 10 به ویندوز 11 داشته باشید، اما برای کاربران فعلی ویندوز 10 این مهاجرت چندان جالب نیست. خط‌مشی‌ سخت‌گیرانه جدید مایکروسافت برای مهاجرت به ویندوز 11 باعث شده تا بخش قابل توجهی از کاربران ویندوز 10 این شانس را پیدا نکنند که سیستم‌عامل دستگاه خود را ارتقا دهند. حتی اگر سیستم‌تان واجد شرایط برای ارتقا باشد، بازهم قابلیت‌های ویندوز 11 به اندازه‌ای چشم‌گیر نیستند که برای همه کاربران مفید باشند. واقعیت این است که ویندوز 11 هیچ قابلیت جدید چشم‌گیری ارائه نمی‌دهد و تنها چند مورد که شاید برای همه کاربران کاربردی نیست را ارایه می‌کند. هر ارتقا به سیستم‌عامل جدید با مخاطراتی همراه است و ممکن است باعث بروز مشکلات جدی شود. اگر ویندوز 10 را روی سیستم‌تان دارید و هیچ یک از ویژگی‌های جدید برای شما جذاب نیست چه لزومی به ریسک دارید؟ ویندوز 11 بدون شک بهترین نسخه ویندوز است، اما فقط اندکی بهتر از ویندوز 10 است. هنگامی که روی کامپیوتر شخصی ویندوز 10 را دارم که خوب کار می‌کند آیا دلیلی وجود دارد که شتاب‌زده به سراغ ویندوز 11 بروم؟ در حال حاضر این‌کار را انجام نمی‌دهم.» 

ویندوز 11 از نگاه سایت فناوری انگجت 

دویندرا هارداوار از سایت خبری‌تحلیلی انگجت در این ارتباط دیدگاه متفاوتی دارد. او می‌نویسند: «ویندوز 11 راهی برای مایکروسافت است که شکست ویندوز 10 ایکس را از یاد کاربران ببرد، سیستم‌‌عاملی که گفته شد روشی جدید در کار با گجت‌های هوشمند ارائه می‌دهد. در واقع ویندوز 10 ایکس قرار بود از دستگاه‌هایی مجهز به دو صفحه‌نمایش پشتیبانی کند و ابزاری مناسب برای استفاده‌ کاربردی‌تر از چنین محصولاتی باشد، اما مایکروسافت پس از مدتی توسعه‌ ویندوز 10 ایکس را متوقف کرد و حتی دستگاه‌هایی که گفته شده بود مبتنی بر ویژگی‌های ویندوز 10 ایکس ساخته خواهند شد نیز به فراموشی سپرده شدند. ویندوز 11 سیستم‌‌عاملی است که هر یک از کاربران اکوسیستم مایکروسافت در نهایت باید به سراغ آن بروند. البته ویژگی‌های مثبتی نیز به همراه دارد که می‌توان به امنیت بیشتر، سرعت بالاتر در اجرای بازی‌ها، رابط کاربری جذاب‌تر و موارد دیگر اشاره کرد. در این بین، پیچیدگی کار با منوی استارت و تسک‌بار را نباید نادیده گرفت، اما به نظر می‌رسد کاربران پس از مدتی به آن عادت خواهند کرد. البته باید گفت که نمی‌توان شکست مایکروسافت در توسعه‌ ویندوز 10 ایکس را فراموش کرد و به نظر می‌رسد ویندوز 11 راهی است تا کاربران، ویندوز 10 ایکس و حواشی آن‌را فراموش کنند. به‌طور معمول، شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری انتشار یک سیستم‌عامل جدید را راهی آسان برای تشویق مردم به خرید کامپیوترهای جدید می‌دانند. این دیدگاه به ویژه در ارتباط با ویندوز 11 صادق است، زیرا ما بیش از هر زمان دیگری به کامپیوترهای شخصی خود متکی هستیم، زیرا بیشتر مردم هنوز برای انجام کارهای روزانه و تجاری یا انجام تکالیف مدرسه در خانه از کامپیوترهای شخصی استفاده می‌کنند. نسخه جدید ویندوز فراتر از یک به‌روزرسانی ساده است. به ویژه آن‌که مایکروسافت در نظر دارد نسخه SE 11 را برای فصل جدید آموزشی در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار دهد.»

ویندوز 11 از نگاه سایت ورج 

تام وارن نویسنده سایت TheVerge نگاه مثبتی به ویندوز 11 دارد و از جنبه‌های مختلف سیستم‌‌عامل جدید مایکروسافت تعریف کرده است. وارن به ویندوز 11 امتیاز 8 از 10 را داده و می‌گوید: «رابط کاربری جدید از ویژگی‌های مثبت سیستم‌‌عامل جدید مایکروسافت است. من نمی‌توانم بگویم تنها به خاطر استفاده از ویژگی خاصی باید از ویندوز 10 به ویندوز 11 مهاجرت کنید. آن‌چه باعث می‌شود ویندوز 11 در مقایسه با ویندوز 10 ارزشمند شود، مجموعه‌ای از تغییرات مثبت و ویژگی‌های جدید است که به کاربران ویندوز 11 حس کار با سیستم‌‌عاملی مدرن و کاربردی‌تر می‌دهد. آیا باید سیستم‌عامل خود را ارتقا دهیم؟ این‌که آیا باید به فکر ارتقا باشید بستگی زیادی به نحوه استفاده از ویندوز و سخت‌افزارهای سیستم‌تان دارد. خط‌مشی‌هایی که مایکروسافت در در نظر گرفته و حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 باعث شده تا میلیون‌ها کاربر کامپیوترهای شخصی قادر به استفاده از آن نباشند. ویندوز 11 به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل کافی‌لیک یا AMD Zen 2 به بالا، پشتیبانی از TPM 2.0 (یا عدم نیاز به آن به شرط قبول محدودیت‌هایی در این زمینه)، 4 گیگابایت حافظه اصلی و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارد. به‌طور معمول مایکروسافت چنین الزامات سخت‌گیرانه‌ای برای پردازنده‌های سازگار با ویندوز در نظر نمی‌گرفت و هر دو سیستم‌عامل ویندوز 8 و ویندوز 10 فقط به پردازنده 1 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت حافظه اصلی (2 گیگابایت برای 64 بیت) و 16 گیگابایت حافظه (20 گیگابایت برای 64 بیت) نیاز داشتند. این رویکرد نشان می‌دهد که مایکروسافت برنامه‌های ویژه‌ای برای ویندوز 11 دارد که در حال حاضر اطلاعی در مورد آن‌ها نداریم. بنابراین اگر سیستم‌تان از قابلیت‌های سخت‌افزار ویندوز 11 پشتیبانی می‌کند شاید ایده بدی نباشد به ویندوز 11 مهاجرت کنید. من ویندوز 11 را روی لپ‌تاپم اجرا کردم و از تجربه کاربری آن لذت بردم، اما روی دسکتاپم با سه مانیتور این‌کار را انجام ندادم. نحوه استفاده من از لپ‌تاپ با رایانه رومیزی بسیار متفاوت است. در حالی که این اولین باری است که از ارتقای ویندوز روی رایانه شخصی خود چشم‌پوشی می‌کنم، فکر می‌کنم برای اکثر مردم ویندوز 11 یک تجربه کاربری جذاب در ارتباط با رابط کاربری را به همراه خواهد داشت. واقعیت این است که ارتقاء برای هیچ کاربری ضروری نیست و نمی‌توانم به یک ویژگی در ویندوز 11 اشاره کنم که واقعاً ارزش ارتقاء آنی را داشته باشد. بنابراین، باید کمی صبر کرد تا مایکروسافت قابلیت‌های جذاب‌تر و مهم‌تری به ویندوز 11 اضافه کند.

ویندوز 11 از نگاه سایت ویندوز سنترال 

زک بودن نویسنده سایت Windows Central به ویندوز 11 امتیاز 3.5 از 5 را داده و می‌گوید: «ویندوز 11 را باید محصول نسخه 1.0 بنامید. به عبارت دقیق‌تر، ویندوز 11 آغازگر مسیر جدیدی است و در آینده به محصولی کامل تبدیل خواهد شد. با این‌حال، در مقطع فعلی کاستی‌های زیادی به‌ویژه در ارتباط با نوار وظیفه دارد. در ویندوز جدید مایکروسافت تلاش کرده تا تجربه کاربری بهتری در اختیار کاربران قرار دهد، اما در زمینه ارایه قابلیت‌های کاربردی که باعث بهبود عملکرد کاربران می‌شود ضعیف عمل کرده است. واقعاً ویندوز 11 را دوست دارم، زیرا یک سیستم‌عامل متفاوت است، اما سیستم‌عامل جدید برای دستیابی به یک رابط کاری مدرن‌تر، روان‌تر و ساده‌تر برخی قابلیت‌های ویندوز 10 را حذف کرده است. به اعتقاد من مایکروسافت در رسیدن به این هدف خوب عمل کرده، اما کاستی‌هایی وجود دارد. واقعیت این است که کاربران قدیمی ویندوز باید به از دست رفتن برخی ویژگی‌ها عادت کنند و خود را با تغییرات جدید هماهنگ کنند. من مطمئن هستم که مایکروسافت برخی از ویژگی‌های از دست رفته را به  نسخه‌های بعدی اضافه خواهد کرد، اما فکر نمی‌کنم همه آن‌ها باز گردند. احساس می‌کنم که چشم‌انداز آینده ویندوز 11 سادگی و سهولت در استفاده است که برای کاربران معمولی و به ویژه کاربران تجهیزات سیار خوشحال‌کننده است. ویندوز 10 تا سال 2025 پشتیبانی می‌شود، بنابراین هیچ عجله‌ای برای ارتقاء وجود ندارد. یک سال یا حتی دو سال دیگر، ویندوز 11 در وضعیت پایدارتری قرار خواهد گفت و در آن زمان است که شاید ارزش آزمودن را داشته باشد. مایکروسافت در سیستم‌‌عامل جدید خود وعده‌ تغییرات بزرگ داده است، اما مشکلاتی در ویندوز 11 وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. ویندوز 11 ظرفیت تبدیل شدن به بهترین نسخه ویندوز را دارد، اما برخی از انتخاب‌هایی که مایکروسافت در مورد Teams Chat، ابزارک‌ها، تنظیم پیش‌فرض‌های مرورگر، حالت تاریک ناقص و عملکرد نوار وظیفه انجام داده است، واقعاً آن را از این کار باز می‌دارد. امیدواریم نسخه بعدی ویندوز 11 این مشکلات را برطرف کند. ویندوز 11 شانس آن‌را دارد که به بهترین سیستم‌‌عامل مایکروسافت تبدیل شود، اما ایراداتی که در بخش‌های مختلف این سیستم‌‌عامل دیده می‌شود از ارزش تجربه‌ آن کم می‌کند. این ایرادات را می‌توان در بخش‌هایی مانند ویجت‌ها، تنظیمات پیش‌فرض مرورگر، بخش چت مایکروسافت تیمز، بخش ناقص حالت تیره (Dark Mode) و کار با تسک‌بار مشاهده کرد؛ اما امیدواریم مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی‌های بیشتر، نواقص و نکات منفی ویندوز 11 را برطرف کند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟