مایکروسافت از نسخه سبک ویندوز 10 پرده برداشت!
13/02/1396 - 17:43
ویندوز 10 اس و لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر آن معرفی شدند
شرکت مایکروسافت به تازگی در کنفرانس اختصاصی Microsoft EDU از نسخه سبک سیستم‌عامل ویندوز 10 با نام رسمی ویندوز 10 اس (Windows 10S) رونمایی کرد. در کنار این سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر این سیستم‌عامل مایکروسافت هم با قیمت مناسب به منظور رقابت با کروم‌بوک‌ها معرفی شدند. با سایت شبکه همراه باشید.

شرکت مایکروسافت ساعاتی پیش کنفرانس اختصاصی تحت عنوان Microsoft EDU را برگزار کرد. در جریان این کنفرانس شاهد معرفی نسخه جدید و سبک‌تر سیستم‌عامل ویندوز 10 بودیم. این سیستم‌عامل ویندوز 10 اس نامگذاری شده است و اپلیکیشن‌های سندباکس (Sandboxed Apps) در آن اجرا می‌شوند. بنابراین دستگاه‌هایی که از این سیستم‌عامل بهره ببرند، نیازی به مجهز بودن به سخت افزار قدرتمند ندارند!

ویندوز 10 اس احتمالا همان نسخه‌ای از ویندوز 10 است که پیش از این با عنوان ویندوز 10 کلاد (Window 10 Cloud) شایعاتی در مورد آن شنیده بودیم. این سیستم‌عامل را می‌توان به عنوان استراتژی جدید مایکروسافت به منظور رقابت با سیستم‌عامل کروم او اس (Chrome OS) تلقی کرد. در ویندوز 10 اس تمام اپلیکیشن‌هایی که در فروشگاه ویندوز وجود داشته باشند، قابل اجرا هستند.

آقا تری مایرسون (Terry Myerson) مدیر ارشد دپارتمان ویندوز مایکروسافت در جریان رونمایی از ویندوز 10 اس نشان داد که این سیستم‌عامل دقیقا مشابه با نسخه عادی ویندوز 10 قابلیت پشتیبانی از لوازم جانبی مختلف را دارد. وی اشاره کرد که ویندوز 10 اس از تمام مرورگرهای موجود در فروشگاه ویندوز پشتیبانی می‌کند.

پروسه لاگین از تغییراتی است که در ویندوز 10 اس شاهد آن هستیم. طبق گزارش مایکروسافت هر دانش آموز یا دانشجو برای لاگین شدن در ویندوز 10 زمانی در حدود 15 ثانیه را نیاز دارد. مایکروسافت ویندوز 10 را با هدف استفاده در مراکز آموزشی مختلف توسعه داده است و عنوان کرده که تمام مدارس و مراکز آموزشی که هم اکنون از ویندوز 10 پرو استفاده می‌کنند، به طور رایگان قادر به استفاده از ویندوز 10 اس خواهند بود.

اما علاوه بر معرفی ویندوز 10 اس، مایکروسافت لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر این سیستم‌عامل را هم معرفی کرد. لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت که از ویندوز 10 اس بهره‌ می‌برند، رقیب مستقیم کروم‌بوک‌ها خواهند بود. جالب است بدانید که مایکروسافت علاوه بر معرفی لپ‌تاپ‌های اختصاصی خود، اشاره کرده که شرکت‌هایی نظیر ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی، سامسونگ و غیره هم در حال تلاش به منظور طراحی لپ‌تاپ‌های جدیدی مبتنی بر ویندوزی 10 اس هستند.

مایکروسافت اشاره داشته که لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر ویندوز 10 اس این شرکت با قیمت پایه‌ای 188 دلار روانه بازار می‌شوند. این موضوع سبب می‌گردد تا لپ‌تاپ‌های مذکور برای مدارس و مراکز آموزشی که نیاز به خرید این محصولات در تعداد بالای دارند، گزینه بسیار مناسبی باشد.

مایکروسافت اشاره داشته که این لپ‌تاپ‌ها با اشتراک رایگان و یک ساله بازی Minecraft: Education Edition و همچنین مجموعه آفیس 365 ارائه خواهند شد. زمان آغاز عرضه این لپ‌تاپ‌ها هم از تابستان سال جاری عنوان شده است. نظر شما در رابطه با ویندوز 10 اس و پتانسیل آن برای رقابت با سیستم‌عامل کروم او اس چگونه است؟ آیا لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت و مبتنی بر ویندوزی 10 اس می‌توانند با کروم‌بوک‌ها رقابت کنند؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟