همین حالا نسخه‌های غیر رسمی تلگرام حذف کنید!
09/05/1396 - 17:40
پاول دورف: موبوگرام و تلگرام‌های غیررسمی قابل اعتماد نیستند!
آقای پاول دورف (Pavel Durov) مدیر عامل تلگرام به صورت رسمی در جدیدترین توییت‌هایش اشاره داشته که نسخه‌های غیر رسمی اپلیکیشن تلگرام نظیر موبوگرام منسوخ شده و نا امن هستند! او توصیه کرده تا کاربران این برنامه‌ها دیگر از آن‌ها استفاده نکنند. با سایت شبکه همراه باشید.

موبوگرام و سایر اپلیکیشن‌های این چنینی که با لقب تلگرام پیشرفته ارائه شده‌اند در بین کاربران ایرانی بسیار محبوب هستند. این اپلیکیشن‌ها قابلیت‌های بیشتری را در مقایسه با تلگرام در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برخی از اصلی‌ترین آن‌ها شامل مواردی مثل پنهان کردن آنلاین بودن به واسطه حالت روح (Ghost Mode) و سایر موارد این چنینی می‌شود. اما امن بودن یا نبودن موبوگرام و سایر برنامه‌های این چنینی همیشه سوالی بی‌پاسخ بوده است که حالا آقای پاول دورف به آن پاسخ داده است!

آقای پاول دورف در تازه‌ترین توییت‌هایش به طور رسمی اعلام کرده که موبوگرام و سایر نسخه‌های غیر رسمی تلگرام منسوخ شده و نا امن هستند و او توصیه می‌کند تا کاربران از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکنند! همانطور که در عکس فوق مشاهده می‌کنید آقای پاول دورف با صراحت تمام در توییت اولش به اپلیکیشن موبوگرام اشاره داشته و آن را یک اپلیکیشن منسوخ شده و نا امن خطاب می‌کند.

پاول دورف در ادامه توییت هایش اشاره کرد که اپلیکیشن‌هایی مثل موبوگرام باید قابلیت‌هایی مثل حالت روح (Ghost Mode) را از این برنامه حذف کنند، چرا که این قابلیت ‌ها می‌توانند منجر به نقض حریم خصوصی کاربران شود. البته آقای دورف هیچ اشاره‌ای نکرده که قابلیت‌هایی مثل حالت روح دقیقا به چه صورت می‌توانند منجر به نقض حریم خصوصی کاربران شود، اما مطمئنا وی با آگاهی کاملا در رابطه با این مسئله سخن گفته و اطلاعات او در مقایسه با ما بیشتر و کامل‌تر است.

آقای دورف در ادامه توییت‌هایش اشاره کرده که به زودی قوانین و ضوابط خود را به طور دقیق برای توسعه دهندگان و دست اندرکاران اپلیکیشن‌هایی مثل موبوگرام و سایر تلگرام‌های غیر رسمی ارسال شفاف‌سازی می‌کند و اگر این ضوابط توسط آن‌ها نادیده گرفته شوند، تلگرام خود را موظف خواهد دانست تا برای دفاع از حقوق کاربرانش وارد عمل شود.

بنابراین آقای پاول دورف به یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که تاکنون در مورد استفاده از تلگرام‌های غیر رسمی مطرح شده بود، پاسخ داده است. به عقیده او اپلیکیشن‌هایی مثل موبوگرام و قابلیت‌هایی همچون حالت روح منجر به نقض حریم خصوصی کاربران می‌شود. نظر شما در رابطه با این مسئله و اظهارات آقای دورف چگونه است؟ 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟