خبری خوش برای توسعه‌دهندگان متن‌باز
اوبونتو، فدورا و سوسه به فروشگاه ویندوز وارد می‌شوند
اگر به خاطر داشته باشید، نزدیک به دو سال پیش بود که به شما گفتیم مایکروسافت کاملا متحول شده است. مایکروسافت این روزها با زمانی که استیو بالمر سکان هدایت آن را بر عهده داشت، کاملا تغییر پیدا کرده است. افزوده شدن سه توزیع محبوب لینوکس به فروشگاه ویندوز یکی از مهم‌ترین خبرهای کنفرانس بیلد امسال بود.

مایکروسافت در دومین روز برگزاری کنفرانس بیلد اعلام کرد توزیع ابونتو به فروشگاه ویندوز استور افزوده خواهد شد. البته این تنها خبر خوشحال کننده نیست، به واسطه آن‌که مایکروسافت اعلام کرده است که توزیع‌کنندگان فدورا و سوسه نیز با مایکروسافت در تعامل بوده‌اند تا در قالب توزیع Windows Subsystem Linux توزیع‌های خود را در فروشگاه ویندوز قرار دهند. اگر به یاد داشته باشید در کنفرانس بیلدی که سال گذشته میلادی برگزار شد، مایکروسافت اعلام کرد پوسته Bash را برای ویندوز عرضه خواهد کرد. افزوده شدن فناوری فوق باعث شد تا یک لایه تطابق‌پذیر در ویندوز به وجود آید. لایه‌ای که قادر بود فایل‌های اجرایی لینوکس را که از فرمت ELF استفاده می‌کنند در ویندوز اجرا کند.

 این لایه همچنین به کاربران اجازه می‌داد از خط فرمان لینوکس در Bash Shell ویندوز 10 استفاده کنند. مایکروسافت همراه با به‌روزرسانی Anniversary که سال گذشته میلادی عرضه کرد، این ویژگی قدرتمند را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. اما در کنفرانس امسال مایکروسافت اعلام کرد بازهم خبرهای شوکه‌کننده‌ای برای کاربران خود دارد. این شرکت اعلام کرد کاربران تا چند وقت دیگر از طریق فروشگاه ویندوز به لینوکس فدورا، لینوکس سوسه و لینوکس اوبونتو دسترسی خواهند داشت. مایکروسافت گفته است که با شرکت کانونیکال تعامل نزدیکی داشته است تا این امکان را در اختیار کاربران قرار دهد از ابزار اوبونتو در قالب WSL و به شکل بومی در ویندوز 10 استفاده کند.

 با عرضه به‌روزرسانی رداستون 3 که قرار است پاییز امسال عرضه شود، کاربران این توانایی را خواهند داشت تا اوبونتو، سوسه و فدروا را در قالب برنامه‌های کاربردی روی دستگاه‌های خود نصب کنند. این رویکرد به کاربران اجازه خواهد تا برنامه‌های کاربردی ویندوز و لینوکس را توامان با یکدیگر و بدون آن‌که به راه‌اندازی مجدد دستگاه خود نیازی داشته باشند، اجرا کنند. از سه توزیعی که به آن‌ها اشاره گردید به نظر می‌رسد اوبونتو پیش از سایرین به فروشگاه ویندوز وارد شده است. اما دو توزیع سوسه و فدورا در آینده به این فروشگاه افزوده خواهند شد.

این رویکرد مایکروسافت نشان داد که این غول بزرگ نرم‌افزاری جهان به‌طور کامل جامعه متن‌باز و محصولات متن‌باز را به رسمیت شناخته است. البته مایکروسافت سال گذشته نیز به بنیاد لینوکس محلق شده بود. بیلد جدید ویندوز که یک ماه پیش عرضه شد یکسری ویژگی‌های کاربردی را به WSL اضافه کرد. WSL ابزاری است که برای توسعه‌دهندگان و به ویژه توسعه‌دهندگان وب و توسعه‌دهندگان محصولات متن‌باز طراحی شده است تا به شکل ساده‌تری محصولات خود را طراحی کنند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟