موبایل‌هایی که یاد می‌گیرند
امروزه بسیاری از کارهای روزانه خود را با استفاده از تلفن‌های هوشمند انجام می‌دهیم. با این حال، هنوز انجام برخی از کارها با این ابزارها دشوار است. به طور مثال، انتخاب بخشی از یک متن و کپی و الصاق آن در متنی دیگر که کاری به‌ظاهر ساده به نظر می‌رسد، ولی در عمل با دشواری زیادی همراه است.

از جمله قابلیت‌هایی که در اندورید O گنجانده شده «انتخاب هوشمند متن» است که برش (Cut) و الصاق (Paste) متن را تسهیل می‌کند. نسخه جدید قادر است نام افراد، مکان‌ها و نشانی‌ها را در متونی نظیر ایمیل‌ها به‌طور خودکار شناسایی و برجسته کند، کاری که انجام آن در نسخه‌های فعلی اندروید چندان ساده نیست. در اندروید O با زدن دو ضربه روی عبارت مورد نظر، همه آن بی‌کم و کاست انتخاب می‌شود. این ابزار جدید کپی و الصاق با کمک شبکه‌ای عصبی پیاده‌سازی شده و مثالی از ده‌ها کاربرد یادگیری ماشینی و شبکه‌های عصبی در موبایل‌های آینده است. نکته مهم درباره این پیاده‌سازی این است که شبکه عصبی مذکور روی گوشی (و نه در کلاود) اجرا می‌شود. لازم به یادآوری است که به‌طور معمول، استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر شبکه‌های عصبی، وابسته به در اختیار داشتن مراکز داده بزرگ و مجهز است. گوگل سعی دارد با موتور نرم‌افزاری TensorFlow Lite این کار را به گوشی بسپارد.


TensorFlow Lite نسخه‌ای از موتور نرم‌افزاری منبع ‌باز TensorFlow است که گوگل برای استفاده از شبکه‌های عصبی در مراکز داده خود از آن بهره می‌برد. هرچند گوگل اطلاعات زیادی را از این نسخه موبایلی فاش نکرده است، اما انتظار می‌رود در آینده نزدیک آن را در اختیار برنامه‌نویسان قرار دهد.

مطلب پیشنهادی

نگاهی به ویژگی‌های جدید اندروید O
با قابلیت‌های جدید اندروید O آشنا شوید

به گفته دیوید برک معاون بخش مهندسی اندروید، گوگل تلاش خواهد کرد تا سازندگان را تشویق به ساخت تراشه‌های موبایلی کند که علاوه‌بر توانایی اجرای شبکه‌های عصبی، قادر باشند آن‌ها را آموزش هم بدهند. یک شبکه عصبی پیش از آنکه بتواند سوژه‌ای را در عکس پیدا کند یا کلمه‌ای را در ایمیل بیابد، باید از طریق تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌ها این کار را بیاموزد. به طور مثال، برای اینکه بفهمد یک سگ چه ظاهری دارد، باید میلیون‌ها عکس از سگ‌ها را تجزیه و تحلیل کند. این کار به طور معمول در سامانه‌های مستقر در مراکز داده‌ انجام می‌شود. گوگل معتقد است، در آینده موبایل‌ها یادگیری را روی سخت‌افزار خود و مستقل از مراکز داده انجام خواهند داد و گوگل قول چنین چیزی را داده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟