دنیای دوربین شماره 187
چشمانی برای اینترنت اشیا
جیم داویس، معاون فناوری گروه تصویربرداری و بینایی شرکت ARM طی سخنانی در کنفرانس TechCon بیان کرد: «امروزه هر کسی در دنیا می‌تواند تصاویر تأثیرگذاری تولید کند.» وی افزود: «فناوری که ما در ساخت آن کمک کردیم، رفتار مردم دنیا را تغییر داده است.» او معتقد است بیش از این در انتظار ماست؛ روزی خواهد رسید که همه دستگاه‌های دیجیتالی که در اطراف ما هستند، آنچه را می‌بینند را درک کنند.

به عقیده او، ما اکنون می‌توانیم تصاویر بسیار خوبی را ثبت کنیم و به نمایش بگذاریم؛ جهش بعدی در حوزه فناوری‌های محاسباتی مربوط به نحوه تفسیر تصاویر خواهد بود.
مجهز کردن ابزارهای دیجیتال به توانایی درک تصاویر، به حل یکی از مشکلات بزرگی که مهندسان این روزها با آن دست به گریبان هستند، یعنی سیل عظیم داده‌ها کمک خواهد کرد؛ اینکه چگونه همه عکس‌ها و ویدیوهایی را که افراد و اشیا تولید می‌کنند، انتقال دهیم و ذخیره و تجزیه‌وتحلیل کنیم. انسان به‌سادگی می‌تواند با دیدن یک عکس اطلاعات آن را استخراج کند، اما به عقیده داویس انجام چنین کاری برای کامپیوترها به این سادگی نیست.

مطلب پیشنهادی

تهدیدهای یک آزمایشگاه جیبی

اما درک تصاویر توسط ابزارهای دیجیتال چه کمکی در کاهش حجم این سیل داده‌ها می‌کند؟ اگر یک دستگاه قادر به تفسیر خودکار تصاویر باشد، می‌تواند به جای ارسال تصویر برای یک مرکز داده نظیر کلاود، داده‌های مهم آن را استخراج کند. در این صورت تعداد تصویرهای کمتری برای ذخیره و تفسیر به مراکز داده و پردازش فرستاده می‌شوند.
بازار دوربین‌ها به عنوان حسگرهای ایده‌آل دستگاه‌های دیجیتال در حال رونق گرفتن است و به گفته داویس، هرساله حدود چهار تا پنج میلیارد دوربین دیجیتال به عنوان بخشی از قطعات تلفن‌های همراه و سایر سامانه‌ها به فروش می‌رسد. وی خطاب به مهندسان و مدیران حاضر در کنفرانس TechCon گفت: «ثبت، نمایش و تفسیر تصاویر، قلب دستگاه‌هایی خواهد بود که می‌سازید؛ فرقی نمی‌کند دستگاه‌های کامپیوتری شخصی باشند یا ماشین‌های هوشمند خودکار.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟