هدست جدید سامسونگ برای سیستم عامل ویندوز!
هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ، یک ادیسه ویندوزی!
شرکت کره‌ای سامسونگ به صورت رسمی از جدیدترین نسخه هدست واقعیت مجازی خود با نام ادیسه (Odyssey) رونمایی کرد. این هدست واقعیت مجازی برخلاف گذشته برای سیستم عامل ویندوز ساخته شده و قابلیت عامل با کامپیوترهای ویندوزی را دارد. با سایت شبکه همراه باشید.

حتما با هدست واقعیت مجازی گیر وی آر (Gear VR) سامسونگ آشنایی دارید. گیر وی آر هدستی است که با برخی از گوشی‌های اندرویدی برند سامسونگ سازگاری دارد و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند. حال شرکت سامسونگ یک قدم رو به جلو برای رقابت با سایر رقیب‌هایش در زمینه واقعیت مجازی برداشته و از هدست ادیسه رونمایی کرده است که با سیستم عامل ویندوز و کامپیوترهای مبتنی بر آن سازگار خواهد بود.

هدست مذکور قرار است از روز ششم نوامبر با قیمت 499 دلار به فروش برسد. هدست واقعیت مجازی ادیسه از آن دسته هدست‌هایی است که انتظار داریم در آینده نزدیک شرکت‌های زیدی همچون ایسوس، ایسر، اچ‌پی، دل و غیره هم نمونه‌های مشابه آن را روانه بازار کنند. اما در این میان ادیسه دو ویژگی خاص دارد که یکی مربوط به تجهیز آن به نمایشگر آمولد (AMOLED) می‌شود و مسئله دیگر مربوط به بهره‌مندی آن از هدفون‌های پیشرفته AKG خواهد بود.

تجهیز ادیسه به نمایشگر آمولد سبب می‌شود تا عمق رنگ و تفکیک‌پذیری بهتری برای کاربر به ارمغان آورده شود. ضمنا وضوح تصویر نمایشگر هدست واقعیت مجازی ادیسه هم نسبت به سایر رقبای خود بهتر و برابر با 1440 در 1600 پیکسل در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که وضوح تصویر نمایشگر هدست‌های گران قیمتی مثل اکیولس ریفت (Oculus Rift) و اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) برابر با 1080 در 1200 پیکسل خواهد بود. که مقدار کمتری در مقایسه با وضوح تصویر نمایشگر هدست واقعیت مجازی ادیسه محسوب می‌شود.

ضمنا بهره‌مندی دستگاه از هدفون‌های AKG هم سبب می‌شود تا کاربر بهتر با محیط مجازی پیش رویش ارتباط برقرار کند و نیازی به استفاده از هدفون‌های مجزا نداشته باشد. با این حال هنوز اطلاعات دقیقی در مورد هدست واقعیت مجازی ادیسه نداریم و به صورت دقیق نمی‌دانیم که این هدست تا چه اندازه راحت، با کیفیت و قدرتمند طراحی شده است. سامسونگ در این هدست از یک ویژگی جدید تحت عنوان Snap to App استفاده می‌کند که به موجب آن کاربر می‌تواند به سادگی و از راه دور پنجره‌های پین شده به دیوار مجازی را تماشا و از کورتانا (Cortana) بخواهد تا آن‌ها را برایش حرکت دهد. البته برای استفاده از دستورات صوتی لازم است تا به زبان انگلیسی با کورتانا صحبت کنید.

هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ با نام ادیسه از دو کنترلر اختصاصی هم بهره می‌برد که متاسفانه اطلاعات دقیقی در مورد آن‌ها منتشر نشده است. در حال حاضر تنها چیزی که می‌دانیم این است که هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ با نام ادیسه با قیمت 499 دلار معرفی شده و این هدست با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد و باید به رقیبی برای سایر هدست‌های مشابه سازگار با کامپیوتر تبدیل شود. نظر شما در مورد هدست واقعیت مجازی ادیسه سامسونگ چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟