04/06/1396 - 12:45
5 کاربرد کابل اترنت که هر کاربری باید بداند
کابل‎های اترنت تولید شده‎اند تا دستگاه‎ها را به شبکه متصل کنند. در این مطلب نحوه انواع اتصالات و شیوه برق رسانی به دستگاه‌های مختلف از طریق کابل اترنت آموزش داده می‌شود. با شبکه همراه باشید.

در این مطلب پنج مقاله مجزا را در زمینه "کاربردهای کابل اترنت" گردآوری کردیم. روی تیتر دلخواهتان کلیک کنید تا مقاله مورد نظر باز شود.
 

راه‌اندازی دو روتر با یک کابل اتصال به اینترنت

راه‌اندازی دو روتر با یک کابل اتصال به اینترنت امکانات زیادی از جمله افزایش تعداد کامپیوترهایی که می‌توانند به اینترنت متصل شوند یا پیکربندی بیش از یک شبکه بی‌سیم را در اختیارتان می‌گذارد. هنگامی که روی یک روتر دیگر پورتی برای اتصال هیچ کامپیوتر و دستگاهی باقی نمانده است، استفاده از یک شبکه با دو روتر با عقل جور در می‌آید. پیکربندی دو روتر فرآیند نسبتا سر راستی است و بیش از یک ساعت زمان نمی‌برد.

چگونه کابـل اترنت مناسب کار خود را انتخاب کنیم؟

کابل‎های اترنت تولید شده‎اند تا دستگاه‎ها را به شبکه متصل کنند، در واقع تمام کابل‎های اترنت یکسان نیستند. اگر شما هم قصد دارید از این کابل استفاده کنید، اما نمی‎دانید کدام نوع مناسب شما است، نگران نباشید. خیلی از کاربران با این مشکل روبه‌رو هستند. درک و تفسیر نام‎گذاری‌های اترنت و اصطلاحات فنی مرتبط با آن نیز مثل خیلی چیزهای دیگر در دنیای فناوری‎های پیشرفته امروز می‎تواند مشکل‎ساز باشد. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف این نوع کابل‎ها را بررسی کنیم و ببینیم کدام‌یک مناسب نیاز شما است.

چگونه با کابل اترنت کامپیوتر را به تلویزیون متصل کنیم

اگر تلویزیون صفحه تخت شما از مدل‎های نسبتا جدید به اصطلاح هوشمند نیست که از قابلیت اتصال وای‎فای به اینترنت و سایر دستگاه‎های متصل به شبکه برخوردار باشد، نگران نباشید چون با استفاده از یک کابل اترنت هم می‎توان آن را به کامپیوتر متصل کرد. یک تلویزیون LCD که از قابلیت Digital Living Network Alliance یا به اختصار DLNA برخوردار است، می‎تواند به کامپیوتر شما متصل شده و به اسلایدشو و فایل‎های ویدیویی دسترسی داشته و حتی فیلم‎های استریم شده از اینترنت را نمایش دهد.

چگونه با کابل اترنت یک لپ‎تاپ را به کامپیوتر متصل کنیم

انتقال فایل از لپ‎تاپ به کامپیوتر دسكتاپ (معمولا) کار راحتی است. در زمان‎هایی که به دفتر کار مشتری یا فروشنده مراجعه می‎کنید، مسئول واحد ای‎تی آنها اطلاعات لازم برای متصل شدن به شبکه شرکت و انتقال فایل به محل مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می‎دهد. البته این به شرطی است که آنها مسئول ای‎تی و یک شبکه در اختیار داشته باشند.

چگونه دستگاه‌های مختلف را از طریق کابل اترنت برق‌رسانی کنیم

خیلی از دستگاه‎ها مثل دوربين‎های وای‎فای، انرژی مورد نیاز خود را از طریق پورت USB و اتصال به پریز برق کنار خود تامین می‎کنند. اما اگر تصمیم بگیرید این دستگاه را در محل دیگری که به پریز برق نزدیک نیست قرار دهید، می‎توانید از درگاه اترنت برای رساندن برق به دستگاه خود استفاده کنید. اغلب دوربين‎های نظارتی سیمی‎ از قابلیت اترنت داخلی برخوردار هستند که به آنها اجازه می‎دهد از مزیت برق‌رسانی از طریق اترنت یا PoE بهرمند شوند. این دستگاه‎ها نه تنها می‎توانند ویدیو و صدا را از طریق اتصال اترنت منتقل کنند، بلکه قادراند از طریق همان کابل برق مورد نیاز را هم فراهم کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟