با نمایشگر آیفون 10 مهربان باشید
اپل: منتظر بروز مشکل در نمایشگر آیفون ۱۰ خود باشید
اپل تبلیغات زیادی در مورد نمایشگر مبتنی بر OLED آیفون ۱۰ کرده است.حالا این شرکت به وجود برخی از ایرادات در نمایشگر این گوشی‌ نیز اعتراف کرده است و از مشتریانش خواسته، با این نمایشگر کمی مهربان‌تر رفتار کنند!

دیروز آیفون۱۰ بعد از هیاهوی بسیار به دست مشتاقان رسید. اپل در کنار روش‌های بازاریابی جذابی که برای فروش این نسخه از گوشی‌اش بکار برده و ویژگی‌های هیجان‌انگیزی که در آن گنجانده، به وجود برخی از ایرادات در نمایشگر این گوشی نیز اشاره کرده است.

 اپل این نمایشگر را Super Retina می‌نامد و مدعی است « بهترین نمایشگر OLED است که تاکنون در یک اسمارت‌فون بکار رفته است». نرخ کنتراست بسیار بالا، روشنایی زیاد و ویژگی‌هایی نظیر HDR از جمله خصوصیاتی است که برای این نمایشگر عنوان شده است. اگر چه این شرکت مدعی است که نمایشگر Super Retina آیفون۱۰ از دیگر نمایشگرهای مبتنی بر OLED برتر است و بسیاری از ایرادات نمایشگرهای OLED در این نمونه برطرف شده اما با اینحال اعتراف کرده است که این نمایشگر ۵.۸ اینچی ایراداتی دارد و صاحبان آیفون۱۰ باید انتظار بروز مشکلاتی را در آن داشته باشند.

این شرکت البته بروز چنین ایراداتی را برای نمایشگرهای OLED طبیعی می‌داند. از جمله ایراداتی که اپل احتمال می‌دهد کاربران آیفون۱۰ با آن مواجه شوند، این است که رنگ برخی از نواحی نمایشگر به مرور زمان تغییر خواهد کرد. استفاده طولانی مدت از گوشی سبب خواهد شد که به مرور شبحی از تصاویر بر روی نمایشگر باقی بمانند که این پدیده در اصطلاح به burn-in معروف است. این ایراد زمانی تشدید می‌شود که بطور مثال یک تصویر با کنتراست بالا برای مدت طولانی بر روی نمایشگر نمایش داده شود. اپل با اعلام اینکه تمام تلاش خود را کرده است تا پدیده burn-in به حداقل ممکن برسد و حتی در طراحی سیستم‌عامل iOS11 نیز به این موضوع توجه داشته، اما به منظور کاهش اثرات منفی این پدیده توصیه‌هایی کرده است: به روز نگه داشتن آیفون ۱۰؛ استفاده از ویژگی Auto-Brightness و تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر بر اساس نور محیط؛ تنظیم گوشی به گونه‌ای که وقتی از آن استفاده نمی‌شود خاموش گردد ( هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد بهتر است) و اینکه تا جای ممکن از نمایش طولانی مدت تصاویر ثابت با روشنایی زیاد خودداری شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟