23/04/1397 - 14:07
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از هوش هیجانی تا قطعی برق
در هفته گذشته مطلبی کاربردی در زمینه هوش هیجانی پربازدیدترین مقاله سایت شبکه بود و مطالب شبکه، موفقیت و ترفندی هم در لیست 10 مطلب پربازدید شبکه قرار گرفتند. در ادامه مروری می‌کنیم بر لیست پربازدیدهای سایت شبکه در هفته گذشته.

۱۰ مهارت هوش هیجانی که زندگی ما را متحول می‌کند

هوش هیجانی که به آن هوش احساسی یا هوش عاطفی نیز می‌گویند با ضریب EQ نشان داده می‌شود. هوش هیجانی به شناخت و کنترل عواطف و هیجانات فردی اشاره دارد و نوعی توانایی فردی است که برای درک احساسات، خودآگاهی و حالت‌های خُلقی به فرد کمک می‌کند تا بتواند بر افکار و احساسات خود نظر داشته باشد و آن‌ها را بهتر درک کند. از جمله مولفه‌های هوش هیجانی خودآگاهی است که شامل خودارزیابی و اعتماد به نفس می‌شود.

ادامه مطلب


شبکه مرکز داده نرم افزار محور چیست و چگونه می‌توان آن را برنامه ریزی کرد

شبکه مرکز داده بخشی حیاتی از استراتژی فناوری اطلاعات یک سازمان برای ایجاد معماری‎های کلاود خصوصی و دوگانه محسوب می‎شود. این نرم افزار است که باید اتوماسیون بهینه سازی شده، ظرافت، امنیت و قابلیت تجزیه و تحلیل را برای شبکه مرکز داده فراهم کند. همچنین باید امکان یکپارچه سازی یکنواخت اپلیکیشن‎های اختصاصی سازمان با خدمات کلاود عمومی‌ را نیز فراهم کند. طی زمان این نرم افزار پیشرو امکان مهاجرت به شبکه‎های مرکز داده مبتنی بر هدف را با اتوماسیون کامل و رفع سریع مشکلات مربوط به عملکرد برنامه را میسر خواهد ساخت.

ادامه مطلب


هفت نکته مهم در ارتباط با Intent-Based Networking

پیشرفت در شاخه شبکه با دنبال کردن مباحث داغ ایجاد می‌شود. در حال حاضر Intent-Based Networking یکی از موضوعات پرطرفدار دنیای شبکه و تغییر بزرگ بعدی محسوب می‌شود. در ادامه این مفهوم را بررسی می‌کنیم و خواهیم دید که چگونه این فناوری قرار است به تجارت ما کمک کند.

ادامه مطلب


چگونه سرعت اتصال هات اسپات را روی ویندوز 10 به دست آوریم

در ویندوز 10 ساخت یک هات اسپات کار بسیار راحتی است. از بخش Action Center می‌توان آن را مدیریت کرد، شما می‌توانید کلمه عبور را در اپلیکیشن Settings تغییر دهید و اتصال را به وای‎فای یا بلوتوث محدود کنید. تسک منیجر ویندوز 10 به شما می‌گوید برای تبادل اطلاعات از طریق وای‎فای به چه سرعتی دست پيدا کرده‎اید، اما وقتی هات اسپات را روی سیستم خود فعال می‌کنید، شما همچنین می‌توانید سرعت اتصال هات اسپات را نیز مشاهده کنید.

ادامه مطلب


چگونه مشکل دسترسی مکرر یک برنامه به اینترنت را حل کنیم؟

در اغلب موارد تمایل داریم تا برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم به اینترنت متصل نشوند. این‌کار به دلایل مختلفی انجام می‌شود که غیرفعال شدن لایسنسی که برای نرم‌افزار تهیه کرده‌اید یکی از این موارد است. در چنین شرایطی باید نرم‌افزار خود را به دیوارآتش وارد کرده و قواعدی که مانع دسترسی برنامه به اینترنت می‌شود را فعال کنید.

ادامه مطلب


چگونه در ویندوز 10 رم دیسک بسازیم

رم دیسک در واقع هارد دیسکی است که از رم کامپیوتر ساخته شده است. این دیسک نمی‌تواند داده‌ها را به‌طور دائم ذخیره کند، اما به‌شدت سریع است. اگرمی‌خواهید آن‌را تست کنید با نرم‌افزار رایگان و بدون ارتقای کامپیوتر یک رم دیسک بسازید. این مقاله به‌شما آموزش می‌دهد که چگونه در ویندوز 10 یک رم دیسک بسازید و از آن استفاده کنید.

ادامه مطلب


چگونه توانایی‌های خارق‌العاده خود را بیاییم

تشخیص نقاط قوت و ضعف، بخش جدایی‌ناپذیر پیشرفت شخصی بسیاری از متخصصان و افراد حرفه‌ای است. با این حال، اگر از نقاط قوت خود آگاه نباشید، ممکن است نتوانید به راحتی کارهایتان را با مهارت‌های خوبی که دارید هماهنگ نمایید و ممکن است حتی فرصت توسعه مهارت‌های ضروری برای آینده را نیز از دست بدهید. مجموعه‌ای از ابزارهای ارزیابی در این زمینه وجود دارند که به کمک شما می‌آیند.

ادامه مطلب


فایل‌های حجیم را با این پنج ابزار قدرتمند از طریق اینترنت به‌ اشتراک بگذارید

به دنبال آن هستید در کوتاه‌ترین زمان یک فایل را به‌اشتراک قرار دهید؟ برای این منظور پنج سایت رایگان در اختیار شما قرار دارند که بدون نیاز به نصب هیچ‌گونه ابزار خاصی به شما اجازه می‌دهند فایل‌های خود را از طریق وای‌فای یا اینترنت انتقال دهید.

ادامه مطلب


گالری عکس: انسان‌های سال 1900 چه تصوری از سال 2000 داشتند؟

بشر همواره این توانایی را داشته تا آینده را پیش‌بینی کند و به‌عقیده تعدادی از خبره‌های آب‌نبات چوبی در دوران اوج دومین انقلاب صنعتی، آینده‌ نمی‌توانست روشن‌تر از این باشد. در آغاز سده جدید، "هیلدبرند" که در آن زمان مشهورترین و شناخته شده‌ترین شرکت شکلات‌سازی آلمانی بود، مجموعه‌ای کارت تهیه کرد که در آن زندگی "شیرینی" که در سال 2000 میلادی انتظار ما را می‌کشید شرح داده شده بود.

ادامه مطلب


برنامه زمان‌بندی خاموشی ناشی از قطع برق در تهران

شرکت توزیع نیروی برق تهران در پی خاموشی‌های مکرر و افزایش درجه حرارت، اطلاعیه‌ای را مبنی بر برنامه زمانبندی قطعی برق در مناطق مختلف شهر منتشر کرد. در ادامه این مطلب جدول زمان‌بندی خاموشی‌های ناشی از قطع برق در تهران را مشاهده کنید.

ادامه مطلب

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟