06/01/1402 - 22:13
کاربردهای تلفن ویپ در دورکاری
این روزها کسب و کارهای بسياری با استفاده از دورکاری _ فعالیت کارمندان در خانه_ با کاربران خود در ارتباط می باشند و مانند روال معمول، خدمات ارائه می دهند. عللی بسياری برای دورکار شدن کارمندان وجود دارد كه در حوصله این مطلب نمی کند. روش های مختلفی برای ارتباط مشاغل دورکار با کاربران وجود دارد، اما يکی از به صرفه ترین و دقیق ترین روش ها كه این روزها توسط بسياری از مجموعه ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از تلفن ویپ و سیستم ویپ است.

استفاده از سیستم تلفن ویپ، در همه کسب و کارها علی الخصوص مراکز تلفن شرکت ها، فرصت های خوبی را برای کارمندان و مدیریت مجموعه به وجود می آورد تا از همه پتانسیل های خود به خوبی کمک بگیرند و با نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان، بهره وری را افزایش دهند. در این مقاله به مزیت هایی كه تلفن ویپ در اختيار شرکت ها به خصوص شرکت و مشاغل دورکار قرار می دهد، اشاره می کنیم.

مزیت های استفاده و کاربردهای تلفن ویپ در دورکاری

امکان ارسال فکس

در سیستم ویپ بدون نياز به دستگاه های گران قیمت فکس، به راحتی می توانیم با استفاده از خطوط تلفن، فکس ارسال کنیم. اسنادی مهمی كه باید برای کارمندان خود ارسال کنیم يا برعکس، دیگر در صف خطوط تلفن نمی ماند و به سرعت منتقل می شوند. یعنی سرعت در ارسال و مهم تر از همه هزینه کمتر در ارسال اسناد مورد نياز!

ارتباط از راه دور

مهم ترین مزیت تلفن ویپ، امکان برقرار ارتباط از راه دور بوده كه به کارمندان اجازه می دهد از راه دور در هرزمانی به يکدیگر متصل شوند. این خطوط ارتباطی فقط به صدا و تماس صوتی منحصر نیستند، بلكه امکان برقراری تماس ویدئویی را هم می دهند. این ویژگی باعث می شود کارمندان به راحتی تعاملات خود را از سراسر دنيا حفظ کنند.

شخصی سازی با امنیت بالا

يکی از مزیت های اصلی دیگر تلفن ویپ در دورکاری، شخصی سازی شرکت يا مجموعه شماست. این شبكه خصوصی فقط به سیستم هایی امکان ورود و اتصال می دهد كه شماره آن ها در سیستم ثبت شده باشند. پس مدیران و کارمندان با خيالی آسوده و بدون نگرانی از حمله سایبری يا هک شدن داده ها حتی زمان استفاده از وای فای، می توانند به اطلاعات شرکت دسترسی پیدا کنند. این موضوع به معنای ارتباطات امن است و به شما کمک می کند به صورت ایمن به فعالیت بپردازید.

ایجاد ارتباط ارزان و به صرفه

مهم ترین مزیت تلفن ویپ، به صرفه بودن برای کسب و کارهاست. شما برای کارمندان دورکار نياز به تامین فضای اداری مناسب، هزینه برق، سیستم کامپیوتری يا پرداخت اجاره دفتر ندارید. همینطور در صورتی كه در فاصله زمانی مشخصی از سیستم تلفن ویپ برای دورکاری کارمندان کمک بگیرید و سپس هزینه های آن را با سیستم سانترال مقایسه کنید، می بینید كه تلفن ویپ تقریبا رایگان است. کاهش هزینه های ارتباطی مهم ترین موضوعی است كه باید در نظر داشته باشید.

ارتباط بدون محدودیت جغرافيایی

گاهی کارمندان به شکل حضوری در شرکت می باشند و با سیستم های کامپیوتری مجموعه کار می کنند. اما وقتی مجبور هستند برای کار سفر کنند چه؟  تکنولوژی تلفن ویپ این امکان را برای کارفرمايان و کارمندان فراهم کرده تا تا خطوط تلفن خود را بر روی هر دستگاه ارتباطی انتقال دهند و از هر نقطه جغرافيایی دلخواه، بدون هزینه های مازاد ارتباطی با کارفرما يا کاربران، در تماس باشند. هزینه این روش نیز در سفر بسيار پایین تر از روش های دیگر تمام می شود.

برقراری کنفرانس صوتی و تصویری

تلفن ویپ دارای قابلیت کنفرانس صوتی و تصویری بوده كه به شما این اجازه را می دهد كه با کارمندان و کاربران خود در هر گوشه از دنيا ارتباط برقرار کنید و جلسات منظم روزانه، ماهيانه و هفتگی خود را برگزار کنید. این موضوع موجب سهولت کار و صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود چرا كه دیگر کسی مجبور نیست برای يک شرکت در جلسه، مسافت زيادی طی کند.

این مزیت تلفن ویپ برای برگذاری کلاس های آموزشی برای کارمندان و کارمندان هم بسيار تاثیر دارد. شما با فعال کردن کنفرانس، می توانید آموزش های لازم را به کارمندان خود دهید و آن ها هم متقابلا می توانند سوال بپرسند و به این صورت تبادل اطلاعات و تعاملات موردنياز به سرعت انجام شود.

ثبت ساعات کاری

بعضی از شرکت ها با توجه به ساعات کاری، دستمزد پرداخت می کنند. حالا مشاغل امکان دارد كه برای ثبت ساعات کار کارکنان دورکار خود با مشکل روبرو شوند، اما سیستم های تلفن ویپ این مشکل را هم حل کرده اند. کارمندان با توجه به میزان بازدهی خود در طول روز می توانند ساعات کاری خود را گزارش کنند و آن را در سیستم تلفن ویپ به ثبت برسانند. همینطور تلفن ویپ می تواند گزارشات را مطابق با سیستم کاری هر فرد پردازش و تحلیل کند.

گزارش دهی و نظارت بر کار کارمندان

يکی از مهم ترین عللی كه کسب وکارها در گذشته به سراغ مشاغل دورکاری نمی رفتند این بود كه نظارت بر کارمندان برای آن ها تقریبا غیرممکن بود. این احتمال وجود داشت كه کارمند کارش را به هر علتی متوقف کند يا آن را به شخص دیگری واگذار کند و این مسئله تا وقتی کیفیت کار بررسی می شد يا متوجه عقب ماندگی در برنامه ریزی ها می شد، قابل پیگیری نبود، اما حالا يکی از ویژگی هایی كه فناوری تلفن ویپ در اختيار شما قرار می دهد، نظارت و ارزيابی پی در پی کارمندان است.

این ویژگی باعث می شود با تهیه يک برنامه گزارش گیری روزانه، هفتگی، ماهيانه و ساليانه بر بهره وری کارمندان را نظارت داشته باشد. با استفاده از این ویژگی می توان بر روش پاسخگویی به مشتری و خروجی خدمات شرکت هم نظارت داشت.

استفاده از اینترنت

تلفن ویپ برای برقراری ارتباط از اینترنت استفاده می کند. پس مشکلات و نگرانی هایی مثل قبض تلفن، خرابی دستگاه يا خدمات مخابرات وجود ندارد. اگر اینترنت برای کاربران تلفن ویپ در دسترس نباشد، این فناوری امکان انتقال خطوط IP را اماده می سازد تا دوباره ارتباط برقرار شده و تماس از دست رفته نداشته باشیم.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله به شما دلایلی كه باعث می شود کارمندان دورکار يک شرکت يا سازمان از ویپ استفاده کنند را نشان دهیم. يکی از بزرگ ترین مراکز ارائه خدمات و فروش تلفن ویپ نت یک است؛ برای خرید و دريافت مشاوره به سایت نت يک مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در این سایت با ما تماس بگیرید!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟