17/02/1403 - 17:48
تاثیر استفاده از مرکز تلفن ابری نواتل بر کیفیت تماس‌ها
یکی از مهم‌ترین عواملی که برای بهبود کیفیت ارتباطات در سازمان‌ها اهمیت دارد انتخاب یک بستر ارتباطی مناسب و با کیفیت است، امروزه بسیاری از سازمان‌ها برای پاسخگویی به این نیاز ضروری از تکنولوژی مرکز تلفن ابری استفاده می‌کنند.

ما در این محتوا به این سوال پاسخ خواهیم داد که مرکز تلفن ابری چیست، تفاوت‌های آن با مرکز تماس ابری را بیان می‌کنیم و در پایان هم در مورد شاخص‌ترین امکانات مرکز تلفن ابری نواتل و مزایایی که استفاده از آن برای سازمان‌ها دارد صحبت خواهیم کرد.

منظور از مرکز تلفن ابری چیست؟

مرکز تلفن ابری یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی است که در آن داده‌های صوتی و تصویری در بستر اینترنت و با استفاده از فناوری ابری منتقل می‌شود.

به دلیل این که بستر اصلی این نوع تکنولوژی ارتباطی اینترنت است برای راه اندازی آن نیازی به سیم کشی یا هر گونه تجهیزات سخت افزاری نیست و همه این موارد از طریق فضای اینترنت انجام می‌شود.

تفاوت‌های مرکز تلفن ابری و مرکز تماس ابری

مرکز تلفن ابری و مرکز تماس ابری دو تکنولوژی جذاب در حوزه ارتباطات هستند که با وجود شباهت‌‌هایی که از لحاظ لفظی و کاربردی دارند با یکدیگر متفاوت هستند، هر چند بسیاری از افراد درک درستی از تفاوت این دو مفهوم ندارند.

مرکز تماس ابری نوعی از تکنولوژی ارتباطی در بستر اینترنت است که نسبت به مرکز تلفن ابری امکانات و خدمات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله این خدمات می‌توان به سیستم تلفن هوشمند، چت آنلاین و سیستم‌های گزارش‌گیری پیشرفته برای مدیریت و نظارت بر عملکرد کارکنان اشاره کرد.

هزینه راه اندازی سرویس مرکز تماس ابری نواتل، با توجه به این که مزایای بیشتری دارد و امکانات بیشتری را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد به مراتب بیشتر از مرکز تلفن ابری است، به همین دلیل از تکنولوژی مرکز تماس ابری معمولا در سازمان‌های بزرگ که نیاز به سرویس‌های باکیفیت با امکانات بالا دارند و از لحاظ منابع مالی هم محدودیت زیادی ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین امکانات مرکز تلفن ابری نواتل و مزایای استفاده از آن

نواتل یکی از معتبرترین مجموعه‌های ارائه‌ دهنده انواع خدمات ارتباطی در ایران است که خدمات متنوعی مثل مرکز تلفن ابری و مرکز تماس ابری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

سازمان‌ها با استفاده از خدمات مرکز تلفن ابری یا مرکز تماس ابری نواتل می‌توانند از امکانات و مزایای زیادی بهره‌مند شوند که از جمله این امکانات و مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای خرید مرکز تلفن ابری نواتل هیچ نیازی به تجهیزات سخت افزاری و یا سیم کشی وجود ندارید و با ارائه درخواست خود به این مجموعه، همه مراحل لازم در بستر اینترنت و در سریع‌ترین زمان ممکن راه اندازی می‌شوند.
  • با راه اندازی این نوع خطوط ارتباطی می‌توانید بدون پرداخت هرگونه هزینه اضافی به تعداد مورد نیاز برای بخش‌‌های مختلف سازمان خود خطوط تلفن داخلی تعریف کنید.
  • بستر انتقال داده‌ها در مرکز تلفن ابری نواتل شبکه اینترنت است که همین موضوع سبب کاهش قابل توجه هزینه مکالمات و ارتباطات برای سازمان شما خواهد شد.
  • با توجه به این که امکان ارسال انواع داده‌های صوتی و تصویری به صورت دیجیتال در بستر اینترنت وجود دارد با استفاده از مرکز تلفن ابری امکان استفاده از ویژگی‌هایی مثل سیستم پاسخگویی هوشمند، چت آنلاین و یا گزارش گیری پیشرفته از عملکرد بخش‌های مختلف سازمان برای شما فراهم می‌شود.
  • برای راه اندازی مرکز تلفن ابری هیچ نیازی به داشتن یک مکان فیزیکی ندارید و حتی می‌توانید بدون داشتن مکان فیزیکی در یک شهر، شماره‌ای با پیش شماره شهر مورد نظر خود داشته باشید به عنوان مثال اگر سازمان شما دارای یک دفتر فیزیکی در تهران نیست با استفاده از تکنولوژی تلفن ابری می‌توانید صاحب خط تلفن با پیش شماره تهران شوید.
  • همانطور که گفتیم تکنولوژی مرکز تلفن ابری در بستر اینترنت ارائه می‌شود و هیچ وابستگی به مکان فیزیکی سازمان شما ندارد بنابراین با تغییر مکان احتمالی محل اداری سازمان شما، باز هم می‌توانید از همان خط تلفن اینترنتی قبلی استفاده کنید.
  • یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای برخی از سازمان‌ها اهمیت زیادی دارد امنیت ارتباطات است، سرویس تلفن ابری نواتل از لحاظ امنیتی و جلوگیری از شنود مکالمات درون سازمان وضعیت بسیار مطلوبی دارد که همین امنیت بالا از جمله مزایای آن محسوب می‌شود.
  • استفاده از سرویس مرکز تلفن ابری نواتل با توجه به امکانات کاربردی و کیفیت بالایی که ارائه می‌دهد تجربه کاربری کارمندان شما را به میزان قابل توجهی ارتقا می‌دهد که همین موضوع سبب بهبود بهره‌وری و تعامل بهتر آن‌ها با مشتریان شما خواهد شد.

سخن آخر

با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی امروزه بسیاری از سازمان‌ها از فناوری مرکز تلفن ابری به عنوان زیرساخت ارتباطات در سازمان خود استفاده می‌کنند.

ما در این محتوا در مورد این که مرکز تلفن ابری چیست با شما عزیزان صحبت کردیم، تفاوت‌های این تکنولوژی کاربردی با مرکز تماس ابری را بیان کردیم و در پایان هم مزایای استفاده از مرکز تلفن ابری نواتل برای سازمان‌ها و تاثیر آن بر کیفیت تماس‌ها را برشمردیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟