شاید ساعت هوشمند و دیگر محصولات اپل
آیفون‌های آینده به صفحه‌نمایش‌ فوق‌پیشرفته MicroLED مجهز می‌شوند
مدت‌ها است که شایعات زیادی در مورد برنامه‌ریزی اپل به منظور استفاده از صفحه‌نمایش‌های OLED در آیفون‌های آینده‌اش شنیده می‌شود. به احتمال زیاد سال آینده اپل آیفون‌های جدیدش را از نمایشگرهای OLED بهره‌مند می‌کند. اما طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، این احتمال وجود دارد که اپل برای مدت زمان طولانی از نمایشگرهای OLED استفاده نکرده و صفحه‌نمایش‌های میکرو LED را جایگزین آن‌ها کند.

بدون تردید اپل به زودی در آیفون‌هایش تغییرات اساسی ایجاد می‌کند. یکی از این تغییرات مربوط به صفحه نمایش آیفون‌های آینده اپل می‌شود. تاکنون شایعات زیادی در رابطه با این موضوع شنیده‌ایم. چند وقت پیش شاهد انتشار خبری مبنی بر احتمال تجهیز نسخه‌ای از آیفون‌های سال 2017 اپل به نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) تولیدی سامسونگ با لبه‌های خمیده بودیم که اطلاعات دقیق‌تر مربوط به آن را می‌توانید از مقاله "اپل از آیفونی با صفحه‌نمایش خمیده رونمایی می‌کند!" مطالعه کنید.

اما به تازگی آقای وانگ جی چائو (Wang Jyh-chau) مدیرعامل شرکت اینولوکس (Innolux) که یک کمپانی فعال در زمینه تولید نمایشگرهای LCD است، مدعی شده که به احتمال زیاد اپل به زودی در آیفون‌هایش از صفحه نمایش میکرو LED استفاده خواهد کرد. وی عنوان داشته که صفحه نمایش‌های OLED از نظر کیفیت برای محصولات اپل مناسب نخواهند بود و تعادل مابین کیفیت و قیمت را به همراه ندارند. وی افزود که استفاده از نمایشگرهای میکرو LED در این راستا بهترین انتخاب موجود برای شرکت اپل به شمار می‌رود. جالب است بدانید که هم اکنون اپل در آیفون‌هایش از نمایشگرهای TFT-LCD استفاده می‌کند.

البته باید در نظر داشت که صحبت‌های آقای وانگ جی چائو جنبه تبلیغاتی هم داشته و با سیاست‌های این شرکت در ارتباط است. اپل تاکنون برای تولید نمایشگرهای LCD استفاده شده در آیفون‌هایش بارها و بارها با شرکت اینولوکس وارد همکاری شده و این کمپانی به نوعی سومین تأمین کننده اصلی پنل‌های نمایشگر آیفون 6 اپل بوده است. حال اگر اپل به سمت استفاده از پنل‌های نمایشگر OLED روی آورد، بدون تردید کمپانی اینولوکس از جمع تأمین کنندگان اپل حذف می‌شود و این موضوع به هیچ عنوان برای این شرکت خوشانید نیست. بنابراین مدیرعامل این کمپانی بحث نمایشگرهای میکرو LED را مطرح کرده تا به این صورت منجر به تحریک شرکت اپل شده و از سوی دیگر همکاری خود با این کمپانی بزرگ و ثروتمند را حفظ کند. اما در مقابل این موضوع شواهدی وجود دارند که احتمال روی آوردن اپل به سمت استفاده از نمایشگرهای میکرو LED را افزایش می‌دهند!

اپل چند سال پیش کمپانی LuxVue را خریداری کرد. شرکت LuxVue یک کمپانی فعال در زمینه تولید نمایشگرهای میکرو LED است. همچنین اپل چند وقت پیش در کشور تایوان آزمایشگاهی را به طور پنهانی راه‌اندازی کرد که در آن بر روی عملکرد صفحه نمایش‌های میکرو LED بررسی‌های انجام شد. این عملکردهای اپل بدون تردید احتمال استفاده از این شرکت از پنل‌های نمایشگر میکرو LED را تقویت می‌کنند. مطمئنا شرت بزرگی همچون اپل بدون برنامه‌ریزی دست به اقدامات این چنینی نزده و برای آینده خود و محصولاتش برنامه‌ریزی دقیقی داشته است. با این حال مانند همیشه اپل هنوز هیچ عکس‌العملی از خود در قبال شایعات منتشر شده نشان نداده است.

نمایشگر میکرو LED

جالب است بدانید که در حال حاضر هیچ دستگاه هوشمند موبایلی به طور رسمی با تجهیز به صفحه نمایش میکرو LED روانه بازار نشده است. دلیل اصلی این موضوع مربوط به قیمت بسیار بالای تولید این نوع نمایشگرها محسوب می‌شود. ظاهرا اپل با بررسی‌ها و آزمایش‌هایی که انجام داده توانسته به شکل مقرون به صرفه‌ترین پنل‌های نمایشگر میکرو LED را تولید کند. در سمت مقابل به نظر می‌رسد که اپل به شدت تمایل دارد تا از مداخله سایر شرکت‌های ثانویه در طراحی و تولید آیفون‌هایش جلوگیری به عمل آورد.

بنا به اطلاعات به دست آمده، صفحه نمایش‌های میکرو LED نسبت به صفحه نمایش‌های کنونی که در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند، به مراتب نازک‌تر و پرنورتر هستند. این نوع نمایشگرها از نظر وسعت رنگ کم‌نظیر بوده و وضوح تصویر و روشنایی بالاتری را نسبت به نمایشگرهای کنونی موجود ارائه می‌کنند. بنابراین در حال حاضر تنها مشکل موجود مربوط به هزینه تولید بالای نمایشگرهای میکرو LED است که ظاهرا اپل با آزمایش‌های خود توانسته در این زمینه به نتیجه‌ قابل قبولی دست پیدا کند. آیا آیفون‌های آینده اپل اولین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر میکرو LED می‌شوند؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟