سخت‌افزار مجانیِ اینتل و یک آکادمی هوش مصنوعی
اینتل که روزگاری در حوزه پردازنده‌ها بی‌رقیب بود، به تدریج رقبای مهمی پیدا کرد که سازندگان پردازنده‌های گرافیکی و نیز طراحان و سازندگان پردازنده‌های ویژه موبایل از آن جمله‌اند. حالا اینتل باید در جبهه دیگری، هم بازار خود را حفظ کند و هم سهمی در بازار جدید باز شده برای خود دست و پا کند:«بازار بسیار متلاطم و نوپای هوش مصنوعی». این شرکت قصد دارد با ارائه آموزش رایگان و سخت‌افزار مجانی، از ایده‌های جدید پذیرایی کند و جایگاه خود در بازار هوش مصنوعی را تثبیت نماید.

شرکت اینتل اعلام کرد که قصد دارد سخت‌افزار مورد نیاز محققان و علاقه‌مندان حوزه هوش مصنوعی را به رایگان در اختیارشان قرار دهد. این شرکت اعلام کرده است که به زودی، هزاران نفر، از برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار گرفته تا محققان و دانشگاهیان و شرکت‌های نوپا این امکان را خواهند داشت که در قالب «آکادمی هوش مصنوعی نِروانا»، به نسخه جدیدی از DevCloud دسترسی پیدا کنند. همانطور که انتظار می‌رود، این سخت‌افزار مجهز به پردازنده‌های زئون اینتل است. این آکادمی که ماه آینده کار خود را آغاز خواهد کرد، 200 هزار عضو خواهد داشت و از دیروز عضوگیری خود را آغاز کرده و قرار است در کنار دسترسی به سخت‌افزار ویژه هوش‌ مصنوعی، آموزش‌ها، ابزار و راهنمایی‌هایی را در حوزه هوش مصنوعی بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد .

این حرکت گوگل یادآور اقدامی است که شرکت گوگل در اوایل سال جاری میلادی با معرفی TensorFlow Research Cloud یا به اختصار TFRC انجام داد. TFRC برای محققان حوزه یادگیری ماشینی امکان استفاده از هزار Cloud TPU که ویژه یادگیری ماشینی طراحی شده‌اند را فراهم می‌کند.

اینتل تلاش زیادی می‌کند تا تراشه‌هایش توانایی اجرای الگوریتم‌های جدید یادگیری ماشینی را داشته باشند و شاید راهکار DevCloud این شرکت کمکی باشد برای ریشه دواندن هرچه بیشتر اینتل در بازار جدید هوش مصنوعی. این شرکت در سال‌های اخیر و در حوزه هوش مصنوعی چند خرید بسیار مهم انجام داده است که مهمترین آن‌ها خرید شرکت نِروانا (Nervana ) بود. DevCloud یکی از نتایج سرمایه‌گذاری اینتل در این حوزه و به ویژه خرید نروانا است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟