08/02/1397 - 14:18
10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته گذشته - از شبکه، سینما، خودرو و تد تا بروزرسانی جیمیل
در هفته گذشته مطالب سایت شبکه بسیار متنوع و جذاب بوند. اگر بخواهیم مروری کنیم بر موضوعات منتشر شده هفته گذشته، می توان به برچسب‌های شبکه، پادکست، برنامه‌نویسی، خودرو، سینما، ویدیوهای تد، نکته و ترفند و... اشاره کرد. در ادامه مرروری می‌کنیم بر مطالب پربازدید سایت شبکه در هفته‌ای که گذشت.

پادکست: چطور سرعت وای‌فای عمومی را افزایش دهیم؟

آیا تاکنون پیش آمده که در سفر باشید یا در هتل و رستوران به اینترنت نیاز داشته باشید و از سرعت پایین وای‌فای عمومی کلافه شده باشید؟ در ادامه یک راهکار ساده را آموزش می‌دهیم که دیگر با این مشکل مواجه نشوید.

ادامه مطلب


5 راهکار برتر برای به‌دست آوردن اولین شغل برنامه‌نویسی

سؤالی که برای خیلی از توسعه‌دهندگان جوان مطرح می‎شود این است که چگونه می‎توان به اولین شغل برنامه‌نویسی دست پيدا کرد، وقتی اکثر پیشنهادات شغلی برنامه‌نویسی نیاز به سابقه کار و تجربه قبلی دارند؟ در اینجا هم فلسفه مرغ و تخم‌مرغ مطرح است. برای اینکه اولین شغل در این زمینه را به دست آورید، نیازمند تجربه قبلی و سابقه کار هستید، و تا برای اولین بار جایی استخدام نشوید، چگونه می‎توانید سابقه کار به دست آورید. شاید در ظاهر این یک معمای حل‌نشدنی به نظر برسد، اما در ادامه با راهکارهایی آشنا خواهید شد که امید یافتن شغل را در شما زنده می‎کند.

ادامه مطلب


خودروهای دنده اتوماتیک زیر 50 میلیون در بازار ایران

با افزایش قیمت دلار در سال 96 خودروهای اتوماتیکی چون رنو ساندرو و پژو پارس پا را از قیمت 50 میلیون فراتر گداشته و این رده قیمتی را به خودروهای چینی واگذار کردند(البته به جز ساینا و کوییک که در رده خودروهای زیر 40 میلیون در مورد آن‌ها صحبت شد.). در مقاله به بررسی و مقایسه 5 خودروی اتوماتیک در بازه 40 تا 50 مییونی می‌پردازیم.

ادامه مطلب


چگونه می‌توانیم به‌روزرسانی جدید جیمیل را فعال کنیم؟

همان‌گونه که در مطلب "خبر خوش برای کاربران، جیمیل بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ خود را دریافت کرد"، به شما گفتیم گوگل بزرگ‌ترین به‌روزرسانی سرویس پست الکترونیک جیمیل را ارائه کرد. سرویسی که از هم اکنون در اختیار کاربران قرار دارد. اما برای آن‌که بتوانید از آن استفاده کنید، باید آن‌را فعال کنید.

ادامه مطلب


سخنرانی تد: آیا گمان می‌کنید ایمیل شما امن است؟ + ویدیو

این روزها مساله حریم شخصی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، و شرکت‌های بزرگی همچون فیس‌بوک به دلیل نقض قوانین حفاظت از داده‌های کاربران با چالش مواجه شده‌اند. احتمالاً شما نیز تصویر مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار جوان فیس‌بوک را در کنگره آمریکا دیده‌اید که به پرسش‌های نمایندگان پاسخ می‌دهد. قطعاً چالش حریم شخصی با نفوذ روزافزون اینترنت در همه ارکان زندگی ما، در آینده پررنگ‌تر نیز خواهد شد.

ادامه مطلب


به مناسب شروع فصل دوم westworld: خلاصه فصل اول و معرفی شخصیت‌ها

فصل اول سریال Westworld یا «دنیای غرب» یکی از بهترین و پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ محسوب می‌شود. وست ورلد محصول شبکه HBO است که بازی تاج و تخت(Game of Thrones) نیز از این شبکه پخش می‌شود. با اعلام خود این شبکه، وست ورلد می‌تواند جایگزین شایسته‌ای برای بازی تاج و تخت باشد. موضوع سریال در مورد ارتباط انسان‌ها و روبات‌های بسیار پیشرفته در حد انسان است. با توجه به محبوبیت این سریال و با شروع پخش فصل دوم آن تصمیم گرفته‌ایم خلاصه‌ای از فصل اول این مجموعه تهیه کنیم و هر هفته نقد و بررسی قسمت‌های جدید را بر روی سایت شبکه قرار دهیم.

ادامه مطلب


چه تفاوتی بین 4G و 4G plus وجود دارد؟

LTE-Advance (Release 10 of 3GPP) و WiMAX Release 2 (IEEE 802.16m) توسط اتحادیه بین المللی مخابرات - بخش ارتباطات رادیویی (ITU-R) به عنوان 4G یا نسل چهارم فناوری‎های پهن باند بی‎سیم موبایل معرفی شده است. اما شبکه‎های LTE (Release 8 of 3GPP) و Mobile WIMAX (IEEE 802.16e) توسط ارائه کنندگان خدمات پهن باند موبایل به عنوان 4G به بازار ارائه شد. همچنین پیشرفت‎های صورت گرفته در فناوری‎های LTE-Advance (نسخه 11، 12 و 13) تحت عنوان 4G plus شناخته می‎شوند. از آنجا که ارائه کنندگان خدمات قبلا در بازار LTE – Release 8 را به عنوان 4G معرفی کرده بودند، حالا LTE-Advance (R10 و بعد از آن) را به عنوان 4G plus به بازار عرضه می‌کنند.

ادامه مطلب


10 روتر پرفروش و برتر بازار ایران که از خرید آن‌ها پشیمان نمی‌شوید

معمولاً ماه‌های آخر سال و حتی ماه‌های اول سال آینده، فرصت خوبی برای ارتقای شبکه‌های خانگی است. میهمان‌ها به خانه‌تان سرازیر می‌شوند و انتظار وای‌فای دارند. روزهای طولانی تعطیلات در پیش است و نیاز به یک اینترنت پرسرعت دارید تا انبوهی فایل دانلود نشده و فیلم و سریال دیده نشده را از دل وب‌سایت‌ها بیرون بکشید و روی کامپیوترتان ذخیره کنید. به مسافرت می‌روید و باید یک مودم همراه در کوله‌پشتی شما باشد و ده‌ها دلیل و بهانه دیگر برای خرید یک مودم یا روتر بی‌سیم جدید وجود دارد. در این مطلب نگاهی به 10مودم روتر پرفروش و محبوب بازار ایران در رده‌های مختلف خواهیم انداخت تا خرید آن چیزی که می‌خواهید راحت‌تر شود. اما پیش از معرفی این 10 روتر محبوب لازم است به چند نکته مهم به‌شکل کوتاه اشاره‌ای داشته باشیم.

ادامه مطلب


20 قابلیت و ترفند پنهان اندروید که باید از وجود آن‌ها اطلاع داشته باشد (بخش اول)

‌در این مقاله تصمیم گرفتیم 10 ترفند و قابلیت پنهان گوشی‌های اندرویدی را مورد بررسی قرار دهیم. قابلیت‌ها و ترفندهایی که بدون شک باعث خواهند شد به شکل متفاوت‌تر و البته بهتری از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.

ادامه مطلب


پنج ویژگی پنهان آپدیت بهاره ویندوز 10 که باید از وجود آن‌ها با خبر باشید

مطابق با روال سال گذشته تقریبا یک هفته پیش کاربران باید به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 موسوم به به‌روزرسانی بهاره را دریافت می‌کردند، اما مایکروسافت اعلام کرد به دلیل شناسایی باگ‌های مهمی در به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 مجبور شده است، عرضه این سیستم‌عامل را به تعویق اندازد. با این وجود پیش‌نمایش‌های منتشر شده از این به‌روزرسانی خبر از تغییرات بزرگی می‌دهند.

ادامه مطلب


همچنین مطالب زیر از دیگر مقالات پربازدید سایت شبکه بودند

چه تفاوتی بین SD-WAN و iWAN وجود دارد؟

پنج دلیلی که باعث کند شدن سرعت کامپیوتر شما می‌شوند

چگونه می‌توانیم از سرویس ردیابی گوشی هوشمند استفاده کنیم؟

20 تکنیک و قابلیت پنهان در اندروید (بخش دوم)

چرا نمی‌توانید با 5G بدون فیبر نوری زندگی کنید؟

پادکست: اگر می‌خواهید هوشمندتر شوید، به این 17 نکته ساده روزانه توجه کنید

با 50 میلیون تومان کدام خودروی دنده دستی را بخریم؟

سخنرانی تد: خودروهای خودران چه تصمیمات اخلاقی باید بگیرند؟ + ویدیو

 

ایسوس

نظر شما چیست؟