21/08/1399 - 16:50
راهنمای دریافت سوابق بیمه‌ای شاغلین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری از راه‌اندازی سامانه «استعلام سوابق بیمه‌ای شاغلین» مشترک این صندوق برای دسترسی و مشاهده آخرین سوابق بیمه‌ای و کسورپردازی ثبت‌شده خبر داد. در ادامه به راهنمای دریافت استعلام سوابق بیمه‌ای شاغلین اشاره شده است.

صندوق بازنشستگی کشوری

  • کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشترک صندوق بازنشستگی کشوری درخواست‌های متعددی داشتند تا بتوانند پیش از بازنشستگی، از سوابق بیمه‌ای خود در این صندوق آگاه شوند تا در صورتی که مغایرت‌ یا ابهامی در اطلاعات ارسال شده از دستگاه متبوع آنها به صندوق بازنشستگی کشوری وجود داشته باشد، نسبت به رفع آن اقدام کنند.

سامانه استعلام سوابق بیمه‌ای شاغلین صندوق بازنشستگی

  • سامانه «استعلام سوابق بیمه‌ای شاغلین» در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir و در بخش «سامانه‌های دستگاه‌های دولتی و شاغلین» برای همین منظور راه‌اندازی شده و در حال حاضر در دسترس است.

توجه:

  • اطلاعات مندرج در این سامانه مربوط به آن دسته از مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری است که دستگاه اجرایی محل خدمت آنان اقدام به ارسال اطلاعات کارکنان تابعه در «سیستم جامع شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری» کرده باشد؛ بنابراین، اگر دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات برخی شاغلین خود را به هردلیل در سامانه ثبت نکرده باشند، اطلاعاتی برای ارایه به افراد وجود نخواهد داشت.

شرایط استعلام سوابق بیمه‌ای شاغلین صندوق بازنشستگی

  • کارکنان دستگاه‌های اجرایی که مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، نیاز دارند که پیش از بازنشستگی از سوابق بیمه‌ای خود در صندوق آگاه شوند و در صورتی که مغایرت‌ یا ابهامی در اطلاعات ارسال شده از دستگاه متبوع آن‌ها به صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد، نسبت به رفع آن بکوشند. سامانه «اطلاعات شاغلان» بدین منظور راه‌اندازی شده و استفاده از آن تابع شرایط زیر است:
  • اطلاعات مندرج در سامانه، توسط دستگاه‌های اجرایی از احکام کارگزینی زمان اشتغال استخراج و به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شده است. لطفا در صورت مشاهد هرگونه مغایرت راجع به نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره مستخدم، مدرک تحصیلی، پست سازمانی، گروه / طبقه شغلی، تاریخ استخدام رسمی، سوابق خدمت پیش از استخدام رسمی، وضعیت ایثارگری و موارد مشابه، موضوع را برای بررسی و اصلاح از امور اداری دستگاه محل خدمت خود پیگیری فرمایید و از مراجعه به مدیریت اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری در مرکز و استان‌ها خودداری کنید؛ زیرا اصلاح مغایرت‌ها از نظر قانونی در حوزه مسؤولیت و صلاحیت صندوق نیست.
  • چنان‌چه پیش از استخدام رسمی، سابقه خدمت در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی یا شهرداری‌ها (دستگاه‌های اجرایی دولتی) داشته‌اید و حق بیمه پرداخت کرده‌اید، می‌بایست در اسرع وقت برای انتقال حق بیمه به صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنید و مراتب را شخصا از امور اداری دستگاه محل خدمت خود پیگیری فرمایید. توجه داشته باشید که هرگونه تأخیر در انتقال حق بیمه، موجب تأخیر در برقراری حقوق بازنشستگی یا وظیفه شما در آینده خواهد شد.

راهنمای دریافت استعلام سوابق بیمه شاغلین صندوق بازنشستگی

  • جهت دریافت استعلام سوابق بیمه‌ای شاغلین از سایت sabasrm.ir بایستی کد ملی و کلمه عبور را وارد نمایید و سوابق خود را مشاهده نمایید.
  •  چنانچه تاکنون وارد سایت نشده‌اید ابتدا بایستی در این سامانه ثبت نام نمایید.
  • جهت دریافت استعلام سوابق بیمه‌ای شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری روی تصویر زیر کلیک نمایید.

راهنمای دریافت استعلام سوابق شاغلین

 

ایسوس

نظر شما چیست؟