با هدف ارتقای جایگاه ایران در بازارهای منطقه‌ای
برگزاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی تراکنش (ITE)
همایش و نمایشگاه بین‌المللی تراکنش (ITE) با هدف توسعه کسب و کار در دوران پساتحریم و ایجاد بسترهای لازم برای کسب سهم ایران در بازار منطقه‌ای از 4 لغایت 6 آبان‌ماه توسط مرکز فابا در محل مجتمع نمایشگاهی تهران واقع در بوستان گفتگو از ساعت 9 صبح تا 19 برگزار می‌شود. در این رویداد سه روزه شرکت کنندگانی چون بانک‌ها، شرکت‌های داخلی و خارجی، سفرا، نهادهای حاکمیتی، نمایندگان کشورها و صاحبان ایده‌های نوین در حوزه "استارت‌آپ‌ها" در بخش‌های متنوع چون افتتاحیه، اختتامیه، نشست‌ها و سمینارهای تخصصی حضور دارند.

در نمایشگاه ITE (سرنام Iran Transaction Exhibition) شرکت‌های فعال در حوزه بانکداری، بانکها، پرداخت الکترونیکی، صنایع مالی، نهادهای ارائه دهنده خدمات همگانی حضور داشته و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک مرکزی، پلیس فتا، شهرداری تهران و مرکز همکاری‌های فناوری‌ و نوآوری ریاست‌ جمهوری آمادگی و پشتیبانی خود را در جایگاه حامیان راهبردی این رویداد اعلام کرده اند.

بنا به اعلام مدیریت مرکز فابا و رویداد ‌ITE، نمایشگاه "تراکنش" با هدف فراهم نمودن بسترهای لازم برای آشنایی فعالان ایرانی با دستاوردهای شرکت‌های خارجی و همچنین ایجاد زمینه مناسب برای تعامل و صادرات خدمات فناوری برگزار می شود و تعامل با جهان به ویژه بازارهای منطقه ای و توجه به نوآوری‌های مدرن در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک از رویکردهای اصلی همایش و نمایشگاه ITE است. در این نمایشگاه جمعی از مقامات عالی رتبه دولت، مدیران ارشد نظام بانکی و شرکت‌های فناوری اطلاعات نیز حضور خواهند داشت. تراکنش نمایشگاهی تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات صنایع مالی در ایران است که از آن به عنوان کانون تصمیم‌سازی و محور تعامل صنعت بانک‌داری و پرداخت ایران یاد شده است. در این همایش تخصصی مباحثی ذیل مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند گرفت:

- سند چشم انداز 1404 با هدف رسیدن ایران به جایگاه اول در منطقه به لحاظ علمی، اقتصادی و فناوری

- سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه که تیرماه امسال توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و بندهای آن بر بهبود مستمر فضای کسب و کار، ایجاد بازارهای رقابتی و گسترش امور فناوری اطلاعات و ارتباطات متمرکز است.

- تعامل خردمندانه با جهان متناسب با بهبود شرایط بین المللی و درک صحیح از فرصت‌های ایجاد شده پساتحریم به عنوان سیاست شفاف دولت یازدهم.

در اثنای برگزاری این همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی نوآوری در صنعت بانکداری،‌ سمینار تخصصی کارت و پرداخت و نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد نظام بانکی و شرکت‌های وابسته برگزار می شوند. علاوه بر آن، برگزاری هم‌زمان جشنواره کسب و کارهای نو یا "استارت آپ‌ها" از رویدادهای مهم در همایش ITE است که مباحث اصلی آن را بانک‌داری و خدمات مالی تشکیل می دهند.
جشنواره استارت آپ‌ها با ارائه ایده‌های نو توسط تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار در صنعت بانکداری و پرداخت، شرکت‌های خارجی فعال در عرصه‌ فناوری اطلاعات صنایع مالی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، سازمان‌های ارائه دهنده‌ خدمات فناوری اطلاعات همگانی، ارائه‌دهندگان خدمات و راهکارهای پرداخت الکترونیک، شرکت‌های تازه‌کار و صاحبان ایده‌های نوین در حوزه‌ تراکنش از جمله شرکت‌کنندگان جشنواره "استارت آپ‌ها" هستند.
شایان ذکر است که فابا (مرکز فرهنگ‌سازی و آموزش بانکداری الکترونیک شبکه) به عنوان عضو شورای راهبری بانکداری الکترونیک و زیر نظر مدیران عامل بانک‌های کشور برنامه ها و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی را برای مدیران شبکه بانکی، کارکنان بانک‌ها و مشتریان اجرا می کند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟