ستاری در مراسم افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز
برای توسعه علمی کشور به حمایت جدی نیاز داریم
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور "آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز" را افتتاح کرد. این مراسم که در دانشگاه تهران برگزار شد، ستاری توسعه فناوری کشور را از مسایل جدی سازمان مطبوعش برشمرد و با اشاره به عقب‌ماندگی کشور در بسیاری از حوزه‌ها مانند داروسازی، سرمایه‌گذاری مناسب را باعث پیشرفت حوزه‌های علمی کشور دانست.

"آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز" با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دو وزارت‌ علوم و بهداشت و با هدف همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی در مسیر توسعه فناوری‌های شناختی تاسیس شده است. در مراسم افتتاحیه این آزمایشگاه اسحاق جهان‌گیری، معاون اول رییس‌جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد فرهادی وزیر علوم، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی حضور داشتند.

در این مراسم، ستاری با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز خاطرنشان کرد: "این آزمایشگاه مدل موفقی است تا بتوانیم با در کنار هم قرار دادن اجزای مختلف، پروژه‌های تحقیقاتی را اجرا کنیم. در حال حاضر در حوزه‌هایی همچون بیوتکنولوژی و ژنتیک محققان به صورت میان‌رشته‌ای اقدام به انجام تحقیقات می‌کنند." معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به سیستم‌های آموزشی در حوزه‌های پزشکی و مهندسی بر توجه ویژه به این حوزه تاکید و تصریح کرد: "ستادهای توسعه فناوری این معاونت به صورت فرادستگاهی فعالیت دارند و تلاش می‌کنند که با ایجاد تعادل اقدام به توسعه فناوری در کشور کنند."

شایان ذکر است که این آزمایشگاه شامل دستگاه‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی 3تسلا، انواع دستگاه‌های تحریک غیرتهاجمی مغزی (TMSو TCS) سازگار با MRI، انواع دستگاه‌های الکتروانسفالوگرافی و طیف‌نگاری کارکردی مادون قرمز و مجهز به امکانات پیشرفته‌ی پردازی داده، تصاویر و سیگنال، آزمایشگاه واقعیت مجازی و ارزیابی شناختی است.

ایسوس

نظر شما چیست؟