رئيس دانشكده علمي كاربردي پست و مخابرات اعلام کرد:
ايران به هاب آموزش ICT منطقه تبدیل می‌شود
وحيد يزدانيان، رئيس دانشكده علمي كاربردي پست و مخابرات در آئین آغاز دوره آموزش بين‌المللي "توسعه نقشه راه پهن باند بيسيم" که با حضور شركت كنندگان خارجي و اساتيد افتتاح شد اعلام کرد که این دوره می‌تواند ايران را به هاب آموزشي ارتباطات و فناوري اطلاعات در منطقه تبدیل کند. استاندارد این دوره تحت نظر سازمان جهاني مخابرات است و از طرف اين سازمان، مدارک اعطا خواهد شد. برگزاري اين دوره يك رويداد بسيار مهم براي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در منطقه است.

یزدانیان در آئین افتتاحیه این دوره آموزشی كه با حضور 10 كشور عضو سازمان جهاني مخابرات و منطقه برگزار شد، ادامه داد: "اين دوره آموزشي با همكاري دفتر منظقه‌اي اتحاديه جهاني مخابرات در آسيا و مركز آموزش مخابرات در هندوستان برگزار مي‌شود و دعوتنامه مربوط به برگزاري اين دوره از دفتر منطقه‌اي سازمان جهاني مخابرات ارسال شده است."

مطلب پیشنهادی

جمع‌آوری و تهیه بانک اطلاعاتی جامع فعالان نرم‌افزارهای حوزه سلامت

 رئيس دانشكده علمي كاربردي پست و مخابرات با اشاره به شعار روز جهاني مخابرات در سال جاري ميلادي خاطرنشان كرد: "اين شعار كه بيانگر نقش ارتبازات و فناوري اطلاعات در توسعه كسب‌وكار و تأثير در اجتماع است موجب كاهش بيكاري و توسعه اشتغال مي‌شود و بررسي‌هاي جهاني نشان می‌دهد كه آسيب‌هاي اجتماعي و جرايم سازمان يافته ريشه در فقدان اشتغال دارد. بنابراين ICT مي‌تواند به صورت مستقيم منجر به ايجاد جهاني عاري از خشونت شود و ثبات اجتماعي را به همراه بياورد."

وي ادامه داد: "يك بررسي ديگر نشان مي‌دهد كه اگر بخواهيم كسب‌وكارها را رونق بدهيم احتياج به پهناي باند داريم و هرچه پهناي باند افزايش پيدا كند شاهد توسعه كسب‌وكار خواهيم بود و از طرف ديگر پهناي باند جنبه‌هاي مختلف دارد كه با توجه به توسعه شبكه‌هاي موبايلي و واگذاري‌هایی كه به نسل سوم و چهارم داشتيم و به سمت نسل پنجم مي‌رويم، پهن باند در بستر ارتباطات سيار نقش مهمي دارد. اين دوره آموزشي جزو دوره‌هايي است كه مسير ما را هموار مي‌كند تا بتوانيم "هاب آموزشي ICT" در منطقه وابسته به ITU باشيم."

ایسوس

نظر شما چیست؟