با حضور دو هزار مخترع
28/05/1395 - 22:06
فستیوال جایزه بزرگ اختراعات ایران برگزار می‌شود
اولین فستیوال جایزه بزرگ اختراعات ایران با هدف تولید و تجاری‌سازی اختراعات کشور و با حضور بیش از ۲ هزار مخترع، ۱۲۰ داور و با حمایت ۳۰ دانشگاه در تاریخ ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

در این فستیوال که ایده اولیه‌اش از سال ۱۳۹۱ کلید خورده و از سال ۱۳۹۳ به طور رسمی شروع به کار می‌کند، بیش از دو هزار مخترع از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و تحقیقاتی سراسر کشور شرکت دارند که عمدتا متخصص هستند. این همایش با توسط خانه تکنولوژی ایران و با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حمایت بیش از 30 دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور در شرکت پنها برگزار می‌شود. 

مطلب پیشنهادی

ایده‌های نوآورانه در «مسابقه شهر هوشمند» زورآزمایی می‌‌کنند

 در نخستین فستیوال بین‌المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران با داوری ۳۸۹ اختراع توسط ۱۲۰ داور، به ۱۰۰مخترع منتخب تسهیلات نظام وظیفه و ۳۰مخترع منتخب تسهیلات بانکی تعلق می‌گیرد. از میان مخترعان 25 درصد خانم و 75 درصد آقا در رده سنی بین 25 تا 50 سال هستند. همچنین 40 درصد طرحها از سوی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و 60 درصد اختراعات از سوی افراد با مدرک دکتری و اعضای هیات علمی دانشگاه ها بوده است.

شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت پنها از حامیان برگزاری جایزه بزرگ اختراعات ایران هستند و در کنار سامانه ۷۸۰ به طرح‌های برتر منتخب تسهیلات ویژه مانند وام و کسری نظام وظیفه می‌دهند. 

این رویداد در روزهای ۲۸ و ۲۹ مردادماه در ۹ گروه جداگانه و دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟