در دهمین اجلاس شورای سران اپسکو پذیرفته شد
قرارگیری یک ماهواره ایرانی در منظومه ماهواره‌های مشترک اپسکو
دهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری‌های فضایی کشورهای آسیا- اقیانوسیه (اپسکو) در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و سران سازمان همکاری‌های فضایی کشورهای آسیا- اقیانوسیه (اپسکو) پیشنهاد ایران برای قرارگیری یک ماهواره ایرانی در منظومه ماهواره‌های مشترک کشورهای عضو این سازمان را پذیرفتند.

 دهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری‌های فضایی کشورهای آسیا- اقیانوسیه (اپسکو) در روزهای 16 تا 18 شهریور در شهر استانبول ترکیه و به ریاست محسن بهرامی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران برگزار شد. در این اجلاس کشورهای عضو درباره پروژه‌های مشترک فضایی، آموزش و توسعه نیروی انسانی متخصص، به اشتراک‌گذاری داده‌های فضایی و منظومه ماهواره‌های چند‌منظوره و همچنین ماهواره‌های کوچک دانشجویی تبادل نظر کردند. 

همچنین در این اجلاس، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای قرارگیری یک ماهواره ایرانی در منظومه ماهواره‌ای مشترک کشورهای عضو، پس از بحث‌وبررسی مورد تصویب قرار گرفت. لازم به ذکر است که در نهمین دوره این اجلاس که آبان ماه سال گذشته در شهر پکن برگزار شد، ایران ریاست شورای سران اپسکو را به مدت 2 سال عهده‌دار شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟