بهرامی در پنجمین کنفرانس و دوره طلایی نانو:
به‌کارگیری فناوری نانو در صنعت فضایی کشور نیاز به متناسب‌سازی دارد
پنجمین کنفرانس علمی و دوره طلایی نانو در روزهای 4 لغایت 5 آذر ماه با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران و به همت انستیتو پاستور ایران-تهران برگزار شد. اما رئیس سازمان فضایی کشور یکی از سخنرانان این کنفرانس بود.

محسن بهرامی در پنجمین کنفرانس و دوره طلایی نانو گفت: «فناوری نانو پدیده‌ عظیمی است که در تمامی گرایش‌های علمی راه یافته و از فناوری های نوینی است که با سرعت هرچه تمام تر درحال توسعه می‌باشد. سطح رشد علمی نانو در کشور در طول سال‌های اخیر بسیار مناسب بوده، اما جهت‌گیری این علم برای استفاده در صنایع مختلف از جمله صنعت فضایی کشور نیاز به متناسب‌سازی دارد.»

معاون وزیر ارتباطات افزود: «در گذشته حتی به رفتن به فضا فکر نمی شد، اما هم‌اکنون رفتن به مریخ تبدیل به یک مساله شده است. این مساله نشان دهنده آن است که آینده‌ای پیش روی ماست که باید برای کشف آن تلاش کنیم و در این مسیر، دانشی که به ما امکان حرکت رو به جلو می دهد فناوری نانو است. نظم نوین فناورانه‌ای در حال به وجود آمدن است و ما نیز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان یک عضو از جامعه جهانی باید در شکل‌گیری آینده موثر باشیم و سنگ بنایی برای آیندگان خود ایجاد نماییم. حضور در آینده ورای زنده بودن است و باید حضوری فرهنگی در آینده داشت.»

شایان ذکر است که این کنفرانس و دوره علمی با هدف بررسی و تبادل آخرین یافته‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف از جمله مفاهیم پایه، روش‌های ساخت وسنتز نانومواد، روش‌های شناسایی و آنالیز نانوساختارها، تجاری‌سازی و ثبت پتنت با پنل اختصاصی روش‌های نوین دارورسانی هدفمند به سرپرستی پروفسور عظیم اکبرزاده و با مدیریت اجرایی عباس میرزاپور، مدیر نهاد توسعه و ترویج کارگروه نانو واحد علوم و تحقیقات و حضور دانشمندان برجسته کشور در حوزه‌های مختلف شیمی، بیوتکنولوژی، داروسازی و مهندسی پزشکی برگزار شد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟