2K و 4K را فراموش کنید
سامسونگ می‌خواهد اسمارت‌فون‌هایی با نمایشگر 11K بسازد!
اگر فکر می‌کردید که نمایشگرهای 2K افراط آمیزاند، حتما با این خبر شگفت‌زده خواهید شد: سامسونگ مشغول کار روی یک نمایشگر 11K با تراکم 2250 پیکسل در هر اینچ و تفکیک‌پذیری 11264 در 6336 پیکسل است. این نمایشگر اندازه 5.75 اینچی خواهد داشت و تلفن‌های هوشمند آینده را مزین خواهد کرد.

به گفته سایت خبری کره ای ET News، سامسونگ و دولت کره جنوبی دست به دست هم داده‌اند تا کار روی نمایشگرهای 11K را آغاز کنند، و 26.5 میلیون دلار هم در این پروژه 5 ساله سرمایه گذاری خواهد شد. ظاهرا 13 شرکت‌ از اول ژوئن مشغول کار روی این پروژه بوده‌اند.

به نظر می‌رسد سامسونگ پیشرفت‌های زیادی در توسعه این نمایشگر 11K داشته است. حتی امکان دارد که این شرکت و شرکایش بتوانند یک نمونه آزمایشی از این نمایشگر 11K را در المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ 2018 در معرض دید قرار دهد.

ولی در حال حاضر نمایشگر 11K یک رویای فناوری است. نمایشگرهای Quad HD 2K فعلی حداکثر تفکیک‌پذیری 2560 در 1440 پیکسل و تراکم 576 پیکسل در اینچ را دارند. در مقام مقایسه، نمایشگر 11K چهار برابر بیش از باکیفیت‌ترین نمایشگر تلفن‌هوشمند حال حاضر، تراکم پیکسلی خواهد داشت.

البته بحث‌های بسیاری وجود دارد که آیا چشم انسان حتی قادر به تشخیص تفاوت میان تفکیک‌پذیری HD 720p و Full HD 1080p هست یا خیر؛ چه رسد به تفاوت میان نمایشگر Full HD  و Quad HD. از طرف دیگر همه می‌دانیم که نمایشگرهایی با تفکیک‌پذیری بالاتر، باتری را زودتر خالی می‌کنند، که این خود عیبی ست که اکثر مشتریان نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند.

با وجود تمام این‌ها، سامسونگ بر این عقیده است که نمایشگر 11K ارزش سرمایه‌گذاری این پول و زمان را دارد. این شرکت می‌گوید که ممکن است افکت سه بعدی را نیز روی این نمایشگر امتحان کند، که این خود مشکلی دیگر را پیش می‌کشد. نمایشگرهای سه‌بعدی همیشه به خاطر آسیبی که به چشم می‌زنند و سبب بدحالی مردم می‌شوند؛ مورد استقبال قرار نگرفته‌اند. البته ممکن است سامسونگ راهی برای عبور از این مشکلات پیدا کند. این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برد و احتمالا تا قبل از سال 2018 تحولات بزرگی در فناوری نمایشگرها و باتری‌ها رخ خواهد داد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟