بیلد جدید همراه با قابلیت‌های جدید
مایکروسافت بیلد جدیدی از ویندوز 10 را منتشر کرد
مایکروسافت غول بزرگ دنیای فناوری و به ویژه نرم‌افزار در نظر دارد قابلیت‌های جدیدی را در قالب ردستون 5 که قرار است پاییز منتشر شود در قالب برنامه اینسایدر در اختیار کاربران قرار دهد. به ویژه افرادی که مشترک Skip Ahead هستند. اما بیلد جدیدی که به صورت آزمایشی چند روزی در اختیار کاربران قرار گرفته همراه با دو قابلیت مهم و جذاب در اختیار کاربران قرار گرفته است.

همه کاربران و به ویژه رسانه‌های خبری در انتظار هستند تا نسخه بعدی از دومین به‌روزرسانی ویندوز 10 برای سال 2018 را دریافت کنند. رداستون 4 که به آن Spring Creators Update نیز گفته می‌شود قرار است همراه با ویژگی‌های قابل توجهی در چند روی آینده در اختیار کاربران قرار دهد. مایکروسافت در وبلاگ این شرکت نوشته است: «ما به‌روزرسانی رداستون 4 را تا چند روی دیگر در اختیار کاربران قرار خواهیم داد، اما در عین حال کار روی به‌روزرسانی Redstone 5 را نیز آغاز کرده‌ایم.» مایکروسافت دو روز پیش بیلد آزمایشی جدیدی را در اختیار کاربران اینسایدر قرار داده است. نسخه‌ای که در اختیار مشترکان Skip Head قرار گرفته همراه با یکسری تغییرات و پیشرفت‌های مهم در اختیار این افراد قرار گرفته است. البته به این نکته توجه داشته باشید که همه قابلیت‌ها و امکاناتی که مایکروسافت پیش از این به آن‌ها اشاره کرده بود قرار نیست در این به‌روزرسانی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

به عبارت دیگر بخشی از این قابلیت‌ها همراه با به‌روزرسانی پاییز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اما بیلد جدید موسوم به Build 17634 دو قابلیت جدید و تازه در اختیار کاربران قرار داده است. اولین قابلیت جدید معرفی شده از سوی مایکروسافت روی جست‌وجوی پیشرفته در برنامه تقویم متمرکز است. قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق به‌کارگیری کلیدواژه‌ها جست‌وجویی در رویدادهای ثبت شده (در گذشته یا آینده) داشته باشند. این جست‌وجو بر مبنای فیلد‌هایی همچون نام، مکان، اسامی افرادی که نامشان در رکوردهای اطلاعاتی ضبط شده یا کلیدواژه‌های ساده‌ای که بخشی از یک موجودیت هستند انجام می‌شود.

به این ترتیب، رویدادهایی که بر مبنای این کلیدوژه‌ها و جست‌وجوی پیشرفته پیدا شوند به وضوح در تقویم شخصی قابل مشاهده خواهند بود. رویدادهایی که در این بخش به شکل صریح نشان داده نمی‌شوند به رنگ خاکستری نشان داده می‌شوند، در نتیجه به سرعت می‌توانیم هر چیزی را در هر لحظه‌ای که به آن نیاز داشتیم پیدا کنیم. همچنین این نکته را در ذهن داشته باشید که عملکرد جدید جست‌وجو در برنامه تقویم در برنامه آتلوک، هات‌میل، لایو و حساب‌های آفیس 365 نیز کار می‌کند، اما تا این لحظه عملکرد فوق با Exchange، جی‌میل، یاهو و تقویم IMAP سازگاری ندارد.

سایر قابلیت‌های بهبودیافته در Windows 10 Build 17634

قابلیت مهم دیگری که در بیلد جدید بهبود یافته در ارتباط با Cortana Show Me بوده که از دستورات صوتی پشتیبانی می‌کند. Show Me یکی از قابلیت‌های دستیار هوشمند کورتانا ویندوز 10 است که مجموعه‌ای از آموزش‌های کاربردی که نحوه کار با این دستیار شخصی را ارائه می‌کند در خود جای داده است. قابلیتی که به کاربران کمک می‌کند از طریق برنامه Configuration به شکل ساده‌تری تنظیمات ویندوز را انجام دهند. به‌طور مثال تعویض پس‌زمینه ویندوز 10 از طریق کورتانا از جمله این موارد است. مایکرسافت گفته است قابلیت Cortana Show Me به کاربران اجازه می‌دهد از طریق فرمان‌های صوتی نیز ویندوز خود را به‌روزرسانی کنند. در کنار دو قابلیت یاد شده یکسری از باگ‌های مربوط به مرورگر مایکروسافت اج نیز بهبود پیدا کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟