آخر هفته با شبکه: نکاتی جالب درباره ساتیا نادلا، مردی که مایکروسافت را متحول کرده است
5 حقیقت جالب درباره مدیر مایکروسافت که از آن بی‌اطلاع هستید
همه شما حتما نام ساتیا نادلا به گوش‌تان خورده است. اما اگر آشنایی با وی ندارید کافی است بدانید که او مدیرعامل فعلی غول فناوری دنیا یعنی مایکروسافت است. نادلا در روز 19 آگوست سال 1967 میلادی متولد شد. در این مطلب قصد داریم تا 5 حقیقت جالب درباره مدیرعامل کنونی مایکروسافت را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

ساتیا نادلا در ماه فوریه سال 2014 میلادی سکان هدایت مایکروسافت را به‌دست گرفت. از زمان روی کار آمدن وی، تغییرات و اصلاحات مهم و جدی صورت گرفته است. در واقع از سال 2014 به‌بعد، نادلا دائما در حال هدایت این شرکت به‌سمت قله‌های مرتفع‌تر است.

یکی از مسائلی که باعث شد نام ساتیا بیشتر از پیش بر سر زبان‌ها بیافتد، تغییر تمرکز وی از نرم‌افزار به‌طیف وسیع‌تری از محصولات از جمله کلاود و گجت‌ها بود. وی باعث شد تا اعتبار مایکروسافت در حوزه خدمات مبتنی بر ابر بیشتر از گذشته شود.

در اینجا به 5 حقیقت مهم و جدی درباره او می‌پردازیم تا بیشتر با شخصیت آو آشنا شوید.

1- تحصیل در دانشگاه مانیپال

 ساتیا نادلا دوران دانش‌آموزی خود را در مدرسه دولتی حیدرآباد به پایان رساند. بعد از این مرحله، وی به دانشگاه Manipal رفت تا در رشته مهندسی الکترونیک و ارتباطات به تحصیل بپردازد. نادلا در سال 1988 میلادی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و برای تکمیل تحصیلات به آمریکا مهاجرت کرد و در نهایت در دانشگاه ویسکانسین و در رشته علوم کامپیوتر تحصیلات‌اش را ادامه داد.

او هم‌چنین، از مدرسه کسب‌وکار دانشگاه شیکاگو موفق به دریافت مدرک MBA شد.

2- ساتیا نادلا در سال 1992 میلادی به مایکروسافت پیوست

نادلا قبل از این‌که در سال 1992 وارد مایکروسافت شود در شرکت سان میکروسیستمز که هم‌اکنون در تملک شرکت اوراکل است کار می‌کرد. او نقش مهم و کلیدی در گروه Bing مایکروسافت دارد. از دیگر کارهای عمده او می‌توان به انتقال پایگاه داده، ابزار توسعه دهنده، و ویندوز سرور این شرکت به کلاود یا ابر در قالب Azur (آزور) اشاره کرد. از زمان روی کار آمدن ساتیا نادلا، این شرکت بزرگ از روش‌ها و شیوه‌های نوین بازاریابی استفاده می‌کند.

علاوه بر تمام موارد فوق، نادلا به ارائه نسخه ابری مایکروسافت آفیس، که به‌نام آفیس 365 شناخته می‌شود، کمک شایانی کرد. به‌گفته مایکروسافت، آفیس 365 یکی از سودده‌ ترین محصولات در تاریخ این شرکت است.

3- ساتیا نادلا با همکلاسی خود در مدرسه ازدواج کرد

ساتیا نادلا در سال 1992، یعنی همان سالی که وارد مایکروسافت شد با "آنوپاما" ازدواج کرد. آنوپاما هم مدرسه‌ای ساتیا نادلا بود. حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر بوده و همگی در Bellevue در واشنگتن زندگی می‌کنند.

4- ساتیا نادلا عاشق ورزش کریکت است

ساتیا نادلا از دوران خردسالی علاقه شدیدی به کریکت داشت و حتی عضو تیم مدرسه خود بود. وی در یکی از مصاحبه‌های‌اش گفته بود که این ورزش باعث شد تا کار تیمی و مدیریت و رهبری را فرا بگیرد.

5- ساتیا نادلا مشغول نوشتن کتابی درباره خودش است

ساتیا نادلا مشغول کار بر روی کتابی تحت عنوان Hit Refresh است. در این کتاب سه داستان روایت می‌شود: سفر شخصی نادلا، تغییرات و اصلاحاتی که این روزها در شرکت وی در حال رخ دادن است، و دیگری پدیده‌ای به‌نام ماشین‌های هوشمند و ورود آن‌ها به تمام جنبه‌های زندگی انسان‌ها است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟