پایان تلخ یکی از مشهورترین شرکت‌های مشاوره‌ای سیاسی
بعد از رسوایی درز داده‌های فیسبوک، کمبریج آنالیتیکا تعطیل می‌شود
در هفته‌های اخیر اخبار بسیار زیادی در رابطه با رسوایی فیسبوک منتشر شده است. همان‌طور که می‌دانید فیسبوک داده‌ها و اطلاعات کاربران خود را در اختیار شرکتی به‌نام "کمبریج آنالیتیکا" قرار می‌داد. بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، این شرکت مشهور به‌دلیل سوءاستفاده از اطلاعاتی که فیسبوک در اختیار آن‌ها قرار می‌داده بسته می‌شود.

فیسبوک این روزها بسیار خبرساز شده و در رأس تمام اخبار دنیای فناوری و در صدر مهم‌ترین اخبار دنیا قرار دارد. اما این اخبار در رابطه با فناوری‌های جدید یا محصولات تازه نیست، بلکه فیسبوک درگیر یک رسوایی بزرگ شده است. این شرکت متهم است که اطلاعات و داده‌های کاربران خود را در اختیار یک شرکت به‌نام کمبریج آنالیتیکا قرار می‌داده است. این شرکت تمام این اطلاعات را از فیسبوک خریداری کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌داد.

مسئولیت فیسبوک ایجاب می‌کرده تا همه چیز را به‌صورت دقیق تحت نظر داشته باشد و تمام جوانب را ارزیابی کند.

پایان اجتناب‌ناپذیر کمبریج آنالیتیکا

کمبریج آنالیتیکا یکی از شناخته‌ شده‌ترین و مشهورترین شرکت‌ها در سال‌های اخیر بود اما مجبور شد تا در یک کنفرانس خبری و با حضور تمامی کارمندان خود آینده این شرکت را به‌اطلاع برساند.

به‌گفته مدیران این شرکت، بسته و تعطیل شدن کمبریج آنالیتیکا امری اجتناب‌ناپذیر بوده و به‌دلیل رابطه آن‌ها با رسوایی فیسبوک شهرت و اعتبار آن‌ها خدشه‌دار شده است.

همه انتقادات و تقصیرات متوجه فیسبوک است

اتنشار این اخبار باعث شد تا کمبریج آنالیتیکا اعتبار و از همه مهم‌تر مشتریان خود را از دست بدهد. به‌همین دلیل، تغییرات احتمالی در شرکت بی‌فایده و نامربوط است.

"علی‌رغم تمام مشکلات پیش آمده و رسوایی‌های اخیر، کمبریج آنالیتیکا اطمینان دارد که هیچ کدام از کارمندان این شرکت بر خلاف اصول اخلاقی و قانونی عمل نکرده‌اند. از طرفی درج این اخبار در رسانه‌ها باعث شده تا این شرکت تمام مشتریان و تأمین کنندگان خود را از دست بدهد. به‌همین دلیل، کمبریج آنالیتیکا به این نتیجه رسیده که ادامه این کسب‌وکار منطقی نبوده و چاره‌ای جز تعطیلی و بسته شدن دفتر این شرکت وجود ندارد."

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، دسترسی کمبریج آنالیتیکا به‌اطلاعات کاربران تنها محدود به شبکه اجتماعی فیسبوک نبوده و به‌صورت مشابه اطلاعات کاربران توییتر هم در اختیار آن‌ها قرار داشته است.

با این‌حال، کمبریج آنالیتیکا هم‌چنان اصرار بر بیگناهی خود دارد و تلاش می‌کند تا نشان دهد که هنوز هیچ مدرکی دال بر مجرم بودن آن‌ها ارائه نشده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟