مرگی بدون دردسر و در کمال آرامش
با نخستین ماشین مرگ دنیا آشنا شوید
تا حالا فکر کرده‌اید که فناوری به‌خدمت مرگ بیاید؟ تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید که مرگ‌تان به چه شکل خواهد بود؟ به‌تازگی، یک سیستم جدید به‌نام "ساکرو" طراحی و ساخته شده که حکم ماشین مرگ را دارد و با استفاده از یک دکمه به زندگی فردی که داخل آن دراز کشیده خاتمه می‌دهد!

فکر کردن به‌مرگ امری کاملا عادی است زیرا دیر یا زود برای همه ما اتفاق می‌افتد. تا به‌حال به‌این فکر کرده‌اید که مرگ شما به‌ چه شکل خواهد بود؟ البته، حتما ترجیح می‌دهید که سریع و بدون درد باشد، مانند فشردن یک دکمه.

حالا این ایده رنگ واقعیت به‌خود گرفته است. دکتر فیلیپ نیتچکه، که به او دکتر مرگ گفته می‌شود، اولین ماشین خودکشی دنیا را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته و نام آن‌را "سارکو" (Sarco) گذاشته است.

اگر می‌خواهید ببینید مرگ خودخواسته چه حسی دارد می‌توانید با استفاده از واقعیت مجازی و عینک‌های VR وارد این دستگاه شوید تا به‌طور واقعی آن‌را تجربه کنید.

دکتر نیتچکه قصد دارد تا طرح و نقشه این سیستم را روی اینترنت آپلود کند تا هر فردی با چاپ آن در حالت سه بعدی بتواند سریع، بدون درد و در کمال آرامش به‌دیار ابدی برود.

اما این ماشین مرگ چگونه کار می‌کند؟ این کار توسط هیپوکسی انجام می‌شود یعنی با تزریق نیتروژن مایع در داخل این سیستم میزان اکسیژنی که برای نفس کشیدن نیاز است کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه اول از همه مغز و بعد از آن سایر اعضای بدن از کار می‌افتد: حس سرگیجه، نفس‌های تند و نامنظم، عرق کردن، افزایش ضربان قلب و در نهایت از دست دادن هوشیاری.

شاید خیلی طولانی به‌نظر برسد اما دکتر سازنده آن می‌گوید که تمام این فرآیند در کمتر از یک دقیقه صورت می‌گیرد. کافی است شخص وارد ساکرو شود، دراز بکشد و وقتی آماده بود دکمه را فشار دهد. به‌گفته وی: "مرگ به‌وسیله ساکرو هیچ دردی ندارد. هیچ حس خفگی وجود ندارد زیرا میزان کاهش اکسیژن به‌کندی انجام می‌شود."

هرچند که تمام این ادعاها در حد نظریه است، چون واقعا کسی آن‌را به‌طور واقعی تست نکرده است. یکی از مزیت‌های ساکرو آن است که بعد از یک بار استفاده به‌طور کامل تجزیه می‌شود و اثری از آن باقی نمی‌ماند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟