آخر هفته با شبکه
گالری عکس: باغچه‌های کوچک و زیبا پشت کامیون ژاپنی‌ها
اگر به‌باغچه و فضای سبز علاقه دارید اما بهانه شما آپارتمان‌نشینی است بهتر است نگاهی به گالری زیر داشته باشید تا با خلاقیت و ایده جالب ژاپنی‌ها آشنا شوید.

برای نسل جوان، باغبانی در حال تبدیل شدن به شکلی از لاکچری است. از آن‌جایی که تعداد افراد بیشتری به‌سمت زندگی در آپارتمان‌های کوچک شهری رو می‌آورند، داشتن فضایی که بتوان در آن گل و گیاه کاشت یا بازی کرد امکان‌پذیر نیست. یعنی این‌که چنین گزینه‌ای برای آپارتمان‌نشین‌ها وجود ندارد. اما، ژاپنی‌ها نشان دادند که با کمی خلاقیت و خیال‌پردازی هر چیزی ممکن است.

مسابقه سالانه باغبانی Kei Truck Garden که توسط مجمع پیمان‌کاران مناظر ژاپن برگزار می‌شود باغ و باغچه را برای مردم این کشور به همراه می‌آورد. کامیون‌های Kei کامیون‌هایی با سطح تخت هستند که عموما در صنایع ساخت‌وساز و چشم‌اندازها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همه ساله، بسیاری از فعالان این صنعت از سراسر ژاپن وسایل نقلیه خود را گرد هم می‌آورند تا با ایجاد باغچه‌های بسیار کوچک و زیبا در پشت کامیون‌ها اوج هنر و خلاقیت را در برابر چشم بینندگان قرار دهند.

این تکه‌های کوچک از زیبایی طبیعی در حال حرکت شامل گونه‌های مختلف طراحی، از باغ‌های سنتی ژاپنی‌ها گرفته تا برخی از نمونه‌های مدرن و امروزی می‌شود. برای خلق این مناظر زیبا از نورپردازی و هم‌چنین ویژگی‌های آب استفاده شده است.

پس، اگر به باغ و باغچه علاقه دارید ولی فکر می‌کنید فضایی برای این کار در اختیارتان نیست، بهتر است از این طراحان الهام بگیرید و باغچه‌های مخصوص خودتان را بسازید. برای دیدن این گالری زیبا و سبز با ما همراه باشید.

1- یک باغچه زیبا به‌همراه میز و نیمکت برای صرف یک فنجان چای یا قهوه

2- باغچه‌ای با شاخه‌های بامبو

3- طراحی سبز و زیبا به‌همراه آبنمای تماشایی

4- کافه سبز

5- Red Leaf Brodace به‌همراه در کاغذی شوجی

6- باغچه سنتی ژاپنی با درخت بوناسی

7- آبشار پاییزی

8- باغچه ژاپنی در پشت کامیونت

9- منظره‌ای تماشایی با میز قهوه

10- باغچه رمانتیک

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟