مدل‌های جدید کاملاً سازگار با HDR و 4K
ال‎جی اولین تلویزیون OLED کاملا فلت دنیا را ساخت
اگر تحت تأثیر کیفیت تصویر فوق‎العاده تلویزیون‌های OLED ال‌جی قرار گرفته‎اید ولی در عین حال خمیدگی صفحه شما را آزرده‎خاطر می‎کند، مطمئنا خوشحال خواهید شد وقتی بفهمید که ال‎جی ماه میلادی آینده تلویزیون‌های 4K فلت خود را روانه بازار می‎کند. این تلویزیون جدید اولین مدل کاملا سازگار با HDR می‎باشد و می‎تواند تصاویر با حوزه پویا بسیار بالا هم از منابع پخش تصویر و هم وسایلی که به آن وصل می‎شوند را نمایش دهد.

تلویزیون OLED کاملا فلت جدید شرکت ال‎جی که سری EF9500 است، شامل دو مدل 55 اینچ 55EF9500 و 65 اینچ 65EF9500 می‎شود. از لحاظ قیمتی و مشخصاتی، این دو مدل مشابه سری EF9600 هستند که منحنی است. مدل کوچکتر 5500 دلار قیمت دارد و مدل بزرگتر 7000 دلار. ولی یک استثناء وجود دارد: مدل EF9500 تنها OLED ال‎جی است که به طور کامل امکان پخش تصاویر HDR از پلیرها و دیسک‌های بلوری Ultra HD که اواخر امسال به بازار می‎آیند را خواهد داشت. در عین حال برای سری EF9600 امکان به‌روزرسانی وجود دارد تا بتواند تصاویر HDR که توسط برخی رسانه‌ها مانند Netflix ،Amazon و Vudu پخش می‎شود را پردازش کند. ولی این به‌روزرسانی شامل پورت‌های HDMI نمی‎شود. البته این مسئله چندان هم حاد نیست چون همچنان دیسک‌های بلوری معمولی کیفیت بالایی دارند.
اگر با مفهوم HDR آشنایی ندارید، HDR می‎تواند سطح بالاتری از کنتراست بین نور و تصویر تیره روی صفحه را فراهم کند و خروجی واقعی‎تری را به بیننده ارائه دهد. مثلا HDR نور روشن را روشن‎تر جلوه می‎دهد، با اضافه کردن واقع‌گرایی به تابش نور خورشید از سطح دریاچه به بیننده حس بهتری منتقل می‌کند یا به درخشندگی ماه و ستارگان در یک شب تاریک شدت بیشتری می‎بخشد. به عقیده بسیاری این ویژگی بسیار چشمگیر است. خیلی براین عقیده‎اند که  کیفیت تصویر در HDR در مقایسه با دقت تصویر بالای UHD جهش قابل ملاحظه‎ای داشته است.

ال‎جی ادعا می‌کند که تلویزیون‌های OLED برای HDR کاملا مناسب هستند چرا که فناوری به کار رفته در این تلویزیون می‎تواند سطوح سیاه کامل را نمایش دهد. این تلویزیون‌ها بدون اینکه هاله‎ای از نور دور اشیاء روشن ایجاد کنند به این سطح از وضوح می‎رسند. پیشرفت‌هایی که در زمینه تلویزیون‌های LCD/LED در سال‌های اخیر رخ داده بسیار قابل‎توجه است، هر چند که در مقایسه این دو با هم همیشه LED پیروز است.
شاید تنها ایرادی که به آن وارد است پایین‎تر نبودن قیمت OLED فلت نسبت به مدل منحنی است چرا که هزینه ساخت فلت پایین‎تر است. البته نباید فراموش کرد که ساخت تلویزیون‌های OLED همچنان بسیار هزینه‎بر است و ال‎جی هم تنها شرکت تولید‎کننده این نوع تلویزیون‌ها است. شاید بد نباشد بدانیم که اولین تلویزیون OLED ال‎جی قیمتی برابر با 15000 دلار داشت در حالیکه مدل جدید با حدود 75 درصد  کاهش درعرض فقط دو سال قیمتی برابر با 2500 دلار دارد. انتظار می‎رود که ال‎جی محصول جدید خود را هفته آینده در نمایشگاه IFA 2015 در برلین به دید عموم بگذارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟