اگر دنبال گوشی با قیمت مناسب هستید شیائومی را فراموش نکنید
با بهترین گوشی‌های مقرون به‌صرفه شیائومی در سال 2018 بیشتر آشنا شوید
اگر دنبال گوشی هستید که ارزش هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید را داشته باشد از همین‌جا شروع کنید. در این مقاله به‌بررسی گوشی‌های شیائومی می‌پردازیم تا بیشتر از پیش با محصولات این شرکت آشنا شوید و انتخاب آسان‌تری در هنگام خرید داشته باشید.

با این‌که شیائومی از آن دسته تولیدکنندگانی است که حضور کم‌رنگی در خارج از آسیا دارد اما روز به‌روز در حال رشد و پیشرفت است. این شرکت در حال حاضر پنجمین فروشنده بزرگ گوشی‌های موبایل در سطح جهان به‌شمار می‌رود. این جایگاه با درنظر گرفتن این مسئله که تنها سه سال از عمر آن می‌گذرد دستاورد بزرگ و فوق‌العاده‌ای است.

شیائومی در سال گذشته میلادی موفق شد با پشت سر گذاشتن سامسونگ به‌بزرگ‌ترین برند اسمارت‌فون در بازار هند تبدیل شود و هم‌اکنون به‌آرامی در حال ورود به بازارهای اروپا است.

علی‌رغم این‌که خیلی‌ها این نام را شنیده‌اند اما ممکن است هم‌چنان با محصولات آن غریبه باشند. شهرت عمده این برند ساخت دستگاه‌هایی است که هم مشخصات فنی بالایی دارند و هم این‌که قیمت آن‌ها منطقی و مقرون به‌صرفه است. برای آشنایی بیشتر با بهترین اسمارت‌فون‌های شیائومی با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

بهترین گوشی‌های رده‌بالا و مقرون به‌صرفه هواوی در سال 2018
اگر دنبال خرید یک گوشی مناسب با بودجه خود هستید

شیائومی Mi A2

این گوشی که در جولای سال جاری وارد بازار شد بعد از مدل Mi A1 در زمره اولین گوشی‌هایی است که "اندروید وان" را با خود به‌همراه آورده‌اند. از جمله پیشرفت‌های این مدل وجود چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 660 به‌همراه 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت فضای ذخیره داخلی است.

اما شاید مهم‌ترین ویژگی دوربینی است که برای آن طراحی شده: دو دوربین 12 و 20 مگاپیکسلی در پشت که باعث شده تا این گوشی یکی از بهترین دوربین‌های موجود در دسته گوشی‌های 300 دلاری را در اختیار داشته باشد. عکاسی فوق‌العاده در روشنایی روز و محیط‌های کم نور از مشخصات بارز این دوربین‌هاست. دوربین سلفی آن نیز 20 مگاپیکسل با مود پرتره مجهز به دستیار AI است. 

باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت یک روز کامل شارژ نگه می‌دارد و از فناوری "کوییک شارژ 3.0" استفاده می‌کند. گفته می‌شود تا پیش از پایان سال 2018 این گوشی قادر به دریافت به‌روزرسانی "اندروید 9.0 پای" خواهد بود.

شیائومی Mi Mix 2X

نخستین پرچم‌دار سال 2018 شیائومی در ماه مارس عرضه شد. طراحی آن مشابه مدل Mi Mix 2 است که در سال 2017 معرفی شد. اما بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن شامل چیپ‌ست 10 نانومتری اسنپ‌دراگون 845، رم 8 گیگابایت، 256 گیگابایت فضای ذخیره داخلی و باندهای LTE جهانی می‌شود.

از خصوصیات منحصر به‌فرد این مدل دوربین دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسل در پشت آن است. دوربین اصلی دارای سنسور سونی IMX 363 است که پیکسل‌های 1.4 میکرونی را ارائه می‌دهد و دومین دوربین محصول سامسونگ است که به‌عنوان لنزهای تله‌فوتو استفاده می‌شود.

این گوشی در روشنایی روز عملکرد خوبی دارد اما شاید کیفیت و قدرت اصلی آن در محیط‌های کم نور و در هنگام شب خودنمایی می‌کند. دلیل اصلی این عملکرد فوق‌العاده استفاده از دستیار AI در دوربین است که باعث بهتر شدن مود پرتره و قابلیت تنظیم پس‌زمینه است. در خصوص نرم‌افزار نیز، این گوشی اولین مصحول شیائومی با اندروید 8.0 اوریو است.

قیمت این گوشی در بازار چین 540 دلار است.

شیائومی ردمی نوت 5 پرو

این گوشی در فوریه 2018 در بازار هند معرفی شد و فروش آن بعد از تنها 4 ماه از مرز 5 میلیون گوشی عبور کرد. تمام برتری‌های این گوشی به مشخصات سخت‌افزاری آن برمی‌گردد: اولین گوشی در دنیا که به چیپ‌ست کوالکام اسنپ‌دراگون 636 مجهز شد. 

این چیپ در حقیقت همان چیپ اسنپ‌دراگون 660 است اما کلاک آن کاهش داده شده است. زیرا در غیراین‌صورت قیمت این گوشی سه برابر بیشتر از قیمت فعلی آن یعنی 220 دلار می‌شد. شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره داخلی باعث شده تا در این رده قیمت انتخاب بهتری در بازار وجود نداشته باشد. 

شیائومی می میکس 2

طراحی اصلی این گوشی مشابه گوشی "می میکس" است که در سال 2016 رونمایی شد. نمایشگر این گوشی با 5.99 اینچ کوچک‌تر از مدل قبلی است و لبه‌های خمیده آن باعث شده تا دست گرفتن و کار کردن با آن راحت‌تر باشد.

یکی از نقاط قوت این گوشی پشتیبانی از ارتباط LTE جهانی است و در مجموع 42 باند دارد. دوربین جلوی این گوشی به میله پایینی اتنقال داده شده و ماژول آن هم کوچک‌تر شده است. استفاده از سرامیک در قاب پشتی در کنار فریم میانی آلومینیومی از ویژگی‌های این گوشی به‌شمار می‌رود.

چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 835، 6 یا 8 گیگابایت رم، دوربین 12 مگاپیکسل، دوربین سلفی 5 مگاپیکسل به‌همراه باتری 3400 میلی‌آمپر ساعت از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی است.

طراحی بدون حاشیه یکی از ویژگی‌های مثبت این محصول 500 دلاری است.

شیائومی می 6

این گوشی اولین اسمارت‌فون زیر 500 دلار است که با اسنپ‌دراگون 835 تجهیز شده است. دوربین دو گانه در پشت که شامل لنزهای طیف عریض 12 مگاپیکسلی می‌شود از ویژگی‌های قابل بحث این گوشی است.

گوشه‌های خمیده با دو لایه شیشه‌ای که در بین فریم استنلس استیل قرار گرفته‌اند باعث شده تا این گوشی طراحی زیبایی داشته باشد. از مشخصات سخت‌افزاری آن می‌توان به چیپ‌ست 2.45 گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون 835، نمایشگر 5.15 اینچی فول اچ‌دی، 6 گیگابایت رم، فضای ذخیره داخلی 64 یا 128 گیگابایت و دوربین سلفی 8 مگاپیکسل اشاره کرد.

هدف از حذف جک 3.5 میلی‌متر در این مدل استفاده از باتری بزرگ‌تر 3 هزار و 350 میلی‌آمپر ساعت است.

شیائومی می A1

برتری قابل توجه این گوشی که در اکتبر 2017 رونمایی شد نرم‌افزار آن است. این اولین گوشی این تولید کننده است که در آن خبری از MIUI نیست. قیمت زیر 250 دلار در کنار طراحی زیبا، بدنه آلومینیومی، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پشت و لنزهای زاویه عریض از جمله مشخصات بارز این اسمارت‌فون است.

علاوه بر این، می A1 به چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 625 با 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت فضای حافظه داخلی، نمایشگر 5.5 اینچ فول اچ‌دی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسل و یک باتری 3 هزار و 80 میلی‌آمپر ساعت مجهز است.

تا پیش از پایان سال 2018 این گوشی به‌روزرسانی اندروید 8.0 اوریو را دریافت می‌کند. 

شیائومی ردمی 5A

این گوشی که در نوامبر 2017 معرفی شد مقرون به‌صرفه‌ترین محصول در تاریخ کوتاه شیائومی به‌شمار می‌رود. این اسمارت‌فون با قیمت کمتر از 100 دلار در بازار هند عرضه شد. مدل پایه این گوشی 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای حافظه داخلی دارد و از نمایشگر 5 اینچ 720p با چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 425، دوربین پشت 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد.

شیائومی می مکس 2

این گوشی که در می 2017 معرفی شد یکی از شگفتی‌های این شرکت است که عملکرد بسیار خوبی در بازار داشت. نمایشگر بزرگ‌تر 6.4 اینچ فول اچ‌دی با چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 625 به‌همراه 4 گیگابایت رم، فضای ذخیره داخلی 64 یا 128 گیگابایت و اسلات microSD از جمله مشخصات سخت‌افزاری این محصول است.

دوربین 12 مگاپیکسل، دوربین سلفی 5 مگاپیکسل در کنار باتری عظیم 5 هزار و 300 میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این گوشی به‌شمار می‌رود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟