باید به‌زودی با یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اپل خداحافظی کنید
اپل تصمیم دارد به عمر اپ آیتونز پایان دهد
وقتی صحبت از اکوسیستم اپل می‌شود، به‌ویژه زمانی‌که صحبت از نرم‌افزار برند اپل می‌شود، آیتونز یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزار اپل محسوب می‌شود. اما ظاهرا پایان عمر اپل آیتونز نزدیک است.

بله تمام شواهد و مدارک به این مسئله اشاره دارند که اپل تصمیم گرفته تا به‌دست خود و بعد از نزدیک به دو دهه از راه‌اندازی یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های دنیا، به عمر آیتونز اسطوره‌ای پایان دهد. این خبر از سوی اپل در جریان برگزاری همایش معروف WWDC اعلام می‌شود.

چیزی که بیشتر باعث تعجب و شگفتی می‌شود آن است که اپل مدت زیادی است این تصمیم را گرفته، پس قطعا باید شاهد خاموش شدن آیتونز در آینده‌ای نزدیک باشیم. مهم‌ترین دلیلی که باعث این تصمیم شده آن است که اپل به‌این نتیجه رسیده که آیتونز به‌عنوان یک برنامه بیشتر از این برای آن‌ها سود و منفعت ندارد. خیلی از کاربران به‌جای استفاده از آیتونز به سمت اپلیکیشن‌های طرف سوم رفته‌اند تا مدیریت فیلم‌ها، فایل‌های موسیقی و پادکست‌های خود را از طریق آن‌ها انجام دهند.

علاوه بر این خبر، انتظار می‌رود که اپل اپلیکیشن کاملا جدید "موزیک" (Music) را جایگزین آیتونز کند. همان‌طور که می‌دانید اکوسیستم اپل در حال حاضر هیچ نیاز ضروری به آیتونز ندارد.

18 سال از زمانی که استیو جابز فقید آیتونز را معرفی کرد می‌گذرد. در سال 2001، آیتونز یکی از قدرتمندترین ابزارهای نرم‌افزاری برای کامپیوترهای مک به‌شمار می‌رفت و بعد از آن بود که استفاده از آن به‌سایر دستگاه‌های اپل به‌ویژه در بازار موبایل گسترش پیدا کرد.

شاید پایان عمر آیتونز باعث خوشحالی همه نشود، اما برای خیلی از کاربران دیگر، این مسئله چیزی بود که باید یک روز اتفاق می‌افتاد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟