حذف اپلیکیشن‌هایی که حملات پهبادهای امریکایی را گزارش می‌دادند
اپل دو اپلیکیشن تلفن همراه را از اپل استور خود حذف کرد. دلیل این کار؟ گفته شده که این دو برنامه تعداد افراد کشته شده در حملات پهبادهای (Drone) آمریکایی را گزارش می‫دهند و به دلیل این‫که محتوای آن‫ها بیش از حد خشن است و اعتراضات زیادی را به دنبال داشته برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل بیشتر از فهرست برنامه‫های اپل استور کنار گذاشته شده‌اند.

برنامه متادیتاپلاس (Metadata+) که توسط "جاش بگلی" (Josh Begley) ویرایشگر "اینترسپت" طراحی شده، پروژه‫ای بود که اطلاعات موجود منتشر شده توسط دفتر خبرنگاران تحقیق کننده در زمینه حملات پهبادها را به اطلاع همگان می‫رساند. به گفته Fast Company، در ابتدا نام +Drone برای این برنامه انتخاب شده بود که چندین بار توسط اپل رد شد تا این‌که با نام جدید یعنی متادیتاپلاس از اوایل سال 2014 میلادی در Apple Store قرار گرفت.

مطلب پیشنهادی: ویدیوی شکار درون توسط عقاب در کسری از ثانیه

در هفته‫ای که گذشت شاهد بودیم که این برنامه به دلیل این‫که محتوای آن بیش از حد خشن است و اعتراضات زیادی را به دنبال داشته از فروشگاه اپل حذف شد. برنامه دوم "بگلی" به نام "ایفمرال پلاس" (+Ephemeral) طبق گفته روزنامه گاردین و توییت خود "بگلی" به دلیل این‫که اقدام به ضبط حملات پهبادها می‫کرده نیز حذف شده است.
این حرکت باعث می‫شود مشکل بین اپل و کاربرانش بیش از گذشته شود چرا که همیشه در مورد برقراری تعادل و توازن بین محیط امن و آن‫هایی که بیش از اندازه در موردشان حساسیت وجود دارد بحث بوده است. اپل معروف به این است که روی برنامه‫هایی که برای استفاده گوشی‫های آی‫فون در فروشگاه قرار می‫دهد حساسیت زیادی به خرج می‫دهد تا از هرگونه بدافزار و برنامه‫های مخربی که می‫توانند باعث ایجاد اختلال در گوشی‫ها شوند جلوگیری کند. ولی توجه بیش از حد باعث محدود شدن آی‫فون در کمک به شناخت دنیای واقعی می‫شود.
برنامه‫های مشابهی مانند Dronestream Twitter Account وجود دارد که مانند +Metadata اطالاعاتی در مورد پهبادها می‫دهد. اپل از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده و فقط به نوع محتوایی که در برنامه "بگلی" وجود دارد اشاره کرده که برخلاف اصول تعیین شده اپل می‫باشد.
این اولین بار نیست که اپل در مورد برنامه‫هایی که در فروشگاه اپ‫های iOS قرار می‫گیرد چنین برخوردی از خود نشان می‫دهد. مثلا اوایل سال جاری میلادی بود که اپل برنامه‫هایی را که حاوی پرچم کنفدراسیون بودند کنار گذاشت، این تصمیم در مورد بازیهایی که جنگ‌های تاریخی را بازسازی می‫کردند نیز صادق بود. البته اپل امکان تجدیدنظر را فراهم کرده که باعث می‫شود تا "بگلی" بتواند از آن برای تغییر نظر اپل استفاده کند. ولی او هنوز در مورد اقدام احتمالی اظهار نظری نکرده است.
با این‫که از "بگلی" خواسته شده تا در مورد این تصمیم اپل صحبت کند ولی او از این کار خودداری کرد و فقط در حساب توییتر خود عکسهایی از پیغامهایی که از اپل دریافت کرده را منتشر کرده است. او فقط ابراز امیدواری کرده که کاربران این برنامه را بر روی گوشی خود دانلود کرده باشند چون فقط در این حالت است که کار می‫کند. "بگلی" در حرکتی جالب تصویری از یک بازی به نام Cops Escape را منتشر کرده و گفته: واقعا چرا این بازی به‫عنوان یک اپ در نظر گرفته می‫شود ولی Dronestream از این قاعده مستثنی است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟