سرانجام مایکروسافت ویندوز ۱۱ را به طور رسمی منتشر کرد
سرانجام، انتظارها به سر رسید تا مایکروسافت جدیدترین سیستم‌عامل دسکتاپ خود را به‌شکل رسمی در اختیار کاربران قرار دهد. در حالی که قرار بود ویندوز 11 در تاریخ 14 مهرماه به‌طور رسمی منتشر شود، اما مایکروسافت تصمیم گرفت یک روز زودتر به شکل رسمی ویندوز 11 را مطابق با تمهیدات سخت‌افزاری که پیش‌تر اعلام کرده بود منتشر کند. مایکروسافت می‌گوید افرادی که به‌تازگی کامپیوتر یا لپ‌تاپی مجهز به ویندوز 10 را خریداری کرده‌اند، اکنون این فرصت را دارند تا ویندوز 11 را به شکل رایگان روی سیستم خود نصب کنند و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دانلود کنند. با این‌کار، به‌طور رسمی سرفصلی جدید در سیستم‌عامل‌های دسکتاپی مایکروسافت آغاز شد تا کاربران به دنیای جدیدی وارد شوند که ابر یک مولفه ثابت آن خواهد بود.

اگر تاکنون این فرصت را پیدا نکرده‌اید که نسخه آزمایشی ویندوز 11 را نصب کنید، خبر خوب این است که مایکروسافت آن‌را یک روز زودتر عرضه کرد و اکنون این فرصت را دارید تا به‌شکل رسمی و قانونی نسخه جدید سیستم‌عامل دسکتاپی مایکروسافت را روی سیستم خود نصب کنید.

بر أساس جدیدیترین گزارش‌ها، در حال حاضر کاربران ساکن در نیوزلند، به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ از طریق به‌روزرسانی روی سامانه‌های خود دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، همان‌گونه که اشاره شد، اگر به‌تازگی ویندوز ۱۰ را خریداری کرده‌اید، بدون مشکل خاصی قادر هستید تا ویندوز 10 را به ویندوز 11 ارتقا دهید. البته همان‌گونه که بارها به آن اشاره شده است، سیستم‌تان باید قابلیت پشتیبانی از آن ویندوز 11 را داشته باشد و سخت‌افزارهای سیستم و به ویژه پردازنده مرکزی از ویندوز 11 پشتیبانی کند. علاوه بر این‌ها باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ برای تمام کاربران رایگان است.

آن‌گونه که مایکروسافت اشاره کرده، اگر در حال حاضر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید و می‌دانید دستگاه شما قابلیت اجرای ویندوز ۱۱ را هم دارد، از امروز آپدیت مربوطه را دریافت می‌کنید، اما روند انتشار این به‌روزرسانی تدریجی است، زیرا در ابتدا تمام دستگاه‌های جدیدی که شرکت‌ها به تازگی ارایه کرده‌اند (سرفیس مایکروسافت و لپ‌تاپ‌های تازه وارد به بازار) آن‌را دریافت می‌کنند و در ادامه سایر دستگاه‌ها به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

بنابراین علی‌رغم عرضه‌ رسمی ویندوز ۱۱ و پشتیبانی سیستم‌ از آن، شاید گزینه به‌روزرسانی را در بخش Update windows مشاهده نکنید و در روزهای آینده گزینه مربوطه را مشاهده کنید. اگر همه چیز آماده باشد بدون تردید، در روزهای آینده باید پیغام دریافت به‌روزرسانی را مشاهده کنید. اگر پس از یک هفته گزینه فوق را مشاهده نکردید، به صفحه‌ دانلود به‌روزرسانی ویندوز مایکروسافت بروید و نسخه‌ای از ویندوز که مد نظر است را دانلود و نصب کنید.

اگر از کاربران ویندوز 10 هستید، از بخش به‌روزرسانی ویندوز (Windows Update) می‌توانید امکان دانلود و نصب ویندوز ۱۱ را بررسی کنید. همچنین امکان نصب آپدیت از طریق ابزار Installation Assistant مایکروسافت وجود دارد. در کنار انتشار ویندوز ۱۱ برای کاربران دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ و البته عرضه محصولات جدید با این سیستم عامل، مایکروسافت امکان دانلود فایل ISO را هم برای کاربران فراهم کرده است.

در ارتباط با ویندوز ۱۱ باید بگوییم که مایکروسافت تغییرات جالبی در رابط کاربری اعمال کرده و نه تنها ظاهری شبیه به سیستم‌عامل مک دارد، بلکه فروشگاه جدید، ویجت‌ها، پشتیبانی از اپلیکشن‌های اندروید و بسیاری موارد دیگر را به ویندوز 11 اضافه کرده است.

لازم به توضیح است در کنار دستگاه‌های سری سرفیس که فردا عرضه می‌شوند، ایسوس، لنوو، HP و سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ سخت‌افزار نظیر ایسر، دل و سامسونگ قصد دارند محصولات سخت‌افزاری خود را به‌زودی راهی بازار کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟