ساخت دسته جمعی یک قطعه موسیقی
تک آهنگی که توسط 42 هزار نفر روی اینترنت ساخته شد + لینک پخش ملودی
ما قبلا نیز شاهد خلق آثار هنری دسته جمعی مثل Twitch plays Pokemon و Twitch plays Dark Souls بوده‎ایم. حالا یک بار دیگر وب‎سایت crowdsound.net اقدام به ساخت یک ملودی الهام گرفته از خلاقیت جمعی کرده است.

روند کار بسیار ساده است: به صفحه مورد نظر بروید، به موزیکی که تا به اینجا ساخته شده گوش کنید و نت بعدی که فکر می‎کنید باید به انتهای این قطعه اضافه شود را انتخاب کنید. بعد از اینکه سیستم حداقل تعداد رای‎های داده شده مورد نیاز را جمع آوری کرد، به سراغ نت بعدی می‎رود.

علاوه بر مشارکت هزاران کاربر در این کار، سازنده وب‎سایت نیز از قبل پایه اولیه و ساختار کلی کار را خلق کرده است. خالق این اثر همچنین برخی دیگر از جزئیات طراحی کلی حاکم بر آهنگ را در صفحه آمار سایت شرح داده است. آماری مثل بالاترین 3 نتی که تنها در بخش نهایی قرار گرفته‎اند. از آنجا که همه دوره‎های آموزشی موسیقی را فرا نگرفته‎اند این قوانین کمک می‎کند لااقل انسجام صدا حفظ شده و شنیدن این موسیقی برای مردم دلنشین باشد.

اگر به طور ساده و خلاصه بخواهیم بیان کنیم، تا به این جای کار که این اثر به طرز غافلگير كننده‎ای مناسب و معقول بوده است. نکته جالب توجه این است که این اثر تنها از مجموعه‎ای از نوت‎های تصادفی که از آکوردهای از پیش تعیین شده پیروی می‎کند تشکیل نشده است. با پیشرفت کار این آهنگ و افزایش تعداد رای دهندگان تعداد ورودی‎های پیشنهادی برای هر یک از نت‎های مستقل نیز بیشتر شده و ساختار ملودیک واقعی شروع به پدیدار شدن می‎کند.

با پایان ربع آخر موزیکی که تا به اینجا شکل گرفته است، می‎توان ادعا کرد که ما شاهد یک ملودی ساخته دست انسان و یکپارچه هستیم. هر چه تعداد رای دهندگان بیشتر شود، موزیک ساخته شده بهتر خواهد شد. این به این معنا است که هزاران نفر به طور موثری مشغول کار با یکدیگر هستند تا یک ملودی موجه را خلق کنند، و انجام چنین کاری بسیار پسندیده است.

در زمان انتشار این مقاله 41,288 مشارکت کننده از 144 کشور جهان به این نوت‎ها رای داده‎اند و این آهنگ به همین زودی در حال کامل شدن و رسیدن به مرحله نتیجه گیری است و تنها 111 ریتم از آن باقی مانده است. اگر می‎خواهید حاصل تلاش جمعی 42 هزار نفر برای ساخت یک قطعه موسیقی را بشنوید سری به وبسایت Crowdsound بزنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟