Altwork Station
میز و صندلی تمام خودکار که حس کار روی ابرها را به شما هدیه می‎کند
میزهای ایستاده در بین بسیاری از مردم از محبوبیت برخوردار است. هر چند مزایای استفاده از این نوع از میزها نسبت به نوع نشسته آن هنوز کاملا مشخص نشده است، اما همین که شما را ترغیب می‎کند تا با حرکت به اطراف کمی‎ فعالیت جسمی‎ داشته باشید خود مزیت بزرگی است. اما در عین حال برای کسانی که مدت زیادی را به طور ایستاده مشغول کار هستند لازم است برای مدتی کارهای خود را نشسته انجام دهند، و بعضی اوقات نیز وقتی روی تخت راحت دراز کشیده باشید کارایی شما بیشتر می‎شود.

اصولا انتخاب موقعیت‎های بدنی مختلف بر اساس نوع کاری که ما انجام می‎دهیم می‎تواند کارایی ما را افزایش دهد، اما از طرفی هم چندان خوشايند نیست که دائما مجبور باشیم ارتفاع میز و موقعیت صندلی خود را تغییر دهیم.

حالا شرکتی به نام  Altwork با تولید یک و میز و صندلی یکپارچه به نام Altwork Station قصد دارد وضعیت قرارگیری شما پشت میز کارتان را در هر موقعیتی که مایل هستید به راحتی امکان پذیر کند. این میز و صندلی به طور الکترونیکی بین وضعیت نشسته، ایستاده و از همه بهتر یک حالت شناور خمیده که حس یک فرمانده سفینه فضايی فیلم‎های علمی‎ تخیلی را به شما القاء می‎کند قابلیت جابجایی دارد.

در وضعیت نشسته، Station ترکیبی از یک میز و صندلی شیک و مدرن است. این صندلی از یک ناحیه پشت کمر و پشت گردنی عالی برخوردار است و زاویه پشتی و زیر پایی آن از طریق یک پنل کنترلی تعبیه شده در سمت چپ میز قابل تنظیم است. شما می‎توانید موقعیت و زاویه میز و مانیتور را به طور دستی در هر ارتفاع و جهتی که دوست دارید حرکت دهید، برای مثال می‎توانید زاویه مانیتور را به طرف خارج تغییر دهید تا همکار شما هم بتواند آن را مشاهده کند.

یک دکمه را روی پنل کنترل فشار دهید تا این میز به وضعیت ایستاده تغییر حالت داده و ارتفاع مانیتور و میز بیشتر شود. با خم شدن پایه این میز به بیرون ارتفاع آن افزایش پیدا کرده و شما می‎توانید مثل سایر میزهای ایستاده از آن استفاده کنید.

یکی از بخش‎های واقعا جالب در طراحی این میز و صندلی وضعیتی به نام فوکوس در آن است. تنها کافی است دکمه مربوطه را فشار دهید تا این صندلی همزمان با عقب رفتن و خوابیدن پشتی، پاهای شما را نیز به بالا هدایت کند. در حین انجام این کار، مانیتور و میز شما نیز به طور خودکار به سمت شما تغییر جهت می‎دهند.

جالب توجه اینکه Altwork می‎گوید فاصله و زاویه مانیتور از چشمان شما در تمام موقعیت‎های قرارگیری Station یکسان باقی خواهد ماند.

از آنجا که احتمالا قبلا سابقه تجربه نشستن روی یک میز متحرك را نداشته‎اید، وقتی برای اولین بار از این میز و صندلی استفاده می‎کنید کمی‎ غیر عادی و نامطلوب به نظر می‎رسد، اما زیاد طول نخواهد کشید تا به وضعیت شناور ماندن در هوا عادت کنید. Station فوقالعاده راحت است و انتخاب عنوان فوکوس کاملا برازنده آن است. زاویه دید چشمان شما به گونه‎ای است که باعث کمترین میزان حواس‌پرتی می‎شود و شما تمام مدت کاملا با آن راحت خواهید بود.

قابلیت‎های منحصر به فرد دیگری نیز با این مجموعه همراه است. به عنوان نمونه، در هر وضعیتی شما می‎توانید بر اساس میل و نیاز خود پشتی و زیر پایی آن را تنظیم کنید و سپس این تنظیمات را در حافظه پنل کنترل ذخیره كنيد. همچنین وقتی شما میز را زاویه‎دار می‎کنید، ماوس و کیبورد شما به وسیله یک نیروی مغناطيسی خارق العاده در جای خود محکم باقی می‎ماند. همچنین در صورت نیاز شما می‎توانید دو مانیتور را به طور جداگانه به این میز متصل كنيد. Altwork برای اینکه به سلیقه شما نیز احترام گذاشته باشد گزینه‎های انتخاب رنگ متنوعی را نیز فراهم کرده است.

در طول تمام مراحل آزمايش، Station به عنوان یکی از راحت‎ترین صندلی‎هایی که تا به حال ساخته شده است شناخته شد و جابجایی بین وضعیت‎های مختلف در آن تنها ظرف چند ثانیه انجام می‎شود. این مجموعه نسبتا جمع و جور است و تقريبا 5.5 متر مربع فضا اشغال می‎کند و توسط چرخ‎های قفل شونده‎ای که زیر آن تعبیه شده می‎توان آن را به آسانی جابجا کرد.

شما می‎توانید تمام این مجموعه را به قیمت 3900 دلار پیش خرید کنید. قیمت نهایی آن در زمان عرضه به بازار که اواسط سال 2016 در نظر گرفته شده است نیز 5900 دلار خواهد بود. پرداخت چنین قیمتی برای یک دست میز و صندلی شاید در ابتدا  خیلی زیاد به نظر برسد، اما قبلا هم سابقه داشته که مردم هزاران دلار را صرف خرید دستگاه‎های ارگونومیک عجیب و غریب کنند. برعکس سایر تجهيزات ارگونومیک، Station شرکت Altwork این مزیت را دارد که قادر باشد به صورت پایا بین انواع مختلفی از پیکربندی جابجا شود.

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که ساعت‎های زیادی را صرف انجام کارهای سنگین روی کامپیوتر می‎کنند و بودجه لازم را هم در اختیار دارید، به شما توصیه می‎کنیم این دستگاه را امتحان کنید. برای پیش خرید می‎توانید به وب‎سایت Altwork مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟