CES 2016: کنترل ولوو با فرامین صوتی و دستبد مایکروسافت
چندی است که خودروسازان به مالکان اجازه می‎دهند تا از طریق اپلیکیشن‎های تلفن هوشمند از راه دور با اتومبیل خود تعامل داشته باشند. اما این بار شرکت ولوو مثل فیلم‎های علمی‎ تخیلی قرار است کاری کند تا شما بتوانيد از طریق فرامین صوتی با خودروی خود صحبت کنید.

شرکت ولوو در نمايشگاه CES اعلام كرد که مالکان اتومبیل‎های ولوو از این پس قادر خواهند بود تا ماشین خود را از طریق فرامین صوتی دریافت شده توسط Microsoft Band 2 کنترل کنند. فرامین صادر شده بیشتر از روشن کردن چراغ‎ها خواهد بود. با فرامین صوتی ساده، مالکان می‎توانند مسیر خود را مشخص کرده، سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن کرده و درها را قفل کنند. حتی می‎توانند بوق هم بزنند.

هر چند انجام چنین کارهایی می‎تواند لذت بخش بوده و در وقت (در قابلیت مسیریابی صوتی) نیز صرفه جویی کند، اما این نکته را نباید فراموش کرد که افزودن چنین قابلیتی نگاهی رو به جلو و به سوی آینده دارد. ولوو یکی از پیشگامان فناوری خودروهای خودران است، و در نمايشگاه LA Auto Show که اواخر سال 2015 برگذار شد این موضوع را با فناوری Concept 26 اثبات کرد. با اجرایی شدن قابلیت فرامین صوتی در اتومبیل‎های جديد ولوو نیز راه برای خودروهای پیشرفته آینده هموارتر خواهد شد.

تصور کنید در پارکینک یک مرکز خرید از خودروی خود خارج می‎شوید و به آن فرمان می‎دهید که خودش جای پارک پیدا کند. بعد از اتمام خرید هم به راحتی با صحبت کردن با Microsoft Band 2 خود به خودرو اطلاع می‎دهید که برگشته و شما را سوار کند. اینها فیلم علمی‎ تخیلی نیست و چیزی به عملی شدن آن باقی نمانده است (البته شاید نه به این زودی).

متاسفانه خبر بد اینجا است که تنها خودروهایی که به Volvo on Call مجهز هستند می‎توانند فرامین صوتی را دریافت کنند و تا بهار 2016 خبری از آنها نخواهد بود. پس تنها اتومبیل‎های نسل جديد مثل XC90 و S90 چنین امکانی را خواهند داشت.

پس برای تبدیل شدن به یک راننده پیشرفته از همین امروز پول‎های خود را برای خرید Volvo XC90 پس انداز کنید.  

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟