روباتی مجهز به یک دوربین پیش‌رفته
CES 2016: شرکت Double Robotic از یک روبات دستیار شخصی رونمایی کرد +تصویر
در میان فناوری‌هایی که در نمایش‌گاه CES امسال از آن‌ها رونمایی شد، شاید هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه روبات‌ها جذابیت نداشته باشند. این جذابیت به ویژه زمانی دو چندان می‌شود، که شما یک روبات هدایت شونده مجهز به یک دوربین را در اختیار داشته باشید. به نظر می‌رسد، شرکت Double Robotics چنین روباتی را در سال جاری میلادی در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد داد.

Double Robotics از نسل جدید روبات‌ از راه دور خود که آن‌را Double 2 نامیده و برای سازمان‌ها طراحی و ساخته شده‌ است، رونمایی کرد. منظور از روبات‌های راه دور، روبات‌هایی است که به جای افراد در مراسم، کنفرانس‌ها و همایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نمونه جدید تولید شده از سوی این شرکت یکسری ویژگی‌های نمونه قبلی بهینه‌سازی شده‌اند، به‌طوری که double 2 اکنون با کنترل بیشتری توانایی عبور از میان موانع را داشته، از موتور سریع‌تری برخوردار بوده و از دوربین با کیفیت‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی استفاده می‌کند. ترکیب این عوامل با یکدیگر باعث شده‌اند تا این روبات راحت‌تر از گذشته به جای افراد در محل کار آن‌ها حاضر شده و نقش نماینده آن‌ها را بازی ‌کند.

 به کارگیری روبات‌ها و دستیاران شخصی مجازی از چند سال قبل مورد توجه جدی شرکت‌های تجاری قرار گرفت. شاید ایمی یکی از شاخص‌ترین دستیاران هوشمند مجازی است که امروزه در سازمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دنیای روبات‌ها، این روند به کارگیری روبات‌های از راه دور با مدلی که از سوی شرکت Y Combinator در سال 2012 عرضه شد، آغاز گردید. روبات این شرکت به شما اجازه می‌داد در هر جلسه، کلاس درس یا رویدادی حضور به هم برسانید. اما دیود کن مدیرعامل شرکت Double Robotic درباره محصول جدید شرکت گفته است: «نمونه ابتدایی این محصول Double 1 میلیون‌ها دلار سود عاید این شرکت کرده بود. این شرکت اکنون سودآوری خوبی دارد و به لحاظ سرمایه و فناوری هیچ‌گونه کمبودی برای رقابت با دیگر رقبا ندارد.» امروزه بازار روبات‌های از راه دور بسیار  داغ و رو به جلو است، به‌طوری که روبات‌های عرضه شده از سوی شرکت‌هایی همچون Suitable Technologies، Anybot، MantaroBot، Kubi و دیگر شرکت‌ها بازار گرمی از سودآوری را به وجود آورده‌اند، اما کن بر این باور است که روبات این شرکت ترکیب مناسبی از قابلیت‌ها، قیمت و طراحی که از شاخصه‌های اصلی دنیای کسب و کار به شمار می‌روند را در خود جای داده است.

Double 2 برای آن‌که به عملکرد بهتری دست پیدا کند، بنابر تقاضای مشتریان سازمانی این شرکت مورد بازمهندسی مجدد قرار گرفته است. شاید پایداری بالای این روبات یکی از مزیت‌های شاخص آن به شمار برود. این روبات‌ نه تنها این توانایی را دارد تا از موانع عبور کند، بلکه این توانایی را دارد، تا در شرایطی که باید در سریع‌ترین زمان ممکن در یک جلسه حضور به هم برساند بر سرعت خود بیافزاید. برای این منظور این روبات از قابلیتی به نام Power Drive استفاده کرده که سرعت آن‌را به 1.6 مایل در ساعت افزایش می‌دهد. ( معادل متوسط سرعتی است که یک کارمند در یک شرکت راه می‌رود.) اما مهم‌ترین قابلیتی که باعث شده است این روبات در کانون توجهات قرار داشته باشد به دوربین جدید و قدرتمند آن باز می‌گردد. دوربینی که نه تنها از یک لنز عریض استفاده می‌کند، بلکه یک شعاع دید 150 درجه‌ای را در اختیار کارفرمایش قرار می‌دهد. به‌طوری که در مقایسه با مدل قبلی نزدیک به 70 درصد زاویه دید گسترده‌تری دارد. دوربین پنج مگاپیکسلی این روبات نه تنها تصاویری با تفکیک‌پذیری 1080p را ضبط می‌کند، بلکه بسته به وضعیت روبات ( آیا در حال حرکت است یا در وضعیت سکون قرار دارد) نرخ فریم و تفکیک‌پذیری تصاویر را با استفاده از یک الگوریتم پردازشی هوشمند تنظیم می‌کند.

 کن درباره محصول جدید این شرکت گفته است: «Double 2 تعهدپذیری عمیق ما نسبت به مشتریان‌مان را  به خوبی توصیف می‌کند. ویژگی‌های جدید همگی برخواسته از باخوردهایی است که از سوی مصرف کنندگان دریافت شده است. ماموریت ما این است که تجارب کار از راه دور را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار افراد و سازمان‌ها قرار دهیم.» قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این روبات 2499 دلار است، اما اگر در نظر دارید، کیت دوربین را نیز تهیه کنید، باید مبلغ 249 دلار دیگر بابت آن پرداخت کنید. بسته کامل این روبات که شامل Double 2، Camera Kit، Charging Dock و Audio Kit  است، به قیمت 2999 در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟