عرضه زودهنگام اندروید بعدی
اولین پیش‌نمایش ویژه توسعه‌دهندگان اندروید N منتشر شد
در حالی که بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری در انتظار کنفرانس I/O گوگل هستند که در ماه می برگزار می‌شود، گوگل در اقدامی عجیب اولین پیش‌نمایش ویژه توسعه‌دهندگان اندروید N را امروز منتشر ساخت. گوگل برای راحت کردن کار توسعه‌دهندگان، تصمیم گرفت این نسخه از سیستم‌عامل همراه خود را در قالب به‌روزرسانی OTA عرضه کند. بدون شک این اقدام گوگل از آن جهت صورت گرفته است که فرصت بیشتری در اختیار توسعه‌دهدگان قرار دهد تا بتوانند سیستم‌عامل این شرکت را به دقت مورد بررسی قرار دهند. در نتیجه تا زمان برگزاری کنفرانس I/O گوگل بازخوردهای توسعه‌دهندگان را دریافت خواهد کرد و مشکلات و ایرادات احتمالی برطرف خواهند شد.

نسخه نهایی سیستم‌عامل جدید گوگل در سه ماهه سوم سال 2016 عرضه خواهد شد و گوگل تا آن زمان پنج پیش‌نمایش از اندروید N را عرضه خواهد کرد. گوگل در نظر دارد نسخه نهایی در تابستان به دست تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها برسد. البته پیش‌نمایشی که امروز عرضه شده است، کامل نبوده و بدون شک در ماه‌های آینده قابلیت‌های بسیاری به آن افزوده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

وای‌فای را فراموش کنید؛ به استقبال لای‌فای بروید!
آیا فناوری جدید به همان اندازه که پر سر و صدا است؛ موفق هم خواهد بود و به عصر وای‌فای خاتمه می‌دهد؟

کاربرانی که از اسمارت‌فون‌های نکسوس 6، نکسوس 5 ایکس، نکسوس 6 پی، نکسوس پلیر، نکسوس 9 یا پیکسل سی استفاده می‌کنند، این توانایی را دارند تا این نسخه پیش‌نمایشی را دانلود کرده و مورد آزمایش قرار دهند. برای این منظور کافی است به این آدرس مراجعه کرده، ثبت نام کرده و با استفاده از آن نسخه پیش‌نمایش که برای این دستگاه‌ها عرضه شده است را دریافت کنید. زمانی که این پیش‌نمایش را دانلود کردید، به‌روزرسانی‌های بعدی در زمان‌های مقتضی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

اندروید N به چه ویژگی‌هایی تجهیز شده است؟

تقسیم صفحه (Split Screen) ویژگی قابل توجهی به شمار رود. تقسیم صفحه این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا دو برنامه کاربردی را به صورت همزمان در کنار یکدیگر داشته باشند.

شاید بزرگ‌ترین تغییری که در اندروید N رخ داده است، به منوی تنظیمات آن باز می‌گردد. در سیستم‌عامل جدید یک منوی همبرگری اضافه شده است که دسترسی سریع‌تر به تنظیمات اسمارت‌فون را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین اطلاعات محدودی در مورد تنظیمات به این نسخه افزوده شده است. در داخل منوی تنظیمات، اطلاعاتی درباره ارتباطات شبکه همچون وای‌فای، بلوتوث و همچنین داده‌های ارسال شده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

قابلیت تصویر در تصویر (picture in picture) و همچنین پاسخ‌گویی مستقیم از طریق اعلان‌ها (Direct Reply Notifications) از دیگر ویژگی‌هایی اضافه شده در اندروید N است. پاسخ‌گویی مستقیم از طریق اعلان‌ها این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از طریق اعلان مربوط به یک برنامه کاربردی به آن پاسخ دهند.

در اندروید N حالت Doze نیز بهبود پیدا کرده و زمانی که صفحه‌نمایش اسمارت‌فون خاموش می‌شود، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شده و افزایش طول عمر باتری را به همراه دارد.

بهبود عملکرد برنامه‌های کاربردی در پس‌زمینه باعث خواهد شد برنامه‌های کاربردی در پس زمینه از حافظه کمتری استفاده کنند.

Data Saver ویژگی جدید دیگری است که به اندروید N اضافه شده است. این ویژگی میزان مصرف داده‌ها توسط برنامه‌های کاربردی در پس‌زمینه و پیش‌زمینه را کنترل می‌کند. این راه‌کار مانع از آن می‌شود که برنامه‌های کاربردی داده‌هایی را بیش از اندازه مصرف کنند. این قابلیت بر مبنای محدود کردن نرخ انتقال در زمان استریم کردن، کم کردن کیفیت تصاویر و روش‌های دیگر عمل می‌کند.

سیستم‌عامل بعدی چه نامی خواهد داشت؟

نکته‌ای که در این بین وجود دارد به نام این سیستم‌عامل باز می‌گردد. هیروشی لاکهایمر معاون ارشد واحدهای اندروید، سیستم‌عامل کروم  و کروم ارست در وبلاگی به عبارت nut tellin اشاره کرده است، شاید منظور او Nutella بوده باشد. اما او گفته است تمایلی ندارد نام این سیستم‌عامل را به این زودی‌ها فاش سازد. 

===========================

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟