حافظه فلش با سرعت SSD
حافظه‌های پرسرعت 128 گیگابایتی روی گوشی تلفن
سامسونگ در پی گنجاندن حافظه پرسرعت 128 گیگابایتی در نسل بعدی تلفن‌های هوشمند است. این حرکت می‌تواند شروعی برای دیگر شرکت‌های سازنده اسمارت‌فون باشد که دست به تغییر اندازه حافظه‌ها بزنند و تلفن‌هایی با حجم‌های بالای صد گیگابایت وارد بازار شوند.

این اواخر داشتن یک حافظه 128 گیگابایتی روی تلفن‌های هوشمند کار چندان مشکلی نیست، اما چه فایده که تلفن به سرعت با بازی‌های حجیم و ویدئوهای 4K پر می‌شود؟ سامسونگ فکر این مشکل را هم کرده است. این شرکت به تازگی از اولین چیپ حافظه فلش بر پایه استاندارد پرسرعت Universal Flash Storage خبر داده است. این قطعه از ترفندهایی مثل صف کردن فرامین و رابط سریال استفاده می‌کند تا چنان عملکرد فوق‌العاده ای به شما بدهد که فقط از درایو‌های SSD روی کامپیوتر توقع دارید، نه دستگاهی که در جیبتان جا می‌شود. این محصول در خواندن داده‌های تصادفی، حدودا 2.7 برابر از فلش‌هایی که در خیلی از تلفن‌های سطح بالا می‌بینید، سریع‌تر است و سرعتی در حد SSD دارد. این درحالی است که 50 درصد کمتر باتری مصرف می‌کند و مجبور نیستید عمر باتری تان را کم کنید.

چیپ UFS در اندازه‌های 32 و 64 گیگابایت هم در دسترس است و سامسونگ از دستگاه‌هایی که قرار است این چیپ‌ست روی‌شان قرار گیرد نامی نبرده است. واضح است که این ابزار ذخیره‌سازی از تلفن‌های رده بالای سامسونگ مثلا گلکسی اس 6 سر در می‌آورد و تعجبی ندارد که شرکت‌های دیگر مانند اپل هم به استفاده از فلش‌های سامسونگ علاقه نشان دهند. دفعه بعد که به خرید تلفن می‌روید، احتمالا گزینه‌های بیشتر و بهتری از فلش‌های 128 گیگابایتی خواهید دید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟