برای رقابت با تسلا
ساخت منبع‌تغذیه خانگی از بازیافت باتری‌های خودروهای نیسان
نیسان به تازگی یک دستگاه ذخیره‌ساز انرژی خانگی را معرفی کرده است که از بازیافت باتری‎های به جا مانده از خودروهای برقی Leaf این شرکت تولید شده است. سیستم xStorage که نیسان در یک رویداد برگذار شده در شرق لندن از آن رونمایی کرد و با مشارکت شرکت مدیریت انرژی Eaton تولید شده است، در واقع پاسخ این شرکت به Powerwall تسلا است.

این محصول که توان خود را از 12 ماژول باتری Leaf نیسان تامین خواهد کرد، به یک منبع تغذیه خانگی متصل می‎شود. این سیستم زمان‎هایی که انرژی تجدیدپذیر (مثلا از پنل‎های خورشیدی) موجود باشد، یا زمانی که قیمت برق ارزانتر محاسبه می‎شود (معمولا شب‎ها) شارژ می‎شود. سپس در ساعاتی که هزینه مصرف انرژی بالا است (معمولا ساعات پیک مصرف) با آزاد کردن انرژی ذخیره شده برق مورد نیاز خانه را تامین می‎کند. نیسان می‎گوید این دستگاه همچنین این امکان را برای مشتريان فراهم می‎کند تا برق بیشتر از نیاز خود را به شبکه برق رسانی بفروشند.

مطلب پیشنهادی

چگونه یک پاور خوب انتخاب کنیم؟
نگاهی به مؤلفه‌های ضروری در خرید منبع تغذیه

باتری xStorage از طرف این شرکت به عنوان «اولین تامین کننده واحد ذخیره انرژی کاملا یکپارچه برای مصارف خانگی» تبليغ شده است. نصب این دستگاه باید با تاییدیه نصب انجام شود و توسط یک اپلیکیشن به تلفن هوشمند متصل مي‎شود و به مصرف كننده این امکان را می‎دهد تا به طور دستی بین منابع انرژی یکی را انتخاب کند.

عرضه xStorage از ماه سپتامبر امسال در انگلستان و با قیمت 3200 پوند آغاز خواهد شد. هنوز برنامه‎ای بر توزیع این دستگاه در ایالات متحده و سایر نقاط دنیا وجود ندارد. هر چند قیمت این دستگاه بیشتر از سیستم Powerwall تسلا است، اما نیسان می‎گوید این قیمت شامل تمام موارد از جمله مبدل‎ها، تجهيزات نصب و نظاير این است و در مجموع هزینه تمام شده آن کمتر از Powerwall خواهد شد.

مدیر بازاریابی سیریل بریسون شرکت Eaton Electical EMEA می‎گوید: «سیستم ما به گونه‎ای طراحی شده است که تمام ادوات مورد نیاز از جمله کابل کشی و نصب توسط متخصصان مورد تایید را شامل می‎شود تا مصرف کننده نهایی به راحتی بتواند از آن استفاده کند. با صرف هزینه چهار هزاری یورو مصرف کننده می‎تواند به رقم اسمی‎ 4.2 کیلو وات در ساعت انرژی دسترسی داشته باشد.» این در حالی است که Powerwall تسلا 6.4 کیلو وات در ساعت ظرفیت انرژی را تامین می‎کند. این مقام مسئول اضافه می‎کند: «سیاست ما این است که تمام هزینه‎ها به طور شفاف مشخص باشد و در نهایت مجموع هزینه‎ها برای مصرف كننده کمتر از سایر دستگاه‎های معروف معرفی شده باشد.»

نیسان و ایتون امیدوارند بتوانند ظرف 5 سال اول صد هزار دستگاه از این سیستم تامین انرژی را به فروش برسانند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟